hfthomas Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hei.. har en passat 98 mod, som er litt vrang i dag:P når jeg svinger og starter fra 1.gir, så er det som om noe holder igjen bilen. virker som om bremsene går inn i skiva, sånn at bilen "hakker" framover. Nesten så bilen kveler seg! dette kommer litt når jeg skal starte fra 1.gir når jeg kjører rett fram også ... har ikke noe lyst til å kjøre så mye uten å vite problemet egentlig:P hva kan det være? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Har du syncro? 4 hjulstrekk... Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 sorry for at jeg ikke nevnte det! nei, har ikke syncro. og så etterstramma jeg alle 4 hjula i går kan det ha skjedd noe da? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hvis det begynte etter at du stramma hjula ligger det nok noe der, men det er lite sannsynlig. Kan høres ut som om dempingen i svinghjulet har tatt kvelden eller et eller annet med clutchen. Du har ikke dratt noe med henger i det siste?? Kan jo være et drivledd som begynner og slite, men det pleier og bråke. Kanskje diffen klyper når du får for mye belastning på den siden det blir værre i sving. ikke noe kjent problem på de bilene da. hmmm Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Det står i instruksjonsboka at man ikke skal holde full sving i mere enn 10-15sek. Derfor er det tungt å få bilen i full sving. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hvis det skjer ved FULLT rattutslag so kan det jo vere at farten er så liten og hjulutslaget so stort at bilen ikkje klarar å svinge so fort. At bilen på ein måte hoppar med framhjulene for og komme rundt. Litt dårleg forklart, men eg trur du skjønte poenget. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 har hatt 5 stykker med full bagasje fra sandefjord til tønsberg, men det var forrige lørdag. og det med ikke full sving mer enn 10-15 sek vet jeg ikke noe om, men kanskje Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Hvis det skjer ved FULLT rattutslag so kan det jo vere at farten er så liten og hjulutslaget so stort at bilen ikkje klarar å svinge so fort. At bilen på ein måte hoppar med framhjulene for og komme rundt. Litt dårleg forklart, men eg trur du skjønte poenget. 9496180[/snapback] skjønte poenget men, dette har ikke skjedd før. kan jo hende det har blitt verre hvis jeg har gjort det for mange ganger da. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Det kan jo hende. At du på ein eller annan måte klarar og svinge hjulene meira enn før. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 hmm. ja Men, rart det er litt sånn når hjula står rett også. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Dao ekje da da. Dao e da noko anna. Da kan det ha noko med drivverk å gjera. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hmm, var jeg deg ville jeg prøvd på grusveg. Synes det virker som ett differensial problem. På grusveg vil dette merkes ved at det ikke er så tregt og rykkