Gå til innhold

Trenger sårt hjelp til trådløst oppsett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fargen på kabelen har ikke mye å si. Det er viktigere å vite om routeren din er trådløs.

Dersom den er det, må du logge deg på routeren (ofte bare å gå til 192.168.1.1 i nettleseren din), og deretter aktivere trådløst nettverk. Sikkerheten er et kapittel for seg, og der har nok andre mer å bidra med. MAC-filter er i mine øyne et minimum, men du bør også kryptere forbindelsen.

Lenke til kommentar

Er det ditt nettverk den finner da? I routeren velger du SSID (navn) på nettverket, og det er det nettet du skal koble deg til. Regner med du kobler deg til routeren med kabel, og til det trådløse nettverket med laptop?

Sjekk at det ikke er noen restriksjoner i routeren på hvem som kan koble seg til. Skru på all sikkerhet og filtrering etter at du har fått koblet deg til slik at du slipper å ta det i betraktning ved feilsøking.

Lenke til kommentar

Dette står det på router nettsiden min:

Firmware Version : v4.30.7, Jun. 20, 2006

Current Time : Fri, 14 Sep 2007 11:41:16

MAC Address : 00:1A:70:64:BB:CC

Router Name : WRT54GL

Host Name : 8-111;|-106;-111;|-21;-111

Domain Name : 8-111;|-106;-111;|-21;-111;|

Internet

Configuration Type

Login Type : Automatic Configuration - DHCP

IP Address : 192.168.80.100

Subnet Mask : 255.255.255.0

Default Gateway : 192.168.80.1

DNS 1 :

DNS 2 :

DNS 3 :

MTU : 150

Håper dette er til hjelp for noen

Lenke til kommentar

Fikk det til...woho..men når eg skal kryptere og sette passord på tilgangen min,sånn at ingen andre rundtom her kan logge seg innpå min,så mister datan signalet fra routeren..noen som vet hva det skyldes..

det står "autentifikasjonsprosessen for å koble til nettverket er ikke startet" på menyen for Intel Proset/Wireless menyen..men eg er tilkoblet og alt i orden..men kan andre komme seg innpå mitt trådløse nett nå?

Endret av Diesel1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...