humancoreiii Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Hey, jeg har for tiden en laptop, Asus g2s (2,4 c2d, 2gb, nvidia 8600m) med VISTA (ultimate 32bit) og jeg har en del problemer med spilling jeg IKKE skulle hatt. ¤ Jeg kjører spillene som admin, og kjører kompabilitetmodus OG spillene er oppdatert til nyeste patch. Jeg får samme feil på alle spill, før de starter eller etter loading får jeg opp feilen at: filename.exe has crashed fryktelig frustrerende og det skjer på følgende spill: -Two Worlds -Bioshock -Jedi Knight II: Jedi Outcast (fra: Star Wars best of pc collection) Noen som vet hvor feilen kan ligge? eller hva jeg kan gjøre for å ordne dette? Endret 14. september 2007 av Goldeneye Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hvor er det du finner den filen under på maskinen om du søker etter den? Har du tatt en full virus scan osv? Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 jepp, ikkeno virus, de ligger programifiler, bioshock under steam Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 har samme problem med bioshock på min Asus F3T vent med å spille på den til Sp1 kommer ut, da vil nokk mange problemer løse seg for oss alle med store vista trøbbel Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 når kommer den da? Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 ja, ner det lenge til sp1 til vista kommer? er jo bare feil med vista, har ikke funnet noe positivt med det enda Lenke til kommentar
nree Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Samme problem med Heros 3.. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 18. september 2007 Forfatter Del Skrevet 18. september 2007 (endret) YEEEYH! fant løsningen på bioshock, via steam tok jeg - launch options - og skrev inn: -dx9 nå funker det som smurt vet ikke hvordan man gjør det utenom steam, men er vel noe av det samme skal prøve meg litt fram på de to andre etterpå i dag Endret 18. september 2007 av Goldeneye Lenke til kommentar
AlexanderH Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Kidnapper denne tråden litt selv om jeg har et litt annet problem, men det gjelder fremdeles spill i Vista Får helt forferdelig FPS i så og si alle spill jeg forsøker å kjøre I Vista, mens de fungerer langt bedre i XP (la inn XP senere igjen for å kjøre dual-boot så jeg kunne se om ting virket bedre der). Spesielt merker jeg dette i Medal of Honor: Airborne hvor jeg får 5-20 FPS i Vista (så og si umulig å få glede av det her), mens det kjørte flott i XP og det så ut til å ligge på rundt 100. I Lord of the Rings Online har jeg ikke testet FPS, men for å si det slik kan jeg skru opp både oppløsning og kvalitet i XP og ting flyter likevel bedre enn på lavere innstillinger i Vista, til og med i World of Warcraft ligger XP litt foran. Ventet egentlig et lite tap av FPS under Vista, men føler nesten at dette er helt ekstremt. Maskinen har: Intel Core 2 Duo E6600, 2400 MHz (9 x 267), Nvidia GeForce 8800GTX (768 Mb) og 2048 Mb (DDR2-667 DDR2 SDRAM) Jeg "tror" jeg skal ha fått lagt inn alt av drivere som trengs, så fatter og begriper ikke hva det er som kan senke kvaliteten så enormt og gi meg slike problemer i Vista. Er det kanskje noen benchmark greier jeg kan kjøre i Vista og XP og sammenligne resultater for å bli noe klokere av det? Edit: Lastet ned et PerformanceTest og tok 3d benchmark i det. Resultatene var at XP hadde omtrent 3x bedre resultat på hver del av testen. Endret 18. september 2007 av AlexanderH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå