Gå til innhold

Krise! Trenger en vifte til Radeon HD2400PRO !

Digitize

Anbefalte innlegg

Da var fredagen endelig her og jeg hadde sett fram til å rekonfigurere mediapc'en min med nytt skjermkort og mere ram. Til min store forskrekkelse fant jeg nettopp ut at mitt nyinnkjøpte Msi Radeon HD2400PRO 256MB IKKE passer i maskinen.

Selve kortet passer fint, men den gigantiske kjøleribben kommer i konflikt med et par kondensatorer på hovedkortet.

Selvom jeg er innenfor angrefrist og strengt tatt bare kan sende det i retur til PSdata, tenkte jeg å spare både de og meg for masse styr hvis det lar seg gjøre.

Finnes det en eller flere smarte vifter som passer dette skjermkortet mon tro ? (må holde seg innenfor "lavprofil" i høyde) :hmm:

Evt. må jeg somsagt sende det i retur og kjøpe et nytt HD2400PRO (lavprofil) med en vifte ? (det haster å vite dette slik at ikke angrefristen løper ut)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste 3parts kjøleløsning jeg vet om som passer til HD2400Pro er Arctic Cooling Accelero S2

Dog finner jeg ikke denne til salgs hos noen Norske nettbutikker, og den er dessuten antaglivis ikke mindre enn den kjøleren du har på skjermkortet nå.

Det ser heller ikke ut til at det er andre leverandører som har laget vifte til Radeon HD produktene. Så beste valget vil nok være å sende kortet i retur, og kjøpe et RADEON HD 2400Pro Low Profile skjermkort.

Lenke til kommentar
Eneste 3parts kjøleløsning jeg vet om som passer til HD2400Pro er Arctic Cooling Accelero S2

Dog finner jeg ikke denne til salgs hos noen Norske nettbutikker, og den er dessuten antaglivis ikke mindre enn den kjøleren du har på skjermkortet nå.

Det ser heller ikke ut til at det er andre leverandører som har laget vifte til Radeon HD produktene. Så beste valget vil nok være å sende kortet i retur, og kjøpe et RADEON HD 2400Pro Low Profile skjermkort.

9495637[/snapback]

Takk for svar.

Nei, det ser ut til at jeg må krype til korset og lappe sammen pc'en igjen med gammelt utstyr enn så lenge. Det er noe ala den viften på det CLUB 3D kortet jeg er på utkikk etter, viften fra arctic-cooling blir altfor stor ja.

Ekstra kjipt er det også at verken datakjeden eller netshop her i Oslo har noen av disse lavprofil-HD2400 kortene på lager (med vifte), ellers kunne jeg bare ha plukket et med meg imorgen og sendt dette i retur til PSdata ..... :thumbdown:

Hvis noen vil kjøpe dette Msi Radeon HD2400PRO kortet, skal han/hun få det for 400,- ink frakt (kortet er "brukt" i 20 sekunder, kvittering medfølger). Så slipper jeg å styre med "retur-mas"! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...