aic007 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hei. Det var noen unger som lekte litt med maskinen min, og har klart å forandre administrator passordet, og nå klarer jeg ikke å komme inn på kontoen. Jeg har noen viktige filer på den kontoen. Noen som vet åssen jeg kan komme inn tilbake ? (bruker windows xp) Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hvis det var unger tviler jeg vel på at de har forandret passordet. Om du har en bærbar maskin sjekk Caps-Lock og Num-Lock i første omgang! Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Du kan laste ned en CD med bootable OS, med dette kan du få hentet ut filene dine, eventuelt skifte Admin passordet. Klarer ikke å komme på hva CDen heter, skal lese litt rundt. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Bruk denne, brenn ut iso og boot. Den finner alle passord til alle kontoene på dataen. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Eller denne: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Skaff deg Hiren's BootCD 9.2 Det løste mitt problem da jeg var i din situasjon edit: oi. . ser at andre la ut noen ting før meg som sikkert gjør samme susen =P Endret 14. september 2007 av Megnus Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Nå skal det være sagt at den typen cracking (brute forcing) som Frysning referer til kan ta veldig lang tid dersom du har et vanskelig passord. Rett meg om jeg tar feil. Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Passordet er forandret, dessverre, har sjekket alt. Takker for hjelpen folx. Da prøver jeg ophcrack =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 linken trn100 skrev kan jeg gå god for. Har selv testet denne og får resatt passordet på et blunk..lykke til Lenke til kommentar
qdos Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hvis det virkelig var unger som endret passordet, ville jeg snakket med de. Det er ikke snakke om 3-åringer som har sitter å hamret på tastaturet hvis dette virkelig er tilfelle... Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Merk nøye at den linken jeg postet har med cracking å gjøre, altså finne passordet. Dette er nyttig hvis samme adminpassord er brukt på flere datamaskiner, sånn som på skolen min! Er det kun tilgang du vil oppnå, er det nok best med en resetter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå