Bebeluv Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg fikk masse virus på pcen i dag, så jeg bestemte meg for å ta en formatering. Lettere sagt enn gjort, Når det står i innstalasjons at det er ca 34 min igjen av innstallen skrur maskinen seg av å starter helt på nytt igjen. Så det vil si at jeg får aldri innstalert windows på den, og starter gjør den heller ikke. For når maskinen starter på nytt igjen dukker XP innstal vinduet fort opp igjen. Trenger virkelig hjelp Håper ikke jeg har ødelagt dataen pågrunn av dette. Dette har skjedd over 10 ganger. Tusen Takk på forhånd Lenke til kommentar
nets Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Er det noen riper / hakk på cden da? har du mulighet til å evt. få testet om det funker med en anna xp cd ? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Kan hende du har fått en form for bootsector virus. Vanlig formatering vil ikke slette denne delen av Harddisken. #1: Lån en frisk PC av en kammerat eller annet familiemedlem - #2: Last ned programmene; SAV32CLI og Ultimate Boot CD Basic - #3: Pakk ut 7z filene - #4: Brenn SAV32CLI.iso og UBCD.iso filen på hver sin tomme CD-R plate - #5: Print ut Scanning options with SAV32CLI - #6: Start opp din PC med Ultimate Boot CD - #7: Velg en av DOS Boot Diskene i Ultimate Boot CD menyen - #8: Kjør SAV32CLI (Se Scanning options with SAV32CLI for riktige kommandoer) - #9: Kjør en av Anti-Virus/Malware Tools programmene i Ultimate Boot CD for ekstra kontroll - #10: Forsøk å installere Windows på nytt. (Formater disken og start en fresh install) Siden du fikk så mye virus som du nevner, kan det da hende du kjører uten Antivirusprogram? Om du ikke liker Antivirusprogrammer grunnet bruk av systemressurser, kan jeg tipse om programmet; BitDefender 10 Free Edition Dette programmet har ikke santidsbeskyttelse, så det bruker omtrent ingen systemressurser. Eneste ressursene programemt bruker er et par kb som den bruker til scheduleren for å laste ned nyeste signaturfilene og starte planlagt søk av maskinen. Du kan så sette inn en schedule, slik at BitDefender foretar en daglig søk av maskinen på et tidspunkt du ikke bruker den. Ekempel om natten når du sover, eller litt tidlig på dagen når du er på Jobb eller skole. - Siden Denne versjonen av BitDefender ikke har santidsbeskyttelse, så kan den også brukes som supliment til andre Antivirusprogrammer for ekstra kontroll og sikkerhet. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Har du hatt virus kjører du low level format. Disken blir da helt ren skriver over master boot record. http://www.my-install.com/prog/System-Util...ormat-Tool.html Eller Hard Disk Installation Tools Fra ultimateboot. Så install igjen,virker mest sanynelig cd eller cd spiller. Kjør memtest86+ 1.70 fra ultimateboot. Temp og psu kan gi omstart. Har den været stabil før? Endret 15. september 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Restarter den under "hardware detection fasen" ? Isåfall disable i cmos setup (bios) alt unødvendig for xp installasjon til å fullføre. Disable alle LAN/GB-LAN kontrollere Disable onboard lyd kontroller/AC97 Disable Firewire/IE1394 Endret 15. september 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Tusen takk for gode svar, skal teste ut alt dette senere i dag. Cden har litt riper :/ men trur ikke det skader så veldig mye. Hadde ikke antivirus da dette skjedde. Jeg får feilen når jeg kommer til innstalering av windows skjermen med xp blå theme. Den har vært veldig stabil før, nettet har droppet noen ganger på den, noe som gjorde at jeg måtte ta en restart med maskinen Jeg trur jeg forklarte litt dårlig her, for jeg kommer ikke inn på windows xp, så åsn skal jeg få bootet de cdene dine Svenni? Endret 15. september 2007 av Zaleeeek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå