hovding20 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 I min iver i å endelig å klare å rettet opp en større oppstartsfeil i Windows (Gjennom å installere windowsen på ny tom hd) klarte jeg i min iver å nappe ut to kontakter på hovedkortet. (mon tro om dette førte til a pc ikke starter) Den ene kontakten er merket Power SW(Rød og sort ledning) og H.D.D led (gul og sort ledning). Noen forslag til hvordan disse skal stå på hovedkortet. See elendig bilde for å se kontaktoppsettet på hovedkortet. håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
Intern Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) I min iver i å endelig å klare å rettet opp en større oppstartsfeil i Windows (Gjennom å installere windowsen på ny tom hd) klarte jeg i min iver å nappe ut to kontakter på hovedkortet. (mon tro om dette førte til a pc ikke starter) Uten at Power SW (av-/på-bryter) er koblet til, vil ikke startknappen fungere. Den ene kontakten er merket Power SW(Rød og sort ledning) og H.D.D led (gul og sort ledning). Noen forslag til hvordan disse skal stå på hovedkortet. Er vanskelig å se av bildet om kontaktene skal plasseres på langs eller på tvers av pinnerekkene (pin headers). Normalen er på langs men det varierer, og du husker kanskje akkurat det? Uansett hvordan du plugger i der, så skal det normalt ikke kunne skje noe farlig med hovedkortet. H.D.D. Led betyr arbeidslampa til harddisken. Du kan variere med plasseringen av kontaktene til maskina starter normalt inkl. hdd-lampa. Sjekk om det er preget skrift på selve kortet (PCB) ved siden av headerne, f.eks. PWR. Det er evt. pinnene til av-/på-knappen. Endret 15. september 2007 av Zink Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 set power pinnen i du trenger egentlig ikke IDE/HDD Led bare prøv deg frem til PC-en booter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå