Dotten Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Så du mener NRK driver indoktrinering mot homofile ved å la være å omtale dem positivt. Som sagt, det er ganske underlig. NRKs barneprogrammer fremstiller aldri beduiner eller polynesere positivit heller, og etter din logikk driver da NRK kampanje mot disse folkeslagene; de skaper altså fordommer mot dem. Tenk om man la ned alle barneprogrammene! Da ville ingen få positiv omtale, og slik ville NRK gi barna et negativt syn på alle! Til det siste spørsmålet ditt: I den grad barn har fordommer mot homofile, er det iallfall ikke fordi de aldri har hørt om dem på tv/radio. 9544060[/snapback] Har NRK noensinne laget et program bestående av beduiner og polynesere, for så at de går inn og endrer dette til noe annet? Om ikke, så faller sammenligningen din her sammen som et dårlig oppsatt korthus Her ble det laget et program som inneholdt en homofil karakter. Så gikk NRK inn og krevde dette endret. Et vesentlig poeng, som det ikke hjelper å ignorere. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Nå fortjener ikke NRK så mye deng. De har tross alt tidligere kjørt (minst) en serie på Barne-TV om en helt vanlig familie, med to mødre Lenke til kommentar
frevild Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Har NRK noensinne laget et program bestående av beduiner og polynesere, for så at de går inn og endrer dette til noe annet? Om ikke, så faller sammenligningen din her sammen som et dårlig oppsatt korthus Her ble det laget et program som inneholdt en homofil karakter. Så gikk NRK inn og krevde dette endret. Et vesentlig poeng, som det ikke hjelper å ignorere. Du har visst misforstått. Han hevdet paradoksalt nok at NRK drev politikk mot barn ved å la være å fremheve bestemte grupper (ved å "ikke ta med noe som omhandler, og setter homofili i ett positivt syn"). Så det du sier er ikke spesielt treffende. At man endrer feilskjær er forøvrig ikke særlig vesentlig, synes jeg. For det første fordi det i utgangspunktet er galt at NRK skal gi barna bestemte politiske holdninger, at de skal oppdra barna til å ha et politisk korrekt syn. For det annet fordi barna neppe tenker at siden programmet ble tatt av luften, må homofili være galt/mindreverdig/syndig e.l. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 NRK har en god tradisjon i å sende programmer med "politisk korrekt" innhold. Det å være snille med hverandre og forstå at folk som er annerledes er like mye verd som alle andre. Å vise at også homofile er like mye verd som alle andre er i tråd med denne tradisjonen. Kan ikke se noe galt med det, med mindre du mener at homofile er mindre verd enn heterofile da... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Homofili er feil, uansett hvordan du vrir og vrenger på det 9543900[/snapback] Hvordan er det feil? Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Homofili er feil, uansett hvordan du vrir og vrenger på det 9543900[/snapback] Hvordan er det feil? 9548203[/snapback] Det burde vel egentlig si seg selv, Det er en grunn til at det finnes 2 kjønn.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Det sier seg selv at oralsex er galt. Det er en grunn til at vi har kuk og fitte. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Homofili er feil, uansett hvordan du vrir og vrenger på det 9543900[/snapback] Hvordan er det feil? 9548203[/snapback] Det burde vel egentlig si seg selv, Det er en grunn til at det finnes 2 kjønn.. 9548456[/snapback] Ja, reproduksjon. Hvem man ellers roter med har ingenting med det å gjøre. Fantastisk å være så sneversynt i 2007 faktisk. Lenke til kommentar
Eurofag Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Kanskje man skulle lage en barne-tv serie som tar for seg alle slags legninger, fra homofili til nekrofili og pedofili. Det er vel viktig at barna lærer litt om alle disse legningene slik at de forberedes på den voksne verden? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Kanskje man skulle lage en barne-tv serie som tar for seg alle slags legninger, fra homofili til nekrofili og pedofili. Det er vel viktig at barna lærer litt om alle disse legningene slik at de forberedes på den voksne verden? 9551626[/snapback] Nekrofili og pedofili skader andre mennesker. Gjør homofili det? Lenke til kommentar
