Hashtægg Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Nå har det seg slik at elever på VG2 skal få gratis skolebøker. Dette er selvfølgelig flott, men så er det slik at alle som tar realfag på trinnet, på skolen min, har ikke fått en eneste bok. I nesten en måned nå har vi hatt undervisning uten bok, og en rekke løs-ark. I går fikk vi matteboka, har kommet en i kjemi og, men den er på nynorsk. Noe som den ikke skal være, så de må sende de tilbake for å få utgavene som er utgitt på bokmål. Så det jeg lurer på er egentlig hvor lenge kan de holde på sånn? Har vi ikke krav på lærebøker i de forskjellige fagene. Jeg merker at det er litt vanskeligere å få med seg ting når man ikke har en lærebok å "holde" seg til. Endret 14. september 2007 av Demille Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Vi har heller ikke fått noen bøker enda, men det er kanskje ikke så kritisk i fag som norsk og samfunnsfag som det er i kjemi og matte. De sa noe om det på nyhetene i dag (eller var det i går?) om at resten skulle få bøkene innen to uker eller noe, husker ikke helt. Edit: Jeg går media, og har derfor ikke matte eller realfag. Endret 14. september 2007 av Snobjorn Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Håper vi får bøkene snart hvertfall. Skjønner ikke hvorfor de bruker så lang tid.. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg vet jammen ikke. På skolen vår er det noen lærere som ikke helt har fått med seg at det er skolen som skal gi oss bøker, så hun driver enda og maser på oss om at vi skal skaffe oss bøkene :!: Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Tror ikke det er skolen. Det er forlaget. Ikke noe trøst det, men det virker som boktrykkefolka klarer å feilberegne bøker hvert år. Dessuten er ofte skolene veldig dårlig til å rapportere inn hvilke bøker de faktisk skal ha til de forskjellige fagene, slik at forlaget har lite peiling på noenlunde antall osv. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Vi har heller ikke fått noen bøker enda, men ser egentlig ikke problemet da vi har fått kopier av alt vi skal igjennom i bøkene så langt. Regner med at det er slik på de fleste andre skoler og. Er bare å smøre seg med tålmodighet og vente på at forlagene skal få ræva i gir. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Vi skal vist få bøkerne i morgen, altså på mandagen. Men jeg tviler en god del. det er vist noen 1000 bøker som skal registerers Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Inrømmer at nå begynner det å ta av. Forventer at problemet er ordnet etter høstferien! Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Har dere ikke fått bøker ennå? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 På lørdag sto det en artikkel i aftenposten om skolen vår siden vi har fått så få bøker. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 oi, enenste bokan vi mangler er den vi skal bruke i IT. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg mangler ennå kjemi-bok, og matte-x. Matte-x boka er visstnok ikke skrevet ferdig, ettersom faget er helt nytt fag eller noe sånt.. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Jeg har bare fått 3 bøker, men det tok 5 uker før jeg fikk dem. Jeg har Samf/Økonomi. I tillegg ble vi lovet 30-40 nye bærbare PC-er, men de får vi visst ikke før rundt juletider. Endret 4. oktober 2007 av St.Matias Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg bumper litt her. Vi har fortsatt ikke fått en eneste bok. Det holder bare ikke, tror de fleste er pisslei kopier og hefter. Noen andre som fortsatt ikke har fått bøker? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Dette går igjen på alle skoler rundt om, også på min egen. Det er hverken forlaget eller bokhandlerne sin feil, det er systemet det går igjennom. Skolene får ikke lov å kjøpe direkte fra forlagene, men de blir sendt ut fra noen folk staten har satt til å gjøre det. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Vi har nå fått alle bøkene Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg bumper litt her. Vi har fortsatt ikke fått en eneste bok. Det holder bare ikke, tror de fleste er pisslei kopier og hefter. Noen andre som fortsatt ikke har fått bøker? Nå mangler jeg bare matte-x boka. Så, det kommer seg. Men utrolig at det skulle ta nesten to måneder. Dette går igjen på alle skoler rundt om, også på min egen. Det er hverken forlaget eller bokhandlerne sin feil, det er systemet det går igjennom. Skolene får ikke lov å kjøpe direkte fra forlagene, men de blir sendt ut fra noen folk staten har satt til å gjøre det. Jaja, så lenge ikke de er like treige neste skoleår så.. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Bror min har enda ikke fått noen bøker heller. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Nå mangler jeg bare matte-x boka. Så, det kommer seg. Men utrolig at det skulle ta nesten to måneder.Jaja, så lenge ikke de er like treige neste skoleår så.. Merk at de som gir pengene til elevene og ber du kjøpe inn selv, får dem med en gang. Burde være enkleste å gjøre det på den måten for alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå