Gå til innhold

Netshop - hvor ble det av kundevennligheten?


Anbefalte innlegg

Trådstarter har sendt inn pc`en tre ganger med samme problem. Jeg antar han har beskrevet problemet i returskjemaet hos netshop, men han har alle gangene fått igjen pc`en med samme problem/ eller at problemet har oppstått kort tid etter på nytt.

 

Hva mer kan en forlange? Trådstarter har vel ingen moralsk forpliktelse i denne saken. Han har kjøpt et produkt som ikke fungerer, og netshop klarer ikke/ vil ikke ordne det. Er det noen som har en moralsk forpliktelse i denne saken, må det være Netshop, som må sørge for at produktet fungerer som det skal. Må si at jeg forstår godt at trådstarter er dritt lei. Han har sannsynligvis brukt allerede mellom 350-450 kr bare i returkostnader, og en masse tid.

9529876[/snapback]

 

Men slik er det overalt,det er ikke sagt at jeg ser en feil som brukeren av det huset jeg har levert ser,dog har jeg den fordelen at jeg må oppsøke brukeren for å se på feilen.

Om så er at et firma ikke finner feilen,så blir det for dumt å påstå at de ikke ønsker det, og som du sier du nå har vist dem,ja da burde det klart være mulig å få rettet denne,dette selvsagt om en ikke ønsker noe annet fordi det gir større fordeler og en har loven på sin side 

Er ikke sikker på hvor gammel maskinen din er men er det ikke slik at ved heving av kjøp så skal det trekkes fra for den tid maskinen har vært brukt, det ville i alle fall jeg tro var rimelig all den tid eieren har hatt nytte av maskinen.

For om så ikke er så blir jo denne loven temmelig spekulativ for de som måtte ønske å spekulere i dette. En maskin faller vel ca 25 % i verdi bare en har pakket den opp og en bærbar på 1-2 år vil jeg tro er halvert i verdi, i alle fall om en ser gjennomsnittet på priser i bruktmarkede . 

Syntes du er innpå noe vesentlig når du nevner de kostnader forbrukeren faktisk har hatt i en sak hvor PC-en har vært til reperasjon tre ganger, han har altså vært borte fra maskinen tre ganger, i så og så lenge tid, maskinen har sikkert ikke fungert optimalt når han har hatt den heller.

 

Allikavel mener Snekker'n at han ikke skal få tilbake hele kjøpssummen under heving av kjøpet?

 

Jeg ser ikke helt hvorfor? Ja, produktet har sunket i pris, men produktet har jo vært i dårlig stand under hele sin levetid når det har vært reparert tre ganger i løpet av få år, vi snakker sikkert om noen månder med reperasjonstid. Det er jo ikke forbruker sin feil at produktet har sunket i pris, hadde produktet vært i fungerende stand hadde han ikke hatt noe å klage på, men om produktet ikke er i fungerende stand så skal jo ikke han lide for at selger har solgt et produkt som er i dårlig stand?

 

For i så fall kan jo selger sende et dårlig produkt for full pris, og la det gå over flere år og trekke det ut til det blir tre reperasjoner på samme feil, til maskinen ikke er verdt store summen. Deretter kan de bare betale ut kjøper for en slikk og ingenting, selv om forbruker aldri har hatt et produkt i god stand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem kan beviset at produktet har vært i dårlig stand hele tiden??

Det blir kunn en påstand.Nei det er ikke forbrukers feil at et produkt faller i pris,men det er heller ikke selgerens skyld, det er markede sonm er slik og det gjelder de fleste ting utenom eiendom.

Hva da med et hus som det oppstår feil og mangler på skal da huseier få igjen det han kjøpte huset for eller skal han få igjen markedsverien som trolig er langt høyere?

 

For i så fall kan jo selger sende et dårlig produkt for full pris, og la det gå over flere år og trekke det ut til det blir tre reperasjoner på samme feil, til maskinen ikke er verdt store summen. Deretter kan de bare betale ut kjøper for en slikk og ingenting, selv om forbruker aldri har hatt et produkt i god stand.

 

nei,tidsaspektet må begrenset og det er vel her ikke snakk om at maskinen har vært til rep i flere år,jeg vil tro det har fungert rimelig bra mellom hver gang feilen har blitt oppdaget og så sendt inn straks den har kommet, om dette ikke er tilfelle blir det isåfall merkelig og neppe bedriftens annsvar om en forbruker velger å sitte på et produkt med feil-

Tiden på en rep må vitterligen regnes fra den dagen bedriften mottar produktet og til den dagen de sender det fra seg .

Lenke til kommentar
Om så er at et firma ikke finner feilen,så blir det for dumt å påstå at de ikke ønsker det, og som du sier du nå har vist dem,ja da burde det klart være mulig å få rettet denne,dette selvsagt om en ikke ønsker noe annet fordi det gir større fordeler og en har loven på sin side :hmm:

Jeg har hele tiden vært veldig tydelig på feilen, men av en eller annen grunn har Netshop aldri funnet den. Jeg har både beskrevet dette klart på mail og over telefon.

 

Er ikke sikker på hvor gammel maskinen din er men er det ikke slik at ved heving av kjøp så skal det trekkes fra for den tid maskinen har vært brukt, det ville i alle fall jeg tro var rimelig all den tid eieren har hatt nytte av maskinen.

Enig i at dette er rimelig dersom feilen oppstår etter en stund, men jeg har hatt denne feilen HELE tiden, og ALDRI kunne brukt maskinen som en skikkelig bærbar. (Hvis det er interessant - jeg er student og leder i en organisasjon, og ville brukt maskinen til forelesninger, møter, laboppgaver, øvinger osv. Dette vil si å ha med maskinen på universitetet og flytte den 5-6-7 ganger daglig, og ha den i standby den tid jeg ikke bruker den. Dette har jeg så godt som aldri kunne bruke den til, ettersom touchpad ofte ikke fungerer etter standby.)

 

Uansett, jeg har altså ikke fått det utbyttet jeg ville hatt av maskinen den tiden jeg har hatt den, og kan ikke se noen som helst grunn til at dette skal gjøre at jeg får MINDRE tilbake.

 

At en har mistet tiltroen er en sak,men når en ser at flertallet,ja de aller fleste faktisk er fornøyde,ja da skulle vel fakta tilsi noe annet en følelsen.

9528545[/snapback]

Vel, jeg ser mange som har opplevd problemer med Netshop. Jeg har naturligvis også lagt merke til deg, som er kjempefornøyd.

 

 

Kjære snekker.

 

Trådstarter har jo sendt inn maskinen tre ganger med samme feil! Er det rart tolmodigheten er slutt? Du mener altså at det skal være en selvfølge at han sender den inn en fjerde gang, for at netshop skal få en fjerde sjanse til å ordne opp problemet?

9529188[/snapback]

Yeah, det var stort sett det jeg ville frem til. Når jeg sendte maskinen inn for 3. gang hadde jeg egentlig krav på heving, men sa (over telefon) at dersom de kunne fikse problemet for meg, skulle de få en sjanse til.

 

 

Vel en kan jo se det fra forskjellige vinkler,etter det jeg forstår så visste han hele tiden hva feilen var,hvorfor da ikke snakke direkte med teknisk og fortelle dem det etter første gang  istedenfor etter 3dje ?

Jeg har forklart problemet hver eneste gang, opptil flere ganger, skriftlig og muntlig.

 

Om ønsket er å få maskinen reparert og ikke er å få ny/bedre maskin/avtale ja så burde en vel gi dem en sjans til .

Done that. Gikk ikke. Nå er jeg lei.

 

Fra den annen side så har trådstarter her loven på sin side og kan gjøre hva han vil,det er det  liten tvil om.

Loven er visst ikke så interessant for Netshop, de har blant annet brutt den mtp. garanti/markedsføringsloven. Er usikker på hva de kommer til å gjøre i denne saken, men dersom de nekter heving, er det etter mitt syn også brudd på forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar
Hvem kan beviset at produktet har vært i dårlig stand hele tiden??

Det blir kunn en påstand.Nei det er ikke forbrukers feil at et produkt faller i pris,men det er heller ikke selgerens skyld, det er markede sonm er slik og det gjelder de fleste ting utenom eiendom.

9530358[/snapback]

Det er faktisk ikke noe rom for tolkninger akkurat på dette området, og det spiller heller ingen rolle om noen er skyld i prisfall. Hva kunden skal ha tilbake ved heving av kjøp er klart definert i Forbrukerkjøpsloven.

 

Det er 2 muligheter ved heving av kjøpet.

 

1) Kunden får igjen det han betalte for produktet når det var nytt.

 

2) Kunden får igjen (betalt beløp - bruksfradrag)+renter på betalt beløp fra kjøpsdato.

 

Siden alternativ 2 oftest havner på omtrent det samme som alternativ 1 velger de fleste å gi tilbake kjøpssummen.

 

Netshop kan også omlevere til nytt produkt, noe som sannsynligvis vil være det billigste, da prisen ikke har noe å si for hvilket produkt kunden da skal få. Kunden har krav på en ny vare som er tilsvarende eller bedre enn den han har hatt. Det betyr at om han betalte 10000 for maskinen for 2,5 år siden, kan Netshop sannsynligvis slippe unna med å gi fra seg en maskin til markedspris på rundt 6000 i dag og allikevel oppfylle kravet om tilsvarende eller bedre.

Lenke til kommentar
Hvem kan beviset at produktet har vært i dårlig stand hele tiden??

Det blir kunn en påstand.Nei det er ikke forbrukers feil at et produkt faller i pris,men det er heller ikke selgerens skyld, det er markede sonm er slik og det gjelder de fleste ting utenom eiendom.

9530358[/snapback]

Det er faktisk ikke noe rom for tolkninger akkurat på dette området, og det spiller heller ingen rolle om noen er skyld i prisfall. Hva kunden skal ha tilbake ved heving av kjøp er klart definert i Forbrukerkjøpsloven.

 

Det er 2 muligheter ved heving av kjøpet.

 

1) Kunden får igjen det han betalte for produktet når det var nytt.

 

2) Kunden får igjen (betalt beløp - bruksfradrag)+renter på betalt beløp fra kjøpsdato.

 

Siden alternativ 2 oftest havner på omtrent det samme som alternativ 1 velger de fleste å gi tilbake kjøpssummen.

 

Netshop kan også omlevere til nytt produkt, noe som sannsynligvis vil være det billigste, da prisen ikke har noe å si for hvilket produkt kunden da skal få. Kunden har krav på en ny vare som er tilsvarende eller bedre enn den han har hatt. Det betyr at om han betalte 10000 for maskinen for 2,5 år siden, kan Netshop sannsynligvis slippe unna med å gi fra seg en maskin til markedspris på rundt 6000 i dag og allikevel oppfylle kravet om tilsvarende eller bedre.

9530744[/snapback]

Det siste du skriver her er jeg enig i,nemmelig et tilsvarende produkt,nettop pga dette med prisene, for som du ser i ditt eksempel kan glatt en kunde holde seg med ny naskin feks hver 3dje år om det var nypris som var gjeldende da produktene blir bedre og billigere.

Dette uten at det anntydes at dette har noe med denne saken å gjøre.

jeg sendte feks inn en HD som jeg som ny betalte 1100 kr for,den røyk etter ca 6 mnd, butikken hadde ikke denne inne og det var lang ventetid,samtidig var disken falt i pris til 700 kr,jeg kunne få beløpet igjen,men da bare dagens pris,noe jeg syntes var greit, for det første hadde jeg hatt disken i 6 mnd for det andre ville det ikke kostet meg mere enn 700 kr for en tilsvarende.

Skulle det da være slik at jeg skulle få igjen den prisen jeg betalte ville det bety at jeg kunne kjøpe meg en adskillig fetere disk og butikken sitte med tap.

Hvor mange smarte sjeler tror du ikke ville benytte seg av det.

Jeg prøver her å se på det generelle og ikke spesielt denne saken, om trådstarter får igjen en maskin av dagens verdi,så greit.Det er vel nettop det jeg har prøvd å si hele tiden,om det er omlevering han ønsker .

I denne saken forstår jeg det slik at trådstarter ønsker heving og tilbakebetalt det beløpet han betalte for maskinen for 2,5 år siden, slikt mener jeg er helt bak mål .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Enig i at dette er rimelig dersom feilen oppstår etter en stund, men jeg har hatt denne feilen HELE tiden, og ALDRI kunne brukt maskinen som en skikkelig bærbar. (Hvis det er interessant - jeg er student og leder i en organisasjon, og ville brukt maskinen til forelesninger, møter, laboppgaver, øvinger osv. Dette vil si å ha med maskinen på universitetet og flytte den 5-6-7 ganger daglig, og ha den i standby den tid jeg ikke bruker den. Dette har jeg så godt som aldri kunne bruke den til, ettersom touchpad ofte ikke fungerer etter standby.)

 

Som sagt jeg finner det merkelig at du har hatt en maskin i 2,5 år med samme feilen og reagerer først nå- .

La oss si den har vært på verksted i 1 år av denne tiden,da har altså du sittet på en defekt maskin i 1,5 år uten å sende den i retur før og i tillegg mener du firmaet skal tilbakebetale hele beløpet som maskinen kostet ny.

 

Vel vel jeg er i alle fall sterkt uenig her .

 

Jeg ville i alle fall aldri gått med på noe annet en en omlevering til et tilsvarende produkt .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Netshop kan også omlevere til nytt produkt

9530744[/snapback]

 

Kan du vise til dette i loven? Eneste jeg finner er

 

  Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving.

 

Dette har så absolutt ikke vært en sak uten opphold.

Lenke til kommentar
Netshop kan også omlevere til nytt produkt

9530744[/snapback]

 

Kan du vise til dette i loven? Eneste jeg finner er

 

  Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving.

 

Dette har så absolutt ikke vært en sak uten opphold.

9531250[/snapback]

 

Muligens ikke,men hva er opphold,er det at du ikke sender maskinen tilbake umiddelbart etter at du mottok den og oppdaget at feilen var der fortsatt?

Her tror jeg faktisk du må innrømme at du er sterkt medvirkende med tanke på tid

 

Så står det jo også:

 

Hva har du krav på hvis varen har en mangel?

 

Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert

.

 

Heving av kjøp

 

Kjøperen kan heve kjøpet dersom mangelen medfører vesentlig kontraktsbrudd. Det må altså foreligge en vesentlig forsinkelse, eller vesentlig mangel.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Som sagt jeg finner det merkelig at du har hatt en maskin i 2,5 år med samme feilen og reagerer først nå- .

9531234[/snapback]

 

Jeg har holdt på med saken lenge, men har ikke hatt mulighet til å følge opp saken daglig i 2,5 år. Jeg har også blitt bedt av Netshop om å vente, og da det ikke skjedde mer, tok jeg opp saken igjen.

 

Det er ganske avanserte løsninger produsentene kommer opp med på bærbare og noen ganger kan det se helt umulig ut, men vi blir stadig oppdatert med drivere etc. Tar opp dette med produsent og kommer med tilbakemelding til dere. Skulle det gå lang tid får dere heller mase litt.
Lenke til kommentar
Snekker'n

Skulle det da være slik at jeg skulle få igjen den prisen jeg betalte ville det bety at jeg kunne kjøpe meg en adskillig fetere disk og butikken sitte med tap.

Hvor mange smarte sjeler tror du ikke ville benytte seg av det.

 

Reagerte på denne. Du kan fint mene at dette er bak mål, men enn så lenge har TEE rett. Ved heving skal kjøpesummen tilbakeføres, eller så får selger foreta bruksavregning og legge til renter på opprinnelig sum.

Om produktet faller i pris eller ikke er irrelevant og det finnes ingen lovhjemmel som sier at det da er nåværende pris som skal refunderes ved heving.

 

En trenger forsåvidt ikke å være smart for å kunne anvende den hjemmelen heller, bare evnen til å lese :)

 

edit; en annen sak blir jo hvorvidt mangelen kan regnes som tapt jf. 2 mnders regelen, men jeg tenker bare høyt nå :)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Snekker'n

Skulle det da være slik at jeg skulle få igjen den prisen jeg betalte ville det bety at jeg kunne kjøpe meg en adskillig fetere disk og butikken sitte med tap.

Hvor mange smarte sjeler tror du ikke ville benytte seg av det.

 

Reagerte på denne. Du kan fint mene at dette er bak mål, men enn så lenge har TEE rett. Ved heving skal kjøpesummen tilbakeføres, eller så får selger foreta bruksavregning og legge til renter på opprinnelig sum.

Om produktet faller i pris eller ikke er irrelevant og det finnes ingen lovhjemmel som sier at det da er nåværende pris som skal refunderes ved heving.

 

En trenger forsåvidt ikke å være smart for å kunne anvende den hjemmelen heller, bare evnen til å lese :)

9531308[/snapback]

 

Om du annser meg for mindre smart er ikke relevant,jeg sier her hva jeg mener.

Det er ikke rart at utenlandske forretningsfolk ler og riste på hode når de ser hva norske bedrifter har å stri med,av samme grunn skyr jo innvestorer fra å innvistere her til lands, det er heller ikke rart at det blir ferre og ferre slike bedrifter i Norge og fortsetter den utviklingen får vi muligens lov å bestille alt fra utlandet, det blir morro det ved reklamasjoner .

Lenke til kommentar
Som sagt jeg finner det merkelig at du har hatt en maskin i 2,5 år med samme feilen og reagerer først nå- .

9531234[/snapback]

 

Jeg har holdt på med saken lenge, men har ikke hatt mulighet til å følge opp saken daglig i 2,5 år. Jeg har også blitt bedt av Netshop om å vente, og da det ikke skjedde mer, tok jeg opp saken igjen.

 

Det er ganske avanserte løsninger produsentene kommer opp med på bærbare og noen ganger kan det se helt umulig ut, men vi blir stadig oppdatert med drivere etc. Tar opp dette med produsent og kommer med tilbakemelding til dere. Skulle det gå lang tid får dere heller mase litt.

9531277[/snapback]

 

Vel jeg kan ikke fatte at det ikke finnes en mulighet for å skrive en mail der du sier ifra at maskinen ikke fungerer og så går en tur på posten,nå vet jeg ikke hvor langt fra nærmeste postkontor du bor,men det burde ikke være et problem.

For om det du sier stemmer så har jo feilen dukket opp med det samme du fikk den tilbake,ergo skulle da maskinen sendes i retur med en gang.

Blir litt underlig å sitte og rope dårlig service ,de bruker alfor lang tid på rep, når en selv venter i mnd før en sender den inn ved feil og så igjen bruker det som argument at maskinen ikke har fungert på så så mange år :hmm::hmm:

Lenke til kommentar

Tror de fleste skjønner at man blir ganske oppgitt av å få maskinen tilbake gang på gang med beskjed om at "alt fungerer jo", og man vet at ingenting nytt vil skje dersom den blir sendt inn igjen.

 

Likevel, jeg har faktisk endel av datoene for meg, og kan gi en kjapp oppsummering. Jeg har også hatt flere telefonsamtaler med support innimellom, men de er dessverre ikke dokumentert.

 

10. mars 2005: Leveringsbekreftelse

Er på denne tiden i sjøforsvaret, uten telefon/internett/post. Derfor tar jeg saken først opp etter dimming:

 

10. august 2005 - 30. august 2005: Sak om bl.a. problemene med touchpad. Blir her enige om at jeg skal sende inn PC til reparasjon (1. gang)

 

8. september 2005: Leveringsbekreftelse etter reparasjon, ordrenr 1 071 843

4 dager opphold. Godkjent?

 

12. september 2005: Sendte mail om samme problem

Dette har jeg ikke dokumentert nå, men er temmelig sikker på at det er mellom denne og neste hendelse jeg sender inn maskinen for 2. gang.

 

10. oktober 2005: Mail fra Netshop. Spør om detaljer rundt feilen. Finner trolig feilen, og bytter chassis.

 

12. oktober 2005: Får maskinen i retur for 2. gang. Da er chassis byttet.

Fra denne hendelsen til neste gang var det et langt opphold, ettersom jeg var veldig travelt opptatt med studier og verv, og trengte en PC hjemme.

 

20. april 2006: Sendte inn mail om at jeg fortsatt har problemer med touchpad. Får beskjed om å avvente.

Ventet og ventet, før jeg begynner saken på ny over telefon. 11. mai er første mail jeg har, men det var etter endel korrespondanse frem og tilbake.

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Nå synes jeg du er veldig kverulant. Før jeg evt. sender saken til forbrukerrådet kommer jeg til å sette sammen et dokument med alle relevante datoer og hendelser jeg kan oppdrive, men det kommer ikke til å skje for å "vinne" diskusjonen med deg.

 

Tror de fleste skjønner at man blir ganske oppgitt av å få maskinen tilbake gang på gang med beskjed om at "alt fungerer jo", og man vet at ingenting nytt vil skje dersom den blir sendt inn igjen.

9531593[/snapback]

 

Det er vel ikke snakk om å vinne en diskusjon,jeg snakker ut fra det jeg annser som prinsipper og det jeg annser som feil.

Jeg sier ikke at du eller andre eller jeg ikke skal få omlevert en vare om den ikke kan repareres, jeg sier da må en få omlevert varen etter dagens verdi. Bla for å minke tapet til begge parter,for å unngå svindel (nei jeg sier ikke at du svindler)

Men jeg vet de som gjør det,bla hadde jeg en kompis,i dag foretrekker jeg å si en bekjent som drev dette han fikk bestandig feil på sine produkter rett etter at disse var gått ut av prod eller rett før garati/reklamasjon utgikk,på det viset har han pr i dag topp moderne maskin for den summen han engang betalte for en maskin med en P4 prosessor. Slikt vill alltid forekomme så lenge en bare enkelt kan heve kjøpet og få pengene tilbake som man betalte år i forveien og slik kan en hele tiden tjene på dette i et marked der prisene går ned og produktet blir bere og bedre.

Så min reaksjon her er nok en gang ikke rettet mot deg som person,men om de gullkantede rettighetene forbrukerne har fått og som er med på å slå bena unna bedrifter her i landet .

Lenke til kommentar
Om du annser meg for mindre smart er ikke relevant,jeg sier her hva jeg mener.

Det var vel et svar på dette utsagnet ditt, så ingen grunn til å være hårsår. :)

Skulle det da være slik at jeg skulle få igjen den prisen jeg betalte ville det bety at jeg kunne kjøpe meg en adskillig fetere disk og butikken sitte med tap.

Hvor mange smarte sjeler tror du ikke ville benytte seg av det.

 

Det er ikke rart at utenlandske forretningsfolk ler og riste på hode når de ser hva norske bedrifter har å stri med,av samme grunn skyr jo innvestorer fra å innvistere her til lands, det er heller ikke rart at det blir ferre og ferre slike bedrifter i Norge og fortsetter den utviklingen får vi muligens lov å bestille alt fra utlandet, det blir morro det ved reklamasjoner .

Markedet har en egen evne til å regulere seg selv. Noen kommer, noen går. Så lenge det er penger å tjene, vil det alltid være konkuranse og mange webshoper innenfor data/tele. Så ingen grunn til å ta sorgene på forskudd. Dersom dette er så plagsomt for norske webshoper, så får de bare flagge ut til danmark eller tyskland da....

Lenke til kommentar

Nå blir det litt rotete her, ettersom jeg endret forrige post endel da jeg fant ut at jeg hadde datoene lett tilgjengelig her.

 

Så min reaksjon her er nok en gang ikke rettet mot deg som person,men om de gullkantede rettighetene forbrukerne har fått og som er med på å slå bena unna bedrifter her i landet .

9531719[/snapback]

 

Da ville jeg holdt hele diskusjonen om dette i en annen tråd, da denne gjelder en spesifikk sak (jeg opprettet en på generelt prinsipp tidligere, du fikk den stengt).

Lenke til kommentar
10. mars 2005: Leveringsbekreftelse

Er på denne tiden i sjøforsvaret, uten telefon/internett/post. Derfor tar jeg saken først opp etter dimming:

%mnd uten perm,uten landlov og uten kontakt med omverden??

Merkelig jeg har da vært i militæret jeg og og da jeg var der var det betydelig strengere enn i dag,dog var det ingen problem å få kontakte omverden og det var før pc og internett kom.

 

 

10. august 2005 - 30. august 2005: Sak om bl.a. problemene med touchpad. Blir her enige om at jeg skal sende inn PC til reparasjon (1. gang)

 

8. september 2005: Leveringsbekreftelse etter reparasjon, ordrenr 1 071 843

Etter det jeg her forstår så har jo rep 1 gått rimelig fort .

 

12. september 2005: Sendte mail om samme problem

Dette har jeg ikke dokumentert nå, men er temmelig sikker på at det er mellom denne og neste hendelse jeg sender inn maskinen for 2. gang.

 

10. oktober 2005: Mail fra Netshop. Spør om detaljer rundt feilen. Finner trolig feilen, og bytter chassis.

 

12. oktober 2005: Får maskinen i retur for 2. gang. Da er chassis byttet.

 

Ca en mnd som er brukbart,jeg er nettop blitt forespeilet min 4 uker + 10 dagers postgang for å skifte software på en maskin.

 

 

20. april 2006: Sendte inn mail om at jeg fortsatt har problemer med touchpad. Får beskjed om å avvente.

Ventet og ventet, før jeg begynner saken på ny over telefon. 11. mai er første mail jeg har, men det var etter endel korrespondanse frem og tilbake.

 

Ventet og ventet,vel jeg vet ikke hvor lenge du ventet før du purret,men normalt er vel å etterlyse slikt i løpet av et par uker.

 

Så om jeg strekker meg her så har maskinen da vært 3-4 mnd på rep.

DVS at du har sittet på en defekt maskin i over 2 år uten å kunne bruke den (som du sier tidligere) og alikevel ikke sendt den inn igjen, det rimer bare ikke.

For da vil jeg faktisk hevde at du selv er årsaken til at dette har tatt så enormt lang tid, Netshop er annsvarlig for 3-4 mnd iog du for 26-27 mnd, alikevel skal Netshop da tilbakebatale summen du betalte :hmm: Her er jeg dypt uenig.

For har jeg hatt et produkt til rep så er det det første jeg gjør å sjekke det og finner jeg feil så melder jeg ifra umiddelbart, det står vel forresten noe om det i forbrukerloven også (melde fra i rimelig tid) .

Lenke til kommentar
Nå blir det litt rotete her, ettersom jeg endret forrige post endel da jeg fant ut at jeg hadde datoene lett tilgjengelig her.

 

Så min reaksjon her er nok en gang ikke rettet mot deg som person,men om de gullkantede rettighetene forbrukerne har fått og som er med på å slå bena unna bedrifter her i landet .

9531719[/snapback]

 

Da ville jeg holdt hele diskusjonen om dette i en annen tråd, da denne gjelder en spesifikk sak (jeg opprettet en på generelt prinsipp tidligere, du fikk den stengt).

9531754[/snapback]

 

Hilken tråd har jeg fått stengt??

Din andre tråd er her

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=830964

Og jeg ser ikke annet enn at den lever i beste velgående,jeg spurte om det var nødvendig med flere tråder om samme sak .

 

Denne saken kommer under de generelle sakene jeg omtaler, det jeg sier ellers er at jeg ikke mistenker eller annklager deg for å drive svindel eller slikt.

Men saken som sådann kommer under generelle saker her da vi diskuterer omlevering og hvilket beløp som kreves (opprinnelig beløp eller dagens verdi/pris)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...