tomsi42 Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Her er et motiv fanget opp i München for to år siden. Har sett mer skremte duer, for å si det sånn 1/400s, f/10, 125mm, ISO 200. Lett behandling i Photoshop Elements og en del cropping. Og ja, jeg tror gjerne at det gjør seg i B/W Tom Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Ha, ha.. morsomt. Ja, den duen skulle bare visst.. Jeg tror også det hadde vært bra i s/h. Syns den fargen på dragen var så lys at.. ja, den var liksom så fremtredende. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Jeg har prøvd å konvertere det til B/W, men tror det er for mye kontraster til at det blir skikkelig bra. Tom Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Jeg la ikke merke til det nettet før på s/h. Man mister jo også mye når man fjerner fargene. Man ser det når de er ved siden av hverandre. Nei, jeg tror nesten jeg likte fargene best. Går det ikke an å på en eller annen måte dempe det helt lyse i dragen i fargeversjonen? Det er ikke det at det er så veldig plagsomt, men mere siden jeg nevnte det i sted. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Hadde jeg tatt bildet i RAW, ville jeg hatt mere spillerom. Originalen er i JPEG og på kanten til overeksponert. Dragen er faktisk helt hvit i virkeligheten. Og står på det ene hjørnet av rådhuset i München. Hvis det er noen som lurer En guru i Photoshop ville maskert ut dragen og justert ned kun den - desverre er ikke jeg der enda. Tom Edit: Ja Endret 14. september 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Nei, men det gjør jo egentlig ikke så mye at det er som det er. Mest som om man skal se etter feil i alle bilder.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Nei, men det gjør jo egentlig ikke så mye at det er som det er. Mest som om man skal se etter feil i alle bilder.. 9496517[/snapback] Det er gjerne et tegn på at bildet ikke sitter skikkelig eller er kjedelig Da henger man seg opp i detaljer. Tom Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Jeg synes fargeversjonen er best. Nettet sjenerer ikke meg, det er med og forsterker bakgrunnen mot dragehodet. Mulig bildet ville gjort seg med en anelse mer luft i toppen og til høyre. EDIT:Tilføyd "mer" i siste setning. Endret 14. september 2007 av Oljens Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Jeg synes fargeversjonen er best. Nettet sjenerer ikke meg, det er med og forsterker bakgrunnen mot dragehodet. Mulig bildet ville gjort seg med en anelse mer luft i toppen og til høyre. EDIT:Tilføyd "mer" i siste setning. 9496632[/snapback] Til høyre blir desverre vanskelig da det kommer inn forstyrrende elementer Men jeg la på litt oppover: Edit: Pluss la på litt saturation. Tom Endret 14. september 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. september 2007 Rapporter Del Skrevet 15. september 2007 Jeg synes bildet er fint i all sin enkelthet. Det er som du selv skriver litt mye kontrast mellom det hvite dragehodet og resten, slik at duen forsvinner litt i den thumben. Ved nærmere studie synes jeg ikke det gjør så mye. Helt greit, altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå