Cade Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Etter mye frem og tilbake om jeg skulle kjøpe dslr eller ikke og hvis ja så hva, har jeg endelig bestemt meg for å prøve. Kjøpte meg et Nikon D200 i dag og et Sigma 18-50 F2,8 objektiv. Jeg hadde egentlig bestemt meg for Nikkor 17-55 F2,8 Objektivet men, valget fallt på Sigma fordi selgeren klarte overbevise meg om at jeg fikk mer for pengene der. I og med at Sigma objektivet også koster nesten bare 1/3 av prisen så nådde til slutt den økonomiske fornuften min frem, og vant Jeg ser vel for meg at hvis jeg finner ut at dette er skikkelig gøy, så blir Nikon sitt 70-200 f2,8 det neste.. =) Regner med det blir maaange timer på forumer og foto-sider fremover... -Og ikke minst bak kameraet Noen med litt erfaring som har noe å si om valg av kamera og objektiv? Generelle tips til en amatør (jomfru ) tas også i mot med takk! =) Lenke til kommentar
qdos Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg regner med du er klar over at D300 er like rundt hjørnet, og i forhold til en forholdsvis liten prisforskjell ville nok jeg ventet hvis jeg hadde hatt mulighet til det. Men noen ganger kan man ikke vente, og i så fall støtter jeg Nikon-valget. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Gratulerer med nytt utstyr. En ting du skal være klar over, er at du må desverre skylde på fotografen når bildene blir dårlige heretter Det er som Jarlsberg sier, at D300 er et bedre kamera, men det er ikke i butikkene før nærmere jul. Og det er det mange bilder til. Tom Lenke til kommentar
Cade Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Hehe.. jeg er fullstendig klar over at D300 er på vei.. Grunnen til at jeg valgte å kjøpe D200 nå, er at jeg jo ikke vet om fotografering vil fenge meg skikkelig enda.. Og jeg fikk et 3 mnd gammelt, velholdt og lite brukt D200 til 8800,- med 8gb minnekort så jeg tenkte: Kjøp D200 nå, og hvis jeg liker det så kan jeg evt. bytte til D300 til sommeren igjen. Da jeg ikke er entusiast (enda? ) så har jeg jo ikke forhåndsbestillt D300.. Og da spørs det om jeg ville fått det noe i nærheten av release uansett. Og forskjellen er ikke sååå stor. Ikke er det umulig at prisen har sunket littegran heller =) Gleder meg uansett til å utforske mulighetene dslr gir =) Endret 14. september 2007 av Cade Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Gratulerer med flott kamera og ikke minst objektiv Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Det ironiske her er jo at selgeren sannsynligvis hadde bedre fortjeneste på Sigma-objektivet Lenke til kommentar
preje Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Regner med det blir maaange timer på forumer og foto-sider fremover... -Og ikke minst bak kameraet Noen med litt erfaring som har noe å si om valg av kamera og objektiv? Generelle tips til en amatør (jomfru ) tas også i mot med takk! =) 9496116[/snapback] Jeg vil anbefale deg å bruke mest tid bak kameraet istedenfor her på dotten Dette er nok ikke det enkleste kamera for en nybegynner. Kjenner du ikke til speilrefleks, lukkertid og blenderåpning fra før, har du endel "knot" i vente. Men er du ihuga interessert, vil dette gå bra. Uansett - et meget bra kamera og objektiv du har fått deg Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 1. Ikke la deg forvirre av alle knappene, de er der for når du trenger dem. Det er mye bedre at de fysisk tilstede enn at funksjonene er gjemt bort i menyen. 2. Sett kameraet i modus for blenderprioritet og lær deg det. Da dekker du 99% av det du vanligvis trenger. 3. Hvis du ikke bare tar naturbilder så kjøp en eller to blitzer. Du kan ha utrolig mye moro med trådløs blitzstyring. 4. Kjøp stativ og eksperimenter med å ta bilder på natten med lange lukkertider, da vil du få se ting du aldri har sett før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå