Ekko Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hei Jeg har en webserver stående i nettverket mitt. Utenpå denne har jeg er d-link router dir-635 som router all port 80 til serveren min. Utenpå denne har jeg en låst router fra bredbåndsleverandøren min (BKK er leverandøren). D-linken står i bkk-routeren sin DMZ. Jeg har dyndns "minserver.kicks-ass.org" som man kan nå fra internett. Dersom man er utenfor mitt lokale nettverk kan man nå webserveren min vha. "minserver.kicks-ass.org". Men dersom jeg er på innsiden kan jeg ikke bruke denne adressen, men må bruke serverens lokale adresse. Forrige stede jeg bodde med min forrige leverandør kunne jeg sitte inne på mitt eget nett, skirve "minserver.kicks-ass.org" i explorer og nå webserveren. Gjør jeg det nå får jeg "Siden kan ikke vises". Jeg husker ikke hvilken innstilling jeg hadde der som gjorde at jeg kunne gjør dette. Det er noe som sier meg at "NAT loopback" er tingen jeg leter etter, men er ikke helt sikker. Må jeg i tilfelle ha dette på begge routerene? (minserver.kicks-ass.org er et eksempel) Lenke til kommentar
nets Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Det er noe i den duren ja, men er nok noe DNS tull i enten d linken eller i modemet ditt. Er ikke godt å si fra hvor, har akuratt samme problemet med min server her hjemme. Eneste jeg har er en 4porters NGT Modem imellom meg og nettet. Når jeg setter serveren i DMZ kan jeg komme inn via server.mindns.net, men ved NAT routing må jeg gå gjennom en web proxy for å sjekke at alt står bra til. Så kan vertfall si at det er noe med NAT Endret 15. september 2007 av Nets Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Er det et sa veldig stort problem? Du kan jo sette opp DNS server som router minserver... til IPen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Du kan legge dette inn i hosts-filen. På min PC kan jeg f.eks skrive inn netgear for å logge på routeren min. C:/WINDOWS/system32/drivers/etc/hosts 127.0.0.1 localhost 192.168.1.1 netgear 192.168.1.8 grandsteam 192.168.1.9 nslu2 EDIT: Men det var vel egentlig ikke dette du var ut etter... Hvilken ISP og routermodem har du? Er det NGT så sjekk ngtforum.net. Endret 15. september 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Utenpå denne har jeg en låst router fra bredbåndsleverandøren min (BKK er leverandøren). D-linken står i bkk-routeren sin DMZ. 9496877[/snapback] Lenke til kommentar
nets Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Du kan legge dette inn i hosts-filen. På min PC kan jeg f.eks skrive inn netgear for å logge på routeren min. C:/WINDOWS/system32/drivers/etc/hosts 127.0.0.1 localhost 192.168.1.1 netgear 192.168.1.8 grandsteam 192.168.1.9 nslu2 EDIT: Men det var vel egentlig ikke dette du var ut etter... Hvilken ISP og routermodem har du? Er det NGT så sjekk ngtforum.net. 9498189[/snapback] Tusen takk, tenkte aldri over at jeg kunne bruke host fila til locale ting >.< Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Du kan legge dette inn i hosts-filen. På min PC kan jeg f.eks skrive inn netgear for å logge på routeren min. C:/WINDOWS/system32/drivers/etc/hosts 127.0.0.1 localhost 192.168.1.1 netgear 192.168.1.8 grandsteam 192.168.1.9 nslu2 EDIT: Men det var vel egentlig ikke dette du var ut etter... Hvilken ISP og routermodem har du? Er det NGT så sjekk ngtforum.net. 9498189[/snapback] Det er jo ikke et stor problem for meg egentlig, så å fikse på hosts slik du skriver løser egentlig problemet mitt, ihvertfall så mye tid som jeg tenker på å bruke på dette. Tenkte ikke på det selv, selv om jeg har brukt filen til å kødde med andre sine PC-er (sende dem til VG når de skriver dagbladet.no osv.) Takk skal du ha. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Om routeren din har noe som heter NAT loopback så kan du slå på dette. Er dessverre ikke alle routere som har dette, men du kan se om du ser noe. Enkelte routere har det kun tilgjengelig i telnet grensesnittet, men det tror jeg ikke gjelder D-Link. Dette er nok den beste løsningen om du har mange maskiner, veldi mye jobb å måtte oppdatere hosts fila på mange maskiner. En annen mulighet er å sette opp en egen lokal DNS server. Jeg bruker denne løsningen på mitt hjemmenett og det fungerer ypperlig. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Det var BKK ja. He he, blind mann leser dårlig... BKK gir ikke brukerne aksess til routermodemet og det er bl.a. derfor de opererer med DMZ slik at man kan sette en annen router bak eller bruke kun en PC mot DMZ. Litt dum løsning, spesielt for de som ønsker full kontroll. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Det var BKK ja. He he, blind mann leser dårlig... BKK gir ikke brukerne aksess til routermodemet og det er bl.a. derfor de opererer med DMZ slik at man kan sette en annen router bak eller bruke kun en PC mot DMZ. Litt dum løsning, spesielt for de som ønsker full kontroll. 9500983[/snapback] Totalt enig. Men det er dessverre sånn alle små jalla kraftselskap isp`er gjør det.. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Selv om jeg kunne slå på loopback i d-linken min så mått jeg vel gjort det samme i bkk-routeren regner jeg med. Iom at jeg ike har mulighet til å endre på den er jeg vel like langt. Klarer meg med hosts-da det egentlig bare er snakk om 1 eller 2 andre maskiner i nettverket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå