wil Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Hei. Jeg vet ikke om jeg skal ha det enda, men jeg begynner å bli lei av korte strømbrudd. Strømbruddet er akkurat slik at utstyret på rommet mitt skrur seg av. Derfor kunne jeg tenkt meg å hatt en UPS som beskytter hovedmaskina, TV`en, annlegget og iPod ladern iallefall. Kunne tenkt meg å hatt en UPS. Ikke så alt for dyr en. Jeg har sett litt på denne: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=158396 Ser denne bra ut? Er det forresten overspenningsvern i UPS`en? Jeg har et overspenningsvern nå, men jeg kunne tenkt meg å visst om jeg må koble på det overspenningsvernet jeg har nå eller om det er innebygga Overspenningsvern i UPS`en. Ser at ved full belasting så er batteri tiden på 3.9 minutter. Det holder normalt her siden at strømmen er borte i korte øyeblikket. Selvfølgelig hender det seg at den er borte lengre, men hvis det bare er kortet øyeblikket så blir ikke PC`en min slått av iallefall. Håper noen veit noe. Hilsen. wil. Endret 14. september 2007 av wil Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hei. Jeg vet ikke om jeg skal ha det enda, men jeg begynner å bli lei av korte strømbrudd. Strømbruddet er akkurat slik at utstyret på rommet mitt skrur seg av. Derfor kunne jeg tenkt meg å hatt en UPS som beskytter hovedmaskina, TV`en, annlegget og iPod ladern iallefall. Kunne tenkt meg å hatt en UPS. Ikke så alt for dyr en. Jeg har sett litt på denne: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=158396 Ser denne bra ut? Er det forresten overspenningsvern i UPS`en? Jeg har et overspenningsvern nå, men jeg kunne tenkt meg å visst om jeg må koble på det overspenningsvernet jeg har nå eller om det er innebygga Overspenningsvern i UPS`en. Ser at ved full belasting så er batteri tiden på 3.9 minutter. Det holder normalt her siden at strømmen er borte i korte øyeblikket. Selvfølgelig hender det seg at den er borte lengre, men hvis det bare er kortet øyeblikket så blir ikke PC`en min slått av iallefall. Håper noen veit noe. Hilsen. wil. 9495819[/snapback] Jeg har en slik en: https://prisguiden.no/product.php?productId=25999 (Eller, egentlig en eldre modell av samme type) Den er jeg veldig fornøyd med Holder i ganske mange minutter (tror 10-15?) pluss at man har styringsverktøy for å stenge varsle maskina om den går på batteri, og hvor lenge som er igjen for å ta en graceful shutdown o.l. ... Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Men er den der ment for å BARE beskytte datamaskiner eller er den laga for å beskytte ting som TV, Annlegg, OSV. Sånn som går på vanlige strøm med vanlige kontakter, slik som TV osv. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 skal jo ikke ha noe og si det. bare den holder lenge nok til det du skal ha det til. hvis det ikke er uttak nok er det jo bare og sette på en forgrener osv. No problem ! Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Er overspenningsvern. Tot. 8 kontakter, 4 av kontaktene går på batteribackup + overspenningsvern, mens de siste 4 kun er overspenningsvern. Er meget fornøyd med min. Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 dudsi: Hvilken av dem har du da? Den som jeg linka til eller den som daffyd linka til? Har vært strømbrudd her igjen i dag og da slo alle mine 3 datamaskiner seg av Det er ikke sikkert at jeg gidder å beskytte alle maskinene mine, men det viktigste er at jeg får beskytta hovedboksen, TV`en, annlegget, DVD Spillern og iPod laderen. Er ikke sikkert at jeg skal kjøpe UPS enda, men jeg har veldig lyst da strømmen er borte endel her i korte øyeblikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå