Gå til innhold

HTC Tytn 2 kjøpe i USA

Yupp

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er for tiden i USA. Kan få HTC Tytn2 for 850 USD, (ca. 4800 NOK). Har noen andre kjøpt slikt i USA. Hva med følgende:

Garanti

Norske taster

TomTom kart

Adapter (strømforsyning går jo på 110-240 så det burde ikke være noe problem)

Andre ting man bør være oppmerksom på

Er det i det hele tatt lønnsomt. Jeg ser at jeg antakelig kan spare ca. 2000 NOK og det er jo ganske mye penger, men hvis det blir veldig "inconvenient" kjøper jeg heller hjemme. Noen erfaringer?

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde gå bra det.

Garantien til HTC gjelder uansett hvor i verden du er. Du må bare passe godt på å ta vare på kviteringen. For den blir ikke lett å få tak i om du mister den.

Når det gjelder norks tastatur så er det vel litt værre. du kan vel kansje skifte språkfil i Windows 6.0 ? det har jeg liten erfaring med så det kan jeg ikke si noe om.

:ermm:

En ting til. Det er en fare for at du må tolle telefonen inn i landet. mva ligger vel på 25%

:hmm:

Lenke til kommentar

Hei.

Det er ikke noe problem å endre fra engelsk tastesett til norsk. Jeg kjøpte en engelsk I-mate K-kam en gang for lenge siden, og fant en fil på internett med norsk tastaturoppsett. Det er ikke sikkert en sånn fil er tilgjengelig for TYTN II ennå, men det vil utvilsomt komme.

Selve operativsystemet vil være på englesk og kan ikke uten videre gjøres om til norsk. Det er imidlertid mulig, men krever litt mer av brukeren. Det krever at man oppdaterer telefonens innmat, og man kan risikere å miste garantien.

MVA går vel greit om du kjøper telefonen selv og har den i lomma mens du reiser hjem....hehe

EDIT: man kan kjøpe orginale HTC-ladere i norge som kan brukes på telefonen. Man kan også kjøpe flere kart til TOMTOM

Endret av McFoss
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Engelsk operativsystem er faktisk foretrukket, så no problem der

garanti gjelder så det blir bra

mva: jeg har vel en viss kvote å kjøpe "greior" for og tlf blir jo i bruk så....

inntil jeg evt. finner en løsning på æøå, kan jeg evt skrive ae, oe, aa jeg, men det burde vel gå an å finne disse tastene.

så da gjenstår vel bare vurderingen: er det virkelig verdt det med en slik "alt-i-ett" dingz, eller er det bare kjekt og ha. Ingen kan vel hjelpe meg der. hehe

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Engelsk operativsystem er faktisk foretrukket, så no problem der

garanti gjelder så det blir bra

mva: jeg har vel en viss kvote å kjøpe "greior" for og tlf blir jo i bruk så....

inntil jeg evt. finner en løsning på æøå, kan jeg evt skrive ae, oe, aa jeg, men det burde vel gå an å finne disse tastene.

så da gjenstår vel bare vurderingen: er det virkelig verdt det med en slik "alt-i-ett" dingz, eller er det bare kjekt og ha. Ingen kan vel hjelpe meg der. hehe

9504276[/snapback]

Det er definitivt verdt det! :D

Jeg elsker HTC

Lenke til kommentar

ÆØÅ på tastaturet er nok ikke noe problem, har oppskriften liggende hjemme hvis du trenger den. Brukte den med stort hell på min htc wizard (qtek 9100) - du trenge "bare" å endre noen verdier, så får du norske bokstaver. Dette stokker rundt på noen av tegnene, men det er lett å bli kjent med igjen!

mail meg gjerne på kjartan snabela liksom punktum no, skal se om jeg husker å poste det her når jeg kommer hjem i morgen!

Lenke til kommentar

Har selv bestilt meg touch fra Hong Kong. Vil også uansett ha engelsk windows. Så er det bare å fikse norsk input. Det er vel kanskje hakket lettere med SIP enn med hardware keyboard, men har sett oppskrift på hvordan man gjør det med å endre register for hardware også. Ikke no problem :)

Anngående toll:

Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av 6.000 norske kroner toll- og avgiftsfritt.

Lenke til kommentar

Hei!

Norsk tastatur på htc wizard - den virker nok på tytn også - må bare finne rett av den nederste hvis ikke..

Du trenger en regestry editor, jeg liker godt total comander i siste versjon - den har plugin for å redigere dette.

i total comander vinduet, ligger det øverst i roten en mappe som heter plugin eller lignende - der finner du regestry.

naviger hit: HKCU >> ControlPanel >> Keybd create string named Locale and put 4-digit code of your keyboard (0414 norwegian)

alle tall du skal putte inn skal være i hex, og hvis det er en kode der fra før med lengre streng, skal de fire siste endres.

så skal følgende verdier endres:

[HKEY_CURRENT_USER\keyboard layout\Preload]

"Default"="e0010414"

[HKEY_CURRENT_USER\keyboard layout\Preload\1]

"Default"="e0010414"

som du ser, skal alle de sluttverdiene ha 0414 for norge

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Oem\Qwerty]

"Layout"="132116"

den siste er for å sette det til qtek keyboard - om du har tytn osv kan det være at denne er ulik, google vet dette..

så må du avslutte total comander ved å navigere tilbake til bunn, og velge exit i menyen.

greien er det at htc maskinene ikke lagrer register endringer med en gang, så spill derfor en runde kabal, eller gjør noe annet på telefonen din i 10 minutter for å være sikker. Slå så av maskinen ved å holde powerknappen nede og trykke ok. Ta ut batteriet og la det ligge minst to minutter. Sett i og start opp - voila så har du norsk tastatur :-)

gi meg en lyd om det virker for deg!

Kjartan:-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisan

Da har jeg endelig fått meg en tytn 2 og kan i alle fall bruke den som telefon og sms.

Har fått installert skype og kommer inn på trådløse nettet på arbeidsplassen noe som ikke var så lett.

Ser veldig bra ut så langt:

Lader var europeisk modell (usa plugg lå ved!)

den har seff ikke æøå, men skal prøve oppskriften over (har ikke savnet dette enda)

men.....

Det var ett svare strev. Brukte http://www.smart-mobile-gadgets.com

Styr unna. De vil ikke ha business.

Fikk først godkjent bestilling med betaling via paypal, men rejected av selger fordi billing adress ikke var shipping adress

Overført deretter penger til en kollega her borte over paypal (4x200 USD), som deretter bestilte for levering til hotellet mitt. Dette gikk gjennom alle prosesser uten feil, men selger valgte likevel og sende til kollegas billing-adress som var en annen del av USA.

Mye mail frem og tilbake, og selger ikke medgjørlig

Fed-Ex fikk levert til nabo, og vidersendt til meg.

Happy nå. betalte totalt ca 820 med paypal avgifter og dobbel frakt. det blir likevel ca. 4400 med dagens kurs

Har registret den på htc så garanti skulle være greit, men fant aldri noe tomtom software......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...