andreash Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Finnes det noe "standard" brukernavn og passord på netopia routeren til Nextgentel?? Hadde vært fint om noen kunne svare raskt, da jeg GJERNE vil slå av DHCP serveren til Netopia routeren Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg skrev dette tidligere, men husker ikke hvilken tråd :-? uansett: Name er ditt kundenummer minus 10000 + en P foran. Eks kundenummer 54321 blir: Name P44321 Passordet er det 8 sifrede nummeret som du fikk med bestillingen (f.eks. 00666222) Dette gikk ihvertfall fint for netopia routeren 4542. hvis du har en eldre versjon så prøv name: admin og paasword: noway Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
bird Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Til mitt netopia adsl modem er brukernavnet "admin" og passordet "noway" . Dette ble satt som standard fra nextgentel når jeg fikk mitt modem for ett år siden. Mulig de har endret på noe det, men hvis forslaget i den forige posten ikke fungerte, kan du jo forsøke dette. - bird Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Vel......etter det jeg kan se så ble dette også nevnt i posten min :wink: Lenke til kommentar
andreash Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Det var admin og noway som var det som skulle til. Takker og bukker. (Får jo ikke hjelp på Nextgentel) Satt 15 minutter uten svar, og da gadd jeg ikke mer. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Skjønner hva du mener. Prøvde også å ringe, men ble møkklei av å vente etter en stund og trålet nettet etter et svar istedenfor Har en glimrende link angående netopia 4542 routeren hvis noen er interessert. Der er det forklart i detalj hvordan man åpner porter og lignende. Kan legge den inn her hvis ønskelig (har linken hjemme så den kommer sikkert ikke på nettet før i kveld) Heidå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå