Gå til innhold

Hva er min BankID?

Landeplagen

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg prøver å kjøpe noe på nettet, noe jeg har gjort mange ganger før - men nå må jeg verifisere betalingen ved å logge med inn med min "BankID". Dette har jeg aldri sett før, og jeg aner ikke hva min sikkerhetskode og passord er. Hvor kan jeg finne ut dette? (Har sett på BankID.no, men der var det lite hjelp å få)

Beklager om dette er feilpostet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken bank har du? Dette er informasjon du skal få via banken din.

9494675[/snapback]

Dette var synd - nå må jeg jo løfte på ræva. Går i mot hele ideen av å kjøpe ting på nettet. :p

Banken min heter nok Grong Sparebank. Så da går jeg dit, eller kan dette løses via deres nettsider, mon tro? :hmm:

Lenke til kommentar
Dette var synd - nå må jeg jo løfte på ræva. Går i mot hele ideen av å kjøpe ting på nettet. :p

Banken min heter nok Grong Sparebank. Så da går jeg dit, eller kan dette løses via deres nettsider, mon tro?  :hmm:

9494699[/snapback]

Da må du nok innom de på mandagen og få ordnet deg en BankID ting. Hvis banken din støtter bankId da..
Lenke til kommentar

Tror alle banker har gått over til bankid..det er det sikreste for tiden, siden du både må skrive bankid-kode (fra en elektronisk boks) OG egenbestemt passord for å logge inn på nettbanken. Samme prosedyre for å godkjenne betalinger i nettbanken.

Og en av hovedpoengene er nettopp at betalingssteder på nettet kan påkalle bankid-boksen for å verifisere kjøpet. Altså er det helt bænkers at det er deg og ingen andre som bruker kortet ditt. Du må stikke selve kortet inn i bankid-boksen for å få frem koden.

Jeg fikk forespørsel fra Sparebank1 ei stund før om jeg ville ha bankid.

Får eget bankkort med sånn liten chip på da.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...