Vrengtpolvott Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hvis jeg smelter tørris, kan jeg da svømme i det uten å bli våt? Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Da er det vel ikke lenger så tørt? Ja nei dette er et av livets mysterium; vil menneskeheten noen gang finne ut av dette? Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Prøv. Så sier du ifra hvordan det gikk. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Tørris, som er CO2 i fast form, har den pussige egenskapen at den går rett fra fast form til gass. Ergo skipper den væskestadiet som gjør at du ikke kan bli våt av den. So saad to break it to you. Lenke til kommentar
Fiskeoppdretter Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Tørris er et annet navn for frossen karbondioksid. Uttrykket kom i 1925. Tørris under normalt trykk smelter ikke til flytende CO2, men den sublimerer, det vil si at den går direkte over til karbondioksid i gassform. Derav navnet "tørris". Wikipedia Edit: for sen..... Knut Erik.... Endret 14. september 2007 av Craigmick Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Aw... og jeg som hadde tenkt å prøve det i helga, gått til innkjøp av svømmebriller og alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå