Gå til innhold

Netshop - hvor ble det av kundevennligheten?


Anbefalte innlegg

Hadde jeg vært deg så ville jeg ha stått på krava, om du er 100% sikker på at du har rett så må du stå på ditt. Om du vil heve kjøpet, så skal du selvfølgelig heve kjøpet og ikke akseptere enda en reprasjon, ikke la de drenere saken og presse deg til å endre mening. Både du og de må forholde seg til loven.

 

Her er jeg faktisk ikke helt enig,fordi netshop tok imot varen da det var gått 10 mnd fra forrige rep og kunden sier at det var feil hele tiden, altså har netshop der gitt kunden service istedenfor å avvise saken og være ferdig med det.

Det er vel heller ikke snakk om at noen presser andre her,men om to parter som er uenige.

Trådstarter har imidlertid full rett til å gjøre som han vil,nettop fordi netshop ikke benyttet sjansen til å avvise saken, hva da med å gi en sjans tilbake :hmm:

9546394[/snapback]

 

Det er vel faktisk snakk om to parter som begge prøver å presse den andre til å godta den andres løsning, det er vel hele greie med å være uenige i en slik sak?

 

Det at Netshop har gitt god service får så være, de må jo bare akseptere at de nå har godtatt reklamasjonen(e) fra kunden og må derfor ta konsekvensene, det moralske ansvaret og byrden av det blir jo da liggende på kunden ålene, og om han da mener at han handler riktig sånn som han ser saken så syntes jeg han burde gjøre det han har rett til gjennom loven.

 

For alt vi vet så har han og netshop vært mye i kontakt med hverandre over telefon, o.l, i perioden da han ikke leverte maskinen inn, men det blir uansett spekulasjoner fra vår side, og jeg syntes det eneste riktige er å anbefale han å følge sin egen moralske overbevisning og følge lovverket.

 

Og visst netshop føler at de blir straffet for å utvise god service, ved å la kunden få "rimlig tid" langt over det hva vanlige mennesker kaller rimlig tid ( jeg ville sagt 1-2 månder), så får de ta konsekvensene av det i denne saken og heller ta med seg lærdommen til neste gang i stedet for å drenere denne saken.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har akkurat det samme problemet med netshop selv, og det pågår as we speak som man sier. Har lovmessig krav på heving eller ny maskin, men de er som nå har kommet i lyset ekstremt træge på å svare på mailer. Maskinen har vært inne til rep 2 ganger med samme problem, uten at de har reparert det. Da har jeg etter lov krav på pengene tilbake, men virker som om de prøver å drøye det ut helt til jeg glemmer saken..

Lenke til kommentar

Sende NetShop en mail på torsdag kveld der jeg sa at jeg ønsket å kjøpe en Samsung 40M86 LCD-TV, men at jeg ønsket å vite om dette var en nordisk modell eller noe de hadde parallellimportert. Ved parallellimport har man ingen garanti mot døde/defekte piksler, ingen hjem på døren serive neste arbeidsdag eller henting av defekt vare hjemme hos kunde. Dette er ganske viktig for meg når jeg skal legge ut et femsifret beløp for et produkt. Det er også veldig enkelt å sjekke da de nordiske modellene slutter på "/XEE".

 

Har enda ikke fått noe svar fra dem. De hadde fredag, lørdag (?) og mandag på seg. Litt skuffendes må jeg si.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har enda ikke fått noe svar fra dem. De hadde fredag, lørdag (?) og mandag på seg. Litt skuffendes må jeg si.

 

Vel, hvis du synes det er skuffende skal du vite hva jeg har vært igjennom for å prøve å få orden på zeptoen min. Den har vært inne to ganger uten at de har reparert den, og da jeg ringe siste gang, etter å ha fått igjen maskinen, uten lokk til rambrikkene(som de hadde rotet bort) ringte jeg inn flere ganger uten å få noe konkret beskjed om hva jeg skulle gjøre. Siste gang jeg gjorde det fikk jeg beskjed om å sende den inn på reperasjon på nytt noe jeg reagerte på siden jeg har hørt at to mislykkede repareringsforsøk = krav på heving, reklamasjon osv. Jeg sa det i telefonen, og fikk nærmest kjeft. Jeg skulle da søke om retur på nettsiden deres, som jeg gjorde for i overkant av en uke siden, uten å ha fått noe svar. Jeg har også sendt en saklig mail om hva jeg har krav på etter tingenes tilstand for sikkert en måned siden, som jeg heller ikke har fått svar på. Men da jeg nevnte mailen i tlf søkte de den opp. Da fikk jeg også beskjed om at en der skulle se på mailene og gi meg et svar i løpet av kort tid. Dette er vel to uker siden, og jeg har ikke hørt noe.

 

Et lite tips fra meg er at du bør kjøpe den tven et annet sted.

Lenke til kommentar
Har enda ikke fått noe svar fra dem. De hadde fredag, lørdag (?) og mandag på seg. Litt skuffendes må jeg si.

Et lite tips fra meg er at du bør kjøpe den tven et annet sted.

Den ble kjøpt et annet sted. Tok 12 dager å få svar på mailen. Kjempelur måte å skaffe seg kunder på. De har sikkert mange nok fra før da. ;)

Lenke til kommentar

Synes netshop har tapt seg litt over de årene som har gått.. De har fått fler og fler kunder, men blitt dårligere og dårligere på kundebehandling.

 

Jeg selv har hatt pcen / deler av pcen på service 5 ganger tilsammen. (2 av disse var hele pcen) Jeg har bygd pcen selv, men har rimelig peiling på hvordan man gjør det. Har tatt autorisert "byggekurs", og har ellers mye erfaring med data..

 

Etter hvert så fant jeg ut at det var noe galt med hk, sendte dette inn og fikk beskjed om at jeg har klart å bøye 2 pinner på socketen. Jeg vet ikke helt hvordan det er mulig å bøye kun 2 stykker. Hvis man skal klare å sette CPU og presse ned feste-bøylen, så vil man jo i teorien bøye litt flere enn kun 2 pinner. (Bare til opplystning så fungerer pcen noen ganger. Dette må da komme av at de ikke er så bøyd, at de noen ganger får kontakt med cpu)

 

Regner ikke med at de går med på å ta dette på garanti, da asus sitt syn på bøyde pinner = ingen garanti.

For det som skjer hos dem er kun med maskiner og det er da umulig at pinner kan bli bøyd i konstruksjonen. Så asus har en feilprosent på 0, når dem lager socketene på hovedkortene sine.

 

Hva som skjer videre med denne saken får jeg nok beskjed om i dag. Men blir vel til at jeg må prøve å rette opp disse pinnene selv. Eller at jeg må kjøpe nytt hk hvis dette ikke fungerer.

 

Men sånn kundebehandling.. Når man ringer til support på netshop oslo så har dem ikke stort mye å si. De er ofte veldig slappe i stemmen og ikke velding intresserte i å høre din sak. Hvis du nevner et problem du har med et gitt komponent så sier di: "vent litt så skal jeg sette deg over til teknikkern".. Du venter og venter, ingen svar. Så blir du brutt..

Ringer opp igjen og får beskjed om at de ikke kunne hjelpe til nå. Og du får prøve igjen senere.

 

Netshop, ikke oslo, er ofte veldig trege på å svar på mail. Sendte en gitt mail samtidig til både netshop og netshop oslo. Etter 2 dager fikk jeg svar av netshop oslo, men det tok over 2 uker før jeg fikk svar av netshop. Det synes jeg er litt drøyt :/

 

Men det får være nok for denne gang. Begynner å tenke på å prøve en annen webshop. Og har flere historier enn kun de jeg har nevnt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tråden har falt ut av mine innlegg, så den har blitt litt glemt :) Status nå er dessverre at jeg har gitt opp saken, så det er Netshop - forbrukere og Norges lover 1-0.

 

Deres kombinasjon av påstått uvitenhet om egne garantier og Norges lover, rot i systemet, treghet og manglende kundebehandling har klart å gjøre meg lei. Det endte med at jeg måtte kjøpe meg ny maskin, og aldri kommer til å handle på Netshop igjen.

 

edit: når jeg ser tilbake på saken, er det utrolig at Netshop nektet å ta ansvar. De påstår selv at de ikke er i stand til å finne feilen, da er det kanskje på tide å revurdere kompetansen til teknikerene. Jeg sendte også inn videobevis. En annen ting som virkelig er drøyt, er hvordan de nekter å anerkjenne en garanti de selv har solgt - de fjernet teksten fra websidene, og påstod at den aldri hadde eksistert.

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Dessverre har den ikke cachet siden som henviser til garanti, men heldigvis har jeg gjort det. Her står det klart og tydelig at det er 3 års garanti på alle maskinene. Når jeg ringte innen 2 år etter forrige klage, fikk jeg først beskjed om at maskinen var utfor garanti og intet kunne gjøres. Her har de altså

1) vært treige på å fikse, for så beregne i forhold til kjøpsdato og ikke forrige retur (stemmer vel ikke ifølge forbrukerkjøpsloven, har jeg forstått rett er fristen beregnet etter forrige retur)

2) påstått 2 års reklamasjonsrett/garanti (tror dette ble avgjort til 5 år i "mobilsaken")

3) nektet for at garantien de har solgt fantes (markedsføringsloven)

 

Synes det er temmelig drøyt jeg. Selv om Netshop tidligere har svart i denne tråden at de ikke er i stand til å finne (den åpenbare) feilen, hadde det vært svært interesant med et svar til disse anklagene, som er etter mitt syn flere grove lovbrudd.

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...