Eurofag Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Kanskje man skulle lage en barne-tv serie som tar for seg alle slags legninger, fra homofili til nekrofili og pedofili. Det er vel viktig at barna lærer litt om alle disse legningene slik at de forberedes på den voksne verden? 9551626[/snapback] Nekrofili og pedofili skader andre mennesker. Gjør homofili det? 9552662[/snapback] Pedofili skader kun dersom en pedofil begår overgrep. Enten man er heterofil eller homofil så skader man også mennesker om man begår overgrep. Kanskje burde man lære barna at pedofili er en normal legning som mange har, men at overgrep er galt? Eller er det kanskje lurt å holde kompliserte seksuelle temaer utenom barne tv pensum? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Homofili er ikke komplisert. Det er to personer som er glade i hverandre. Pedofili er en mye mer komplisert legning, om det kan kalles en legning, som i praksis er overgrep. Jeg ser ikke verdien av å i barne-tv forsøke å forklare barn at noen voksne blir "forelsket" i barn, og at det er greit så lenge de ikke "tar på dem". Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Kanskje man skulle lage en barne-tv serie som tar for seg alle slags legninger, fra homofili til nekrofili og pedofili. Det er vel viktig at barna lærer litt om alle disse legningene slik at de forberedes på den voksne verden? 9551626[/snapback] hva i alle dager skulle det være godt for å lage barne tv av forskrudde seksuelle legninger?? nå snakker jeg om nekrofili og pedofili såklart.. Det er totalt unødvendig og blotte den syke delen av verden for barn synes jeg, hva skulle det tjene til? det kommer de tidsnok til å finne ut av etterhvert som de blir større og har kapasitiet til å forstå og ikke bli redde osv.. barn trenger da ikke forberedes på de voksnes verden, da jeg synes de må få lov til å nyte å være barn så lenge de kan i dagens samfunn! de må vokse opp fort nok som det er allerede.. Endret 23. september 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Eurofag Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 barn trenger da ikke forberedes på de voksnes verden, da jeg synes de må få lov til å nyte å være barn så lenge de kan i dagens samfunn! de må vokse opp fort nok som det er allerede.. 9554940[/snapback] Nettopp derfor jeg mener vi kan holde homokampen utenfor barnetv. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Nettopp derfor jeg mener vi kan holde homokampen utenfor barnetv. 9554965[/snapback] helt enig! syns vi skal holde på det gode gamle barne tv, og ikke klusse med gode gamle eventyr heller!.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Det er ikke snakk om seksualopplysning til barn. Homofili er mer en sex(noe mange overser). Vi snakker om mellommenneskelig samvær/forhold, ikke nødvendigvis at per og pål har sex. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Det er ikke snakk om seksualopplysning til barn. Homofili er mer en sex(noe mange overser). Vi snakker om mellommenneskelig samvær/forhold, ikke nødvendigvis at per og pål har sex. 9555099[/snapback] Alle barn finner før eller senere ut hva homofili er, og trenger ikke se det på barne tv, eller at snehvit egentlig er en mann i dameklær da.. nei, syns vi skal spare magien og verdien de gode gamle eventyr-skattene vi har for barnas skyld edit: skriveleif Endret 23. september 2007 av Melisma Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Alle barn finner før eller senere ut hva homofili er, og trenger ikke se det på barne tv, eller at snehvit egentlig er en mann i dameklær da.. nei, syns vi skal spare magien og verdien de gode gamle eventyr-skattene vi har for barnas skyld edit: skriveleif 9555235[/snapback] Poenget mitt er at når barna omsider finner ut av homofili selv, så er emnet tabubelagt. De har blitt passivt lært opp til at det er negativt. Og at de gamle eventyrskattene blir ødelagt av dette mener eg er helt feil og kortsynt. Det er langt flere omskrivinger av disse eventyrene som allerede har ødelagt de opprinnelige. Men kun fordi denne omskrivingen inneholder to menn så er dette naturligvis den værste. Obs: en liten bemerkelse er at eg ikke har lest denne versjonen av eventyret, og kan ikke si om den er bedre eller dårligere en orginalen. Men samtidig er det utrolig mange som forhåndsdømmer den uten å ha lest den til å være dårlig nettopp pga to menn. Lenke til kommentar
Eurofag Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Poenget mitt er at når barna omsider finner ut av homofili selv, så er emnet tabubelagt. De har blitt passivt lært opp til at det er negativt. 9555477[/snapback] Hvordan kan de ha et negativt syn på det fordi de ikke har fått se homseeventyr på barnetv? Det er da masse man ikke har et forhold til som barn, som allikevel er helt uproblematisk å møte med et åpent sinn som voksen. Så lenge man ikke har hatt antihomofile programmer, så tror jeg ikke man har lært opp barna til å ha et negativt syn på homofili. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Pedofili er en mye mer komplisert legning, om det kan kalles en legning, som i praksis er overgrep. 9554860[/snapback] Bare om du definerer pedofili kun som aktiv utøvelse av legningen. Såvidt jeg vet går det an å være hetero-, homo-, bi-, nekro- eller pedofil uten å utøve dette. Om det har noe å gjøre på Barne-tv er selvsagt en helt annen sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå