Gå til innhold

Netshop - hvor ble det av kundevennligheten?


Anbefalte innlegg

Begynner virkelig å gå lei kveruleringen. Det beste hadde nok vært om noen slettet de postene som likner "jo/nei/jo/nei"-diskusjon, samt de som først ser ut til å være påstander direkte rettet mot meg, men blir omgjort til generell diskusjon hver gang noe blir motbevist...

 

Var forøvrig i ytre kystvakt nord, det hendte vi hadde noen døgn i land på f. eks. Svalbard. Ettersom jeg aldri kunne vite hvor jeg var om en gitt tid, foretrakk jeg å ha PC-en ombord.

 

Ellers har du rett i at jeg har vært "tålmodig" i noen perioder, da jeg har brukt PC-en med ekstern mus. Jeg ikke kunne bruke den som en bærbar PC, men den har ellers fungert fint. Dette tror jeg de fleste har fått med seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begynner virkelig å gå lei kveruleringen. Det beste hadde nok vært om noen slettet de postene som likner "jo/nei/jo/nei"-diskusjon, samt de som først ser ut til å være påstander direkte rettet mot meg, men blir omgjort til generell diskusjon hver gang noe blir motbevist...

 

Var forøvrig i ytre kystvakt nord, det hendte vi hadde noen døgn i land på f. eks. Svalbard. Ettersom jeg aldri kunne vite hvor jeg var om en gitt tid, foretrakk jeg å ha PC-en ombord.

 

Ellers har du rett i at jeg har vært "tålmodig" i noen perioder, da jeg har brukt PC-en med ekstern mus. Jeg ikke kunne bruke den som en bærbar PC, men den har ellers fungert fint. Dette tror jeg de fleste har fått med seg.

9531905[/snapback]

Hva er påstander direkte mot deg?

Hva er jo/nei jo/nei her??

Hvor retter jeg ting etter å ha blitt motbevist??

Jeg kerulerer ikke men ser ting fra en annen side,noe som er viktig i en konstruktiv debatt, at du ikke liker det blir en annen sak og grunnen vet ikke jeg .

Nå har jeg en svigrerbror som er er i kystvakten,han har vært der i årevis og de er jevnlig hjemme, uansett spiller ikke det noen rolle da det finnes telefoner om bord som er tilgjengelige for alle. Ja jeg har sogar hørt at de har fått data ombor også. Men selv med den tiden der så kan vi legge 5 mnd "død" da har fortsatt butikken hatt maskinen 3-4 mne og du 21-22 mnd .

 

Ellers har du rett i at jeg har vært "tålmodig" i noen perioder, da jeg har brukt PC-en med ekstern mus. Jeg ikke kunne bruke den som en bærbar PC, men den har ellers fungert fint. Dette tror jeg de fleste har fått med seg.

 

Greit nok,mitt poeng er at det er butikken som blir skadelidende her til syvende og sist, det står vel klart i forbrukeravtalen "rimelig tid" jeg kan ikke se at det er rimelig tid når en venter så lenge på å reklamere igjen.

For meg virker denne saken som i beste fall en omlevering der du får et tilsvarende produkt, men det er min mening.

 

Så får jeg håpe at du aksepterer at andre har en annen mening enn deg når det diskuteres en sak,for nei jeg er ikke ute etter å kverulere,jeg prøver bare å ytre mitt syn som nok er et annet enn ditt i akkurat denne saken her :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Om du annser meg for mindre smart er ikke relevant,jeg sier her hva jeg mener.

Det var vel et svar på dette utsagnet ditt, så ingen grunn til å være hårsår. :)

Skulle det da være slik at jeg skulle få igjen den prisen jeg betalte ville det bety at jeg kunne kjøpe meg en adskillig fetere disk og butikken sitte med tap.

Hvor mange smarte sjeler tror du ikke ville benytte seg av det.

 

Det er ikke rart at utenlandske forretningsfolk ler og riste på hode når de ser hva norske bedrifter har å stri med,av samme grunn skyr jo innvestorer fra å innvistere her til lands, det er heller ikke rart at det blir ferre og ferre slike bedrifter i Norge og fortsetter den utviklingen får vi muligens lov å bestille alt fra utlandet, det blir morro det ved reklamasjoner .

Markedet har en egen evne til å regulere seg selv. Noen kommer, noen går. Så lenge det er penger å tjene, vil det alltid være konkuranse og mange webshoper innenfor data/tele. Så ingen grunn til å ta sorgene på forskudd. Dersom dette er så plagsomt for norske webshoper, så får de bare flagge ut til danmark eller tyskland da....

9531728[/snapback]

 

Tja flere nettbutikker har jo prøvd seg og dukket under,komplett har jo flyttet store deler av sin virksomhet ut av landet,vi ser flere og flere blir kjøpt opp eller slår seg sammen for å overleve i dette markede. Så ja det er ikke utrolig at de kan flagge ut og da blir det som jeg nevnte tidligere "utrolig morro å reklamere og sende inn varer til rep" :hmm::hmm:

Lenke til kommentar
I denne saken forstår jeg det slik at trådstarter ønsker heving og tilbakebetalt det beløpet han betalte for maskinen for 2,5 år siden, slikt mener jeg er helt bak mål .

9531170[/snapback]

Du står selvfølgelig fritt til å ha dine meninger. Ingen kan nekte deg det. Loven bryr seg dog ikke noe særlig om dem ;)

Lenke til kommentar
I denne saken forstår jeg det slik at trådstarter ønsker heving og tilbakebetalt det beløpet han betalte for maskinen for 2,5 år siden, slikt mener jeg er helt bak mål .

9531170[/snapback]

Du står selvfølgelig fritt til å ha dine meninger. Ingen kan nekte deg det. Loven bryr seg dog ikke noe særlig om dem ;)

9532032[/snapback]

 

Det er jeg klar over og derfor håper jeg slike ting kan endres i loven,ikke pga denne saken men fordi jeg vet det foregår svindel nettop fordi loven overbeskytter oss forbrukere på dette punkt .

 

 

riroil

Kan vi ikke holde oss litt mer til saken?

Det er jo bare krangling som ingen er tjent med.

 

Det aller meste er vel nettop om saken,synsppunkter fra to sider ang beløp og hvem som er skyld i spill av tid her, for tid har jo vært et viktig argument for heving .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt greit at du har dine egne meninger på ting, snekker, og du holder en saklig og grei tone, så ingen problem :yes:

 

Vi snakker altså om en sak om en touchpad som ikke fungerer. Egentlig er dette en bagatell når en har mulighet til å bruke en ekstern mus, men dette setter ned funksjonaliteten til pc`en, spesielt når en er ute på reise. Når trådstarter sitter på lugaren med laptopen på fanget, er det litt kjipt å ha musen "kravlende" rundt i sengetøyet når båten gynger fra side til side :!:

Greit nok,mitt poeng er at det er butikken som blir skadelidende her til syvende og sist, det står vel klart i forbrukeravtalen "rimelig tid" jeg kan ikke se at det er rimelig tid når en venter så lenge på å reklamere igjen.

Trådstarter har betalt x antall tusen for en vare med nedsatt funksjonalitet, og som han ikke kan bruke til sitt bruk. Hvem er den skadelidende part? Jeg mener at det er kunden. Han har brukt pc`en mellom reperasjonene, dog med nedsatt funksjonalitet (les defekt touchpad). Han har tross alt betalt mye penger for dette produktet, så det skulle vel bare mangle at han kan benytte seg av det. Han har gitt dem tre muligheter til å ordne produktet, men netshop er ikke i stand/ vil ikke fikse problemet. Han sier at et fjerde forsøk er uaktuelt, han er lei og vil ikke ha noe mer med Netshop å gjøre. Netshop har fått pengene sine, men kunden har ikke fått det han betalte for. Og du velger å se på at det er butikken som er den skadelidende i denne saken. Da lurer jeg på hvilke briller du har på?

Lenke til kommentar

En liten artikkel fra idg.no:www.idg.no/computerworld/article61263.ece

- Dere har altså fortsatt ikke noe samarbeid med Sony? Hvordan håndterer dere garanti og support?

 

- Vi tar fullt ansvar for dette selv. I de tilfellene maskinene ikke lar seg reparere får vi eventuelt bare bytte dem, sier Øverby.

Så enkelt å si, men akk så vanskelig å gjøre i praksis.

 

Når Netshop fikk maskinen til trådstarter inn for tredje gang, burde det ringt en bjelle hos support hos Netshop. Da kunne de omlevert produktet slik at trådstarter kunne fått et fungerende produkt, når de ikke var i stand til å reparere defekten. Såpass kjenner Netshop norsk lov.

 

redigert: dø lenke

Endret av kash
Lenke til kommentar

Får ta en liten kommentar til denne saken. Den er ganske "klassisk" egentlig, tipper flere kjenner seg igjen. Hele saken her er at vi ikke klarer å fremprovosere noen feil på PC-en. Iflg. kunden virker ikke touchpad. Men hos oss virker den perfekt hver gang. Som tekniker sa til meg: "denne er rett og slett testet vannvittig lenge hos oss, og vi får ikke frem noen feil. Da vi ikke har kunnet fremkalle feilen hos oss, vet vi heller ikke om det er en maskinvarefeil eller rett og slett programvarerelatert."

 

PC-en er kjøpt i mars 2005, og har vært inne hos oss 3 ganger:

Første gang sendt fra oss 8/9-05, hvor vi har installert drivere og testet den ok.

Andre gang sendt fra oss 12/10-05, hvor chassiet er byttet for sikkerhets skyld.

Tredje gang sendt fra oss 17/8-07, ingen feil funnet.

 

Vi har ikke belastet kunden for noen kostnader ved noen av anledningene.

 

Det er utenfor min forstand at dette er dårlig kundeservice.

 

Mvh Svenn Aage, Netshop

Lenke til kommentar
PC-en er kjøpt i mars 2005, og har vært inne hos oss 3 ganger:

Første gang sendt fra oss 8/9-05, hvor vi har installert drivere og testet den ok.

Andre gang sendt fra oss 12/10-05, hvor chassiet er byttet for sikkerhets skyld.

Tredje gang sendt fra oss 17/8-07, ingen feil funnet.

9533659[/snapback]

Dere har brukt opp antallet avhjelpsforsøk dere har, og må behandle kundens krav om heving av kjøpet. Å tilby en ekstern mus når kunden krever heving i hht. Forbrukerkjøpsloven er det jeg vil kalle dårlig service.

Lenke til kommentar

Vær så snill, ikke dra tråden off-topic med diskusjoner rundt forbrukerkjøpsloven (oppgjørsregler og generell klaging). Hevings/ oppgjørsreglene er klart spikret fast av både forarbeid, juridisk litteratur samt Høyesterett. Når det gjelder oppgjørsregler har TEE helt rett i sin post, noe som også ble slått fast av Høyesterett i A- møbler dommen.

 

Nok om formaningen.

 

Når det gjelder saken synes jeg det egentlig er rart at ikke trådstarter ikke har belyst saken bedre for Netshop før. Jeg tenkte på videoklippene som han hadde sendt til Netshop, hvorfor gjorde du ikke det før? VEd f.eks. førstegangsfeil?

 

Er du sikker på at det ikke er noe galt med driverene? Var det første jeg også tenkte på som kunne være feil. Har du prøvd en Linux Lice-cd for å utelukke software feil?

 

Men uansett så burde du skrive en lang beskrivelse til Netshop på hvordan ma nkan fremprovosere feilen, samt dokumentere dette skikkelig med videobevis hvis du har mulighet, og send den inn. Fordi Netshop har uansett krav på å se på PC-en før du hever kjøpet.

 

Hvilken krav du velger å kreve angående PC-en, det vil jeg ikke begi meg inn på. Men husk at det er ikke alltid heving er like lurt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Sven-Åge:

Jeg har nevnt det før om å ikke bruke tid på å "forsvare seg" i slike tråder, men det er kanskje for fristende å gjøre det i slike tilfelle. :)

Dersom du har rett (regner med det) så oppnår dere egentlig ikke annet enn å "dri*e ut" kunden?

Han virker jo komplett udugelig mtp at han hardnakket påstår at Touchpad ikke virker, og dere får den til å virke. :)

Lenke til kommentar
@Sven-Åge:

Jeg har nevnt det før om å ikke bruke tid på å "forsvare seg" i slike tråder, men det er kanskje for fristende å gjøre det i slike tilfelle. :)

Dersom du har rett (regner med det) så oppnår dere egentlig ikke annet enn å "dri*e ut" kunden?

Han virker jo komplett udugelig mtp at han hardnakket påstår at Touchpad ikke virker, og dere får den til å virke. :)

9533763[/snapback]

 

Neida TL1000S, det er på ingen måte fristende å svare her. Har så meget annet og bedre å bruke tiden på. Å "drite ut" kunden er på ingen måte hensikten, vi ønsker bare å få frem vår versjon også for å utfylle saken.

MEN; for tiden får vi utrolige mengder med kritikk her, og store deler av denne er etter mitt syn uberettiget. Så om en slik tråd eskallerer i omfang finner jeg det nødvendig med en kommentar også fra vår side.

 

Mvh Svenn Aage

Lenke til kommentar

TL1000S, takk for tilliten. Har tidligere jobbet som driftsansvarlig, er nå sivilingeniørstudent med stor vekt på elektronikk og data, og er ansatt som "hjelpelærer" ved datainstituttet, så helt udugelig er jeg vel ikke.

 

Jeg har tidligere sendt inn TYDELIGE beskrivelser av hvordan jeg fremkaller feilen. Maskinen trenger skjermkortdrivere for å i det hele tatt gå i standby, men det håper jeg maskinen er beregnet for å takle...

 

edit: Jeg har også forsøkt å være klar på at Netshop har brukt god tid, og gjort mye for å finne feilen, så på den måten synes ikke jeg at jeg har vært urimelig i forhold til Netshop.

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Tja, her er et eksempel på svar fra netshop da jeg ønsket å sende inn skjermkortet jeg hadde kjøpt til 4500kr etter 2 års bruk og som plutselig døde :

 

 

Det dere må gjøre da er å fylle ut en reklamasjons søknad, hvor dere bevisliggjør at dette var/er en fabrikkasjons feil. Vil nevne samtidig at tiden det har fungert og bytte av kjøler vil telle i negativ rettning. Dere behøver ikke sende inn kortet før reklamasjons saken er avgjort.

 

*Skjermkortet døde momentant under bruk, det var ingen spesielle tegn til at dette var på grunn av overoppheting eller en eventuell feilmontering av kjøler da ingen visuelle artifacts (striper, feil farger etc) dukket opp under bruk av kortet, noe som er ganske så naturlig når kjernen eller minnet får for lite kjøling. Det ble også kjørt overvåkning av minnetemperatur og Gpu temperatur og disse overstigde aldri normale verdier for et slikt kort, henviser da til temperaturer på 30 - 60 Grader maks på gpu under bruk og 30-55 grader på minnet under bruk.

En ny kjøler ble monter I september I fjor og kortet har fungert som det skulle inntill lørdag den 17 februar.

 

Hovedårsaken til at jeg selv byttet kjøler er at ved henvendelse til dere med

xxxxx fikk jeg som svar at dette var ikke noe dere dekket og at jeg måtte betale for montering av kjøler , dere henviste meg til at det ble billigere å montere en selv.

 

 

Har hatt noen andre fillesaker med netshop, blandt annet hvor jeg hadde store problemer med defekte harddisker og det var veldig viktig at jeg kunne ta sikkerhetskopi av alle jobbildene og som jeg ikke kunne risikere at de kom på avveie da de er andre personers familiebilder. Fårespørselen min var om de kunne sende meg en lik model harddisk så jeg kunne overføre bildene før jeg sendte inn harddisken for sjekk (den hadde defekte sektorer og dårlig hd drev), jeg kunne eventuelt legge ut for omkostningene deres og betale et depositum tilsvarende kostnaden på harddisken som de sendte men de var ikke villige til å hjelpe.

 

Etter dette så sluttet jeg å bruke netshop og anbefaler ingen til å gjøre det heller.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Svenn Aage: noe av kritikken er kanskje uberettiget, men jeg mener hvertfall at jeg har en klar sak så lenge problemet fremdeles oppstår hos meg. En annen sak er hvordan dere bryter markedsføringsloven mtp. garanti. Det er svært kritikkverdig etter mitt syn.

 

Ut over dette kan jeg si at spesielt han som har hatt saken mest (J) har vært veldig hjelpsom og hyggelig, og såvidt jeg vet testet maskinen grundig. Dette mener jeg også å ha nevnt tidligere. Det jeg anser som dårlig kundeservice ble listet opp i førsteposten, bl.a. at ingen tok over saken når folk dro på ferie, lang ventetid på telefon, PC-en forsvant, lovnader ble brutt, og selvfølgelig forsøk på ansvarsfraskrivelse mtp garanti og reklamasjonsrett.

 

Slik jeg ser det, er saken nå en bevissak, der dere må se at det er et problem med PC-en. Jeg har sendt inn video, så spørsmålet er om det godtas som bevis.

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Personelig synest jeg saken er urimelig,fordi trådstarter krever opprinnelig beløp tilbake etter 2,5 år.Joda jeg vet at loven sier han kan gjøre det.

Det bruker argumet om at han var i militæret, vel for det første visste han vel at han skulle i militæret,for det andre så er det kommunikasjon selv der, ja selv fra Svalbard er det enkelt å sende pakker (har en sønn som jobber der og får/sender pakker ofte) Så har vi tidsaspektet.

Butikken har brukt en helt grei tid på de returene , men til tross for at trådstarter har hevdet at maskinen har vært slik hele tiden har han beholdt den hele 2 år, ja sogar har han ventet ca 10 mnd mellom andre og tredje gang maskinen ble innsendt.

Derofor mener jeg trådstarter her burde gi en mulighet til for å finne denne feilen,spes side han sier at butikken har gjort mye og brukt tid for å finne ut av dette, en annen løsning kunne være en omlevering,der trådstarter fikk en tilsvarende maksin.

Men her går en for heving,noe som betyr at om maskinen kostet 10 000 for 2,5 år siden så er den vel verdt det halve i dag og en kan kjøpe seg en langt bedre maskin uten at det har kostet en krone,men butikken sitter med tapet.

Dette berunes bla med at han ikke vil ha noe mere med butikken å gjøre, noe jeg synest er merkelig når han sier at han vet at de har brukt mye tid og gjordt mye for å finne feilen.Da står vi igjen med sannsyneligvis en periodisk feil som kan være svært vanskelig å finne + en bruker som har brukt ekstremt lang tid på å sende inn maskinen til rep .

Lenke til kommentar

Snekkern: diskusjonen går ikke rundt heving/omlevering/reparasjon ennå, da Netshop til nå har ment at maskinen er feilfri. DET har vært mitt problem hele veien. De har gått med på at heving er rimelig så fort de finner feilen.

 

Militæret, tidsbruken osv er altså helt uinteressant på dette stadiet.

 

Jeg er stort sett fornøyd med enkelte av kundebehandlerne personlig, men systemet til Netshop har ført til de problemene jeg har nevnt over.

Lenke til kommentar
MEN; for tiden får vi utrolige mengder med kritikk her,

Mvh Svenn Aage

9533822[/snapback]

 

Er det mulig at Netshop kanskje ikke er helt feilfrie i sin behandling av kunder? Jeg kan ikke unngå å legge merke til at Netshop får skikkelig tyn på forumet for tiden, og da ser jeg det som om kanskje Netshop bør ta litt innover seg innleggene på forumet, og se litt nærmere på hva som gikk galt, og hvordan de kan forbedre seg.

 

Har selv hatt en sak gående med Netshop, som jeg har vært langt unna fornøyd med. Treig kundebehandling, elendig service, og manglende respons og svar har vært gjennomgangsmelodien hos Netshop hos meg.

 

Når jeg handler på en nettbutikk, forventer jeg at handelen skjer kjapt og smertefritt, varen blir sendt, OG det er riktig vare som blir sendt.

 

Og når det oppstår feil (det kan jo skje :-) ), forventer jeg at det blir ordnet opp i RASKT... Hvis feil ikke blir håndtert på en noenlunde fornuftig og effektiv måte, blir jeg forbannet, og da skifter jeg rimelig kjapt nettbutikk...

 

Det var min lille offtopic / ontopic.

Endret av bono_head
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
TL1000S, takk for tilliten. Har tidligere jobbet som driftsansvarlig, er nå sivilingeniørstudent med stor vekt på elektronikk og data, og er ansatt som "hjelpelærer" ved datainstituttet, så helt udugelig er jeg vel ikke.

 

Jeg har tidligere sendt inn TYDELIGE beskrivelser av hvordan jeg fremkaller feilen. Maskinen trenger skjermkortdrivere for å i det hele tatt gå i standby, men det håper jeg maskinen er beregnet for å takle...

 

edit: Jeg har også forsøkt å være klar på at Netshop har brukt god tid, og gjort mye for å finne feilen, så på den måten synes ikke jeg at jeg har vært urimelig i forhold til Netshop.

9533829[/snapback]

 

OK.

Da kan vi snu på flisa.

Du vil dr**e ut Netshop som komplett udugelig til å feilsøke?

Dvs.:

Du kan framprovsere denne feilen.

Jeg vil anta det har noe med "sleep/standby" siden du spesifikt nevner det (uten at skjermkortdrivere bør ha noe sammenheng med drivere til touchpad).

Altså:

Touchpad'en funker greit når du "booter"/bruker laptop'en, men når du f.eks. lukker den.. går fra den (og du har "sparemodus" naturlig nok) så slutter touchpad å virke.

Det vil jeg si er en vesentlig mangel ja (selv om mange laptops har tilsvarende "problem" med samme/andre enheter etter "dvale").

Det burde heller ikke være "rocket science" for Netshop's teknikere å gjenskape problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...