Gå til innhold

Scripting hjelp! har litt med MSGBOX'ER og gjøre

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei har laget et lite script det ser sånn ut

]Input = InputBox("Skriv dit navn")

MsgBox ("Det var gøy og møte deg " & Input)

If MsgBox("Viste du at jeg het BOT", vbQuestion Or VbYesNo) = vbYes Then

MsgBox("Hvordan viste du navnet mitt?")

Else

MsgBox("Alle vet jo at jeg hetter BOT!")

Spørsmålet er hvordan kan jeg få et nytt INPUT spørsmål etter det siste msgboxen?

Spørsmålet er: Hvor gammel er du?

+ en ting til: Hvordan får jeg et en vanglig MSGBOX som står JA og NEi som spør om et spørsmål som har en handling når han trykker en av KNAPPENE? eks: heter du " erik? " vis den personen ikke heter det så trykker han NEI og da vill jeg at han skal skrive navnet sitt på nytt så skal jeg spørre om det spørmålet på nytt med det han skrev i INPUT i boxen? det skal da se slik ut: Heter du " INPUT" ? ja nei. vis han trykker ja så kommer det et nytt spørsmål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høh? hvis du hadde skrevet denne koden selv, trro jeg det ville vært selvforklarende hvordan det fungerer.

Jeg kan fortelle deg det hvis du kan forklare hvorfor man bruker "vbQuestion Or VbYesNo" og ikke "VbQuestion And VbYesNo"

Grunnen er at jeg er ikke interresert i å skrive ferdig oppgaven din, men jeg vil gjerne hjelpe hvis du lurer på noe programmeringsteknisk.

Hvis ikke, får du nesten bare lese en eller flere tutorials på området, det finnes hundervis på nettet, lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...