Tronsn Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Hei Jeg har snart tengt å legge kabel igjennom en vegg eller to, men kommer til å støte på dette problemet: Internet-kabelen jeg hadde tenkt å montere, har to store kontakter på endene. Det vil si at, når jeg borrer hull vil hullet bli mye større enn nødvendig, og ledningen vil bare ligge der med mye rom og trekke. Jeg vil ha en liten "o" istedet for en stor "O" som ser stygt ut. 1 Hvordan kan jeg få ordnet dette? Klippe av Tpn i den ene enden og "lime" dem sammen igjen når den er ferdigtredd? 2 Går det ann å få kjøpt? 3 Andre alternativer? Off T Jeg vet at Emne kan være litt missledene, andre forsalg? Tronsn Endret 14. september 2007 av Tronsn Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 du klipper av kontakten, borrer ett hull og trekker kabelen gjennom, så setter du på en ny kontakt.. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 3 løsninger... 1. Bla. Clash Ohlson og Biltema selger en tang og RJ-45 kontakter slik at du kan sette på ny kontakt etter den er klippet og trukket (kanskje det beste). 2. Om du har loddebolt så kan du klippe et stykke bortenfor og lodde sammen kablene etterpå (dette kan svekke kvaliteten noe om kabelen er svært lang og dårlig kvalitet fra før, men er i det minste billigere om du ikke har annet utstyr fra før). 3. Trådløst nett... Lenke til kommentar
Tronsn Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Så det går ann å klippe kabelen og montere en ny kontakt ja. =) Dette høres ut som en veldig enkel og grei måte og gjøre det på. Takker (Trådløst syns jeg ikke noe om. Uansett hvor stabilt det er.) Hvor mye koster en slik tang? Som ca? Tronsn Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Så det går ann å klippe kabelen og montere en ny kontakt ja. =)Dette høres ut som en veldig enkel og grei måte og gjøre det på. Takker (Trådløst syns jeg ikke noe om. Uansett hvor stabilt det er.) Hvor mye koster en slik tang? Som ca? Tronsn 9497173[/snapback] http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...pl?dok=5699.htm der har du tang.. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Ca. 180,- på Biltema EDIT: 179,- for å være presis: Biltema. Søk på modulartang. I tillegg trenger du RJ45 kontakt. Biltema har også dette Endret 14. september 2007 av norbat Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Ca. 180,- på Biltema 9497459[/snapback] Har du linken? fant ikke framm på siden... Lenke til kommentar
Tronsn Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Modulartang ^^ Får handle til uka nå. Tronsn Lenke til kommentar
perroga Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Husk å terminere/ koble RJ45 kontaktene riktig på kabelen. Kobles slik: Terminering av Cat 5 /RJ45 Bruk 568-B koblingen i begge endene av kabelen. Lykke til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå