Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

passat "holder igjen" ved fullt rattutslag


hfthomas

Anbefalte innlegg

Hei..

har en passat 98 mod, som er litt vrang i dag:P

når jeg svinger og starter fra 1.gir, så er det som om noe holder igjen bilen. virker som om bremsene går inn i skiva, sånn at bilen "hakker" framover.

Nesten så bilen kveler seg!

dette kommer litt når jeg skal starte fra 1.gir når jeg kjører rett fram også ...

 

har ikke noe lyst til å kjøre så mye uten å vite problemet egentlig:P

hva kan det være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det begynte etter at du stramma hjula ligger det nok noe der, men det er lite sannsynlig.

 

Kan høres ut som om dempingen i svinghjulet har tatt kvelden eller et eller annet med clutchen. Du har ikke dratt noe med henger i det siste??

 

Kan jo være et drivledd som begynner og slite, men det pleier og bråke.

 

Kanskje diffen klyper når du får for mye belastning på den siden det blir værre i sving. ikke noe kjent problem på de bilene da.

 

hmmm

Lenke til kommentar
Hvis det skjer ved FULLT rattutslag so kan det jo vere at farten er så liten og hjulutslaget so stort at bilen ikkje klarar å svinge so fort. At bilen på ein måte hoppar med framhjulene for og komme rundt. Litt dårleg forklart, men eg trur du skjønte poenget.

9496180[/snapback]

skjønte poenget ;)

men, dette har ikke skjedd før. kan jo hende det har blitt verre hvis jeg har gjort det for mange ganger da.

Lenke til kommentar

Jeg tipper det er servopumpa som holder igjen motoren. Ved fullt rattutslag må du trykke sammen en slags gummipute inni tannstanga (den skal beskytte mot skader ved fullt rattutslag..) Dette er en stor belastning for servopumpa, som holder igjen/kveler motoren.

 

Som et eksempel kan jeg nevne at min fars gamle porsche 944 slurte mellom reima og servopumpa ved fullt rattutslag. Reima var rett og slett for slitt til å drive pumpa. Her var løsningen selvsagt å skifte reim, men det viser bare at det er stor motstand i pumpen ved fullt rattutslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...