M1710 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hei.. jeg har et problem.. Når jeg starter et spill virker alt å fungere helt fint. Jeg spiller så i omlag 10 minutter (variere litt hvor lenge) og så blir jeg kastet ut til windows. Det hender avogtil at jeg bare blir kastet ut til windows og får opp en feil / error melding, mens andre ganger får jeg opp en bluescreen og maskinen må restartes. Dette er meget! plagsomt. Jeg har prøvd flere spill og det er skjer det sammme på alle. Er det noen som vet hva dette kan komme av?? Hvis noen kan hjelpe er jeg enormt takknemmelig!! PC'en jeg har er en bærbar Dell XPS M1710: Skjermkort: 256MB nVidia geforce GS 7900 Minne: 2GB Prosessor: 2.0 GHZ takker for alle svar! Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Si litt mer om hva det står på errormeldingene/blåskjermene, blir litt lettere da Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Sjekk først for minnefeil med memtest. Problemer med minnet er en av de største grunnene for bluescreens, og det er relativt enkelt å utelukke med testing. -Stigma Lenke til kommentar
M1710 Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Sjekk først for minnefeil med memtest. Problemer med minnet er en av de største grunnene for bluescreens, og det er relativt enkelt å utelukke med testing. -Stigma 9496735[/snapback] Takk for svar! Jeg kjørte memtest som du anbefalte og jeg tror jeg har et problem! Etter bare 7% fikk jeg over 300 feilmeldinger og ved 12% fikk jeg bluescreen og restart !! Feilmeldingene var som følger at det ikke ble eksakt kopi fra .... til .... elns. Jeg leste i manualen, men fant ingen direkte svar på denne feilmeldingen, bare at om man fikk en feilmelding kunne det RAM brikken være ødelagt ol. Har noen kjennskap til hva som kan være galt her? Maskinen funker helt fint og krasjer aldri utenom når jeg spiller. Jeg så jo nå at den krasjet under testen også når minnet ble presset til 1500/2046 MB RAM. Virker jo som den krasjer når minnet blir presset. Hva kan jeg gjøre? Må jeg kjøpe nytt (pokker det blir dyrt ) eller kan det være andre feil som kan fikses?? plzzz... hjelp Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Det må vel være garanti på pcen? Regner med at RAMfeil regnes med i garantien isåfall... Lenke til kommentar
M1710 Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Det må vel være garanti på pcen? Regner med at RAMfeil regnes med i garantien isåfall... 9497495[/snapback] Ja, får håpe det... men PC'n er litt over 1 år nå og lurer på om garantien kanskje var et år.. hmm, eller mener jeg kjøpte en forsikring.. hmm, jaja.. Men! hva er feilen, ødelagt/delvis ødelagt brikke?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå