Baardson Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg kjøpete denne for 1200.- og den er saftskadet. Noen som vet noe om hvilke skader som kan oppstå når det søles?? Maskinen er en Fujitsu-Siemens Amilo M 1437G-NO1H Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 hele hovedkortet kan ha tatt kvelden, tastaturet er mest sansynlig helt ødlagt. ellers så er komponenter som har vert på og saft har kommet til kretskort mest sansynlig defekt. partikler i vann kan nesten altid lede strøm. i saft er det mye rart som kan lede litt strøm. Lenke til kommentar
1232123212321 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Vil vel egentlig si at vann, i ditt tilfelle saftskader er noe av det værste du kan komme borti.. Lager kortslutninger og mye anna krøll som mest sansynlig har kvelda de fleste komponentene i PC'n.. Men dette kommer selvfølgelig an på hvor på pc'en det ble sølt og hvor mye;) men en enkel kjøreregel er: ikke drikk nær pc'en:P Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Noen som har skrudd frahverandre disse maskinene her? Lurte på tips og sånn for å skru den opp og reparere den uten å knekke og brekke Lenke til kommentar
branick Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Det er vel ikke akkurat det enkleste i verden å "reparere" noe som har kortsluttet da? Da må kompomenten byttes uansett. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Min aopen 1557 sto 2 dager ut i regnvær,ikke spør hvordan det skjedde Jeg tok å skrudde den helt fra hverandre og lot den tørke et par uker. Og den dag i dag fungerer den fint,eneste problemet er at den tapper batteriet når det står i maskinen,tar 2-3 dager så er det tomt. Det er nå 1 år siden dette skjedde. Den hadde ikke blitt våtere innvendig om jeg hadde kasta den på sjøen for å si det sånn. Ingen deler ble byttet. Så det er håp. Endret 16. september 2007 av taz Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Har reparert mange vannskadede ting før. Ikke pc da,hehe. Det som ødelegger er hvis d blir stående strøm på i lang tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå