Gjest Slettet+3124 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Hmm.. ja.. det er akkurat det som opptar meg nuh.. Noen som har svaret? Endret 14. september 2007 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Tror de tar til seg vann via mat... Kanskje? Omtrent 2dl normal saltvann greier et menneske i timen og drikke, mer en det og nyrene tar farvell. Jeg mener det var 2dl i timen.. Endret 14. september 2007 av Deimos87 Lenke til kommentar
villhoppe Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Snakker du fisk generellt - eller akvarie-fisk? Stor forskjell der. Villfisk blir ikke tørste... Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Snakker du fisk generellt - eller akvarie-fisk?Stor forskjell der. Villfisk blir ikke tørste... 9496375[/snapback] Hmm. Akvariefisk. Hmm. Blir ikke de flaka litt våte? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Trykk på snedige ting du lurer på i signaturen min, og spør der Lenke til kommentar
villhoppe Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Snakker du fisk generellt - eller akvarie-fisk?Stor forskjell der. Villfisk blir ikke tørste... 9496375[/snapback] Hmm. Akvariefisk. Hmm. Blir ikke de flaka litt våte? 9496394[/snapback] jepp - tipper de får kvelt tørsten sin via de fine, våte flaka sine.... Ikke for å foregripe noen konklusjon - men tipper at fisker ikke føler tørst. (eller smerte... her kommer sikkert fanatiske dyrevernere inn...) Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Selvfølgelig føler fisker smerte. De har nerver, nervetråder, og hjerne på lik linje med pattedyr og oss mennesker. Spørsmålet er om de føler smerte på samme måte som mennesker. Altså hvordan hjernen til en fisk tolker sine nervesignaler. Lenke til kommentar
villhoppe Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Selvfølgelig føler fisker smerte. De har nerver, nervetråder, og hjerne på lik linje med pattedyr og oss mennesker. Spørsmålet er om de føler smerte på samme måte som mennesker. Altså hvordan hjernen til en fisk tolker sine nervesignaler. 9497182[/snapback] som sagt - dyrevernerne kom til å komme inn her... Akkurat nå er det jo forskere som vurderer om meitemarken føler smerte når vi trer den på angelen....... Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 så du dette på brainiac i kveld eller? Lenke til kommentar
villhoppe Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 så du dette på brainiac i kveld eller? 9497477[/snapback] Niks - hører via dagjobben : ) Lenke til kommentar
Fiskeoppdretter Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Fisken (la oss si laksen) klarer å skille ut saltet fra saltvannet når den er smoltifisert. Er noen stoffer i gjellene som utvikler seg osv... Torsken kan dette fra før.. tror jeg Lenke til kommentar
villhoppe Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Fisken (la oss si laksen) klarer å skille ut saltet fra saltvannet når den er smoltifisert. Er noen stoffer i gjellene som utvikler seg osv...Torsken kan dette fra før.. tror jeg 9497781[/snapback] Tror du han driver og smoltifiserer fisk? For meg høres det ut som et: a) fyllespørsmål b) stakkar som har akvarie - og hvor "mamma"-følelsen har tatt overhånd i relasjon til fiskene Lenke til kommentar
villhoppe Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Selvsagt føler de smerte. Hvordan skulle de ellers klare seg der ute? En fisk blir gal om du trer den på kroken, ikke kom her og si at de krampene den viser, ikke kommer av smerte. Noen spess. grunn til at fisker IKKE skal unne føle smerte? 9496800[/snapback] Fordi de foreløpig ikke har forevist noen kyniske nerver via seriøs forskning?? De vrir deg fordi at de får oksygen via gjeller.... som kjent fungerer gjellene kun når de er under vann. Oppe på land så sliter fisker generelt - om de ikke er sleipe da.... Endret 15. september 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Fordi de foreløpig ikke har forevist noen kyniske nerver via seriøs forskning?? De vrir deg fordi at de får oksygen via gjeller.... som kjent fungerer gjellene kun når de er under vann. 9497815[/snapback] Jeg er en av de som ikke tror fisk føler smerte, men en skal ikke utelukke at redsel kan være en faktor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hehe.. jeg spurte ikke om fisker føler smerte. Men om de blir tørste? Og i så fall hvordan drikker de? Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 tipper de får kvelt tørsten sin via de fine, våte flaka sine.... Vet ikke om det han sa er riktig. Jeg vet ikke svaret, så har dessverre ikke noe å bidra med. Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 tipper de får kvelt tørsten sin via de fine, våte flaka sine.... Vet ikke om det han sa er riktig. Jeg vet ikke svaret, så har dessverre ikke noe å bidra med. 9500968[/snapback] Hehe. Dagens post. :!: Lenke til kommentar
Ballan tines Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Klart en fisker kan bli tørst ! Jeg vet om mange tørste fiskere jeg ! Dem dekker - og dem dekker ! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Dem dekker - og dem dekker !Dobbeldekker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå