Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp - hvordan fjerne vista?


Anbefalte innlegg

heisann

 

har et stort problem med min nye pc, det er Windows Vista (basic), men ingenting som jeg pleier å gjøre funker på den. Så har tenkt å fjerne Vista og installere XP. Men hvordan fjerner jeg Vista?

 

Er klar over at det kan være et dumt spørsmål, men blir meget glad hvis noen vet det :)

Endret av Mystikal1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Har jeg forstått det riktig så er du ute etter å bare boote fra en windows xp cd, formater c: når xp starter opp fra cd enkelt og greit for å bli kvitt vistan,så bare fortsett installasjon av xp..med tanke på at du har tatt alle backups først da ;) hørtes ikke det enkelt ut? :) ps..backupbackupbackup :D

Lenke til kommentar
Har jeg forstått det riktig så er du ute etter å bare boote fra en windows xp cd, formater c: når xp starter opp fra cd enkelt og greit for å bli kvitt vistan,så bare fortsett installasjon av xp..med tanke på at du har tatt alle backups først da ;) hørtes ikke det enkelt ut? :) ps..backupbackupbackup :D

Det er jo lett ja. Jeg er ikke så idiot. "Trykk ENTER for å installere Windows XP" står det. Da trykker jeg ENTER, men da kommer beskjeden om "Sjekk om dine harddisker er koblet til riktig" osv... Og det eneste man kan gjøre da er å vente på at PC-en rebooter, eller trykke F3 som rebooter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...