Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Uten skolebøker i en måned.

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at elever på VG2 skal få gratis skolebøker. Dette er selvfølgelig flott, men så er det slik at alle som tar realfag på trinnet, på skolen min, har ikke fått en eneste bok. I nesten en måned nå har vi hatt undervisning uten bok, og en rekke løs-ark.

I går fikk vi matteboka, har kommet en i kjemi og, men den er på nynorsk. Noe som den ikke skal være, så de må sende de tilbake for å få utgavene som er utgitt på bokmål.

Så det jeg lurer på er egentlig hvor lenge kan de holde på sånn? Har vi ikke krav på lærebøker i de forskjellige fagene. Jeg merker at det er litt vanskeligere å få med seg ting når man ikke har en lærebok å "holde" seg til.

Endret av Demille
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har heller ikke fått noen bøker enda, men det er kanskje ikke så kritisk i fag som norsk og samfunnsfag som det er i kjemi og matte.

De sa noe om det på nyhetene i dag (eller var det i går?) om at resten skulle få bøkene innen to uker eller noe, husker ikke helt.

Edit: Jeg går media, og har derfor ikke matte eller realfag.

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar

Tror ikke det er skolen. Det er forlaget. Ikke noe trøst det, men det virker som boktrykkefolka klarer å feilberegne bøker hvert år. Dessuten er ofte skolene veldig dårlig til å rapportere inn hvilke bøker de faktisk skal ha til de forskjellige fagene, slik at forlaget har lite peiling på noenlunde antall osv.

Lenke til kommentar

Vi har heller ikke fått noen bøker enda, men ser egentlig ikke problemet da vi har fått kopier av alt vi skal igjennom i bøkene så langt. Regner med at det er slik på de fleste andre skoler og. Er bare å smøre seg med tålmodighet og vente på at forlagene skal få ræva i gir. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Dette går igjen på alle skoler rundt om, også på min egen. Det er hverken forlaget eller bokhandlerne sin feil, det er systemet det går igjennom. Skolene får ikke lov å kjøpe direkte fra forlagene, men de blir sendt ut fra noen folk staten har satt til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Jeg bumper litt her. Vi har fortsatt ikke fått en eneste bok. Det holder bare ikke, tror de fleste er pisslei kopier og hefter. Noen andre som fortsatt ikke har fått bøker?

Nå mangler jeg bare matte-x boka. Så, det kommer seg. Men utrolig at det skulle ta nesten to måneder.

Dette går igjen på alle skoler rundt om, også på min egen. Det er hverken forlaget eller bokhandlerne sin feil, det er systemet det går igjennom. Skolene får ikke lov å kjøpe direkte fra forlagene, men de blir sendt ut fra noen folk staten har satt til å gjøre det.

Jaja, så lenge ikke de er like treige neste skoleår så..

Lenke til kommentar
Nå mangler jeg bare matte-x boka. Så, det kommer seg. Men utrolig at det skulle ta nesten to måneder.

Jaja, så lenge ikke de er like treige neste skoleår så..

Merk at de som gir pengene til elevene og ber du kjøpe inn selv, får dem med en gang. Burde være enkleste å gjøre det på den måten for alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...