Gå til innhold

kjøpe psp? verdt det?

Jikla

Anbefalte innlegg

Sitter å lurer på om eg skal kjøpe meg ein slikeins psp :/ Sånn at eg ka få crysis core og eit par andre spel. Og så meiner eg at eg las ein artikkel der det sto at sony kom til å legge ut ps1 spill på nettet som man kunne kjøpe og laste ned til pspen i år. Er dette sannt? er pspen vert kjøpet?

Har allerede en nds som eg bruker i ny og ne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter å lurer på om eg skal kjøpe meg ein slikeins psp :/ Sånn at eg ka få crysis core og eit par andre spel. Og så meiner eg at eg las ein artikkel der det sto at sony kom til å legge ut ps1 spill på nettet som man kunne kjøpe og laste ned til pspen i år. Er dette sannt? er pspen vert kjøpet?

Har allerede en nds som eg bruker i ny og ne.

9496566[/snapback]

vel, du kan allerede spille ps1-spill på psp`en din om du har en ps3. du kan fjernstyre ps3`en din med den - og om ikke lenge se tv som du har tatt opp med en ekstra pvr-boks som sony slipper etter nyttår (som tilbehør til ps3).

om det er verdt kjøpet? kommer an på hva du vil bruke den til.... vil du spille og bare det, og digger nintendo, så er det kanskje like greit å holde seg til ds.

har du ps3 og liker muligheten til å f.eks. fjernstyre, sjekke hva som skjer på "home" eller se vålerenga bli slått 4-1 av rosenborg i cupfinalen 2007 (en kamp du tok opp på ps3), så er det kanskje lurt med en psp.... ;)

Lenke til kommentar

Med mindre du er virkelig into håndholdt spilling, nei.

Min psp har nå ligget ubrukt i hva som må være over 1 år. Det verste spillmaskin kjøpet jeg har gjort. Grøsser ved tanken for at jeg betalte 2500 kroner for den rett etter den kom ut i Japan.

Lenke til kommentar

Min psp har nå ligget ubrukt i hva som må være over 1 år. Det verste spillmaskin kjøpet jeg har gjort. Grøsser ved tanken for at jeg betalte 2500 kroner for den rett etter den kom ut i Japan.

9497127[/snapback]

Hvorfor selger du ikke? Til meg kanskje ? :)

Lenke til kommentar

9497127[/snapback]

Du har tydeligvis ikke fulgt med på hva som har skjedd på PSP fronten i det siste.

Du kan spille alle favoritt PS1 spillene dine, alle retro nintendo spillene (SNES, NES, N64) + andre gamle konsoller.

Dette var spilldelen.

Så kan du jo installere haugevis av programmer (homebrew) som gjør diverse nytte... Mange muligheter! :)

Lenke til kommentar

PSP; Mitt beste spillkjøp NOENSINNE.

Dette er den konsollen jeg har brukt mest(av alle konsoller, ikke bare håndholdte) av alle og jeg har hatt samtlige konsoller som har vært på markedet de siste 10 årene(eneste unntak er vel DC)

Timevis med underholdning og gode spill.

Jeg importerte min fra Japen ca. et år før den kom til Norge og den var verdt hver krone.

Etter at den ble hacket og homebrew ble mulig ble den enda mer brukt.

Men det må sies at det fort kan bli kjedelig om du ikke setter deg inn i alle mulighetene. Bare spill blir raskt kjedelig, det er vel egentlig kun GTA spillene jeg har spillt helt gjennom, men den brukes nesten daglig til gode homebrew spill, blant annet kosmodrones og squarez. Som er tilgjengelig gratis på nettet.

Det at det er mulig å koble den sammen med PS3'en er også en fin liten finesse som jeg tar i bruk i ny og ne.

Lenke til kommentar

9497127[/snapback]

Er i akkurat samme situasjon, angrer bittert.

Men hvis jeg kan spille PS1-spill er saken ganske annerledes - hvordan gjør jeg dette? Gratis?

Ett av de store problemene med PSP er at spillene er så voldsomt dyre.

Lenke til kommentar

9497127[/snapback]

Men hvis jeg kan spille PS1-spill er saken ganske annerledes - hvordan gjør jeg dette? Gratis?

9501379[/snapback]

Om du bruker custom firmware er det bare til å rippe et hvilket som helst Ps1 spill til ISO og legge det i ISO mappen din ;)

Du finner PS1 spill til en billig penge på bruktbutikker, eller andre steder rundt på nettet :whistle:

Eller du kan laste dem ned fra PSstore på PS3'en, der koster de rundt 40kr spillet tror jeg. Men utvalget er litt begrenset der.

*Edit, er mulig jeg husker litt feil nå og at PS1 spillene faktisk må gjennom en konvertering før de fungerer på PSP :hmm:

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

9497127[/snapback]

9501379[/snapback]

Hvordan du gjør det? Les i denne Stickyen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=772480

Du finner det i min OE og M33 guide.. :)

Gratis? Om du har PS1 spillene du vil konvertere, og legge inn så ja.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...