Petterahl Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Hei! Har aldri lagt ut bilder her før, men følte jeg ville ha litt tilbakemelding på et par jeg tok i ferien. Selv syntes jeg motivet var ganske morsomt, og knipsa derfor endel bilder. Har kun pukket ut to raske jeg er nokså fornøyde med. Det er ikke etterbehandlet, og kun skalert i paint, så bildekvaliteten er ikke topp! Det er forresten tatt med d70 med 18-70mm, f8 og 1/320 lukker. 1: 2: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Bildene passer godt sammen - jeg tror det er vanskelig å beskrive den hytta med kun ett bilde. Det har selvfølgelig med at treet gror tvers igjennom hytta. Det er nok bilde 1 som er best rent komposisjonsmessig, men det at vi ikke ser hele treet gjør at ikke blir det full treff. Med bilde 2 har du fått til et morsom bildevinkel - det blir nesten surrealistisk. Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 15. september 2007 Rapporter Del Skrevet 15. september 2007 Enig med tomsi over her angående bilde 2. Får en skikkelig eventyrfeeling, og digger komposisjonen. Sikkert morsomt å prøve det i HDR eller SH Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 15. september 2007 Rapporter Del Skrevet 15. september 2007 Kult Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. september 2007 Rapporter Del Skrevet 15. september 2007 Flott bilde/motiv, eventyrstemning var rett ordet. Synes komposisjonen var "penest" i bilde 1. Men de to bildene utfyller hverandre fint, de blir jo helt forskjellige tatt slik fra ulike vinkler og avstander. Fine, samstemte farger. Kjekt å komme over et slikt naturlig motiv RandiA Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 15. september 2007 Rapporter Del Skrevet 15. september 2007 Fint motiv, men synes grønnfargen er litt blass i begge bildene. Hvordan (og evt. hvor) målte du lyset? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. september 2007 Rapporter Del Skrevet 15. september 2007 Det første er et greit og beskrivende bilde, men motivet kommer ikke helt til sin rett. Det gjør det i det andre bildet, fordi det trengte litt himmel for å sette det skikkelig i perspektiv for meg. Artig motiv som du har gjort det du kan ut av det. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 15. september 2007 Rapporter Del Skrevet 15. september 2007 Motivet i seg selv kan nok være spennende men som PMnormal sier så kommer ikke motivet til sin rett. Bildene ble kjedelig. Blasse. Ingenting som pirrer min nysgjerrighet. Tror du kan hente mye her ved skikkelig etterbehandling. Lenke til kommentar
preje Skrevet 15. september 2007 Rapporter Del Skrevet 15. september 2007 Bilde 2 falt mer i smak hos meg, selv om bilde 1 var riktig komposisjonsmessig. Det er ikke alltid man skal henge seg opp i regler og komposisjoner. Det kreative teller vel så mye syns jeg, og i bilde 2 kommer "historien om treet ut av hytta" mer til sin rett i mine øyne Men også enig at du kan få til bedre bilder ved å etterbehandle de litt Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. september 2007 Rapporter Del Skrevet 15. september 2007 Jeg ser da klar bruk av tredjepartsregelen i begge bildene, så jeg forstår ikke helt det med regler som et poeng her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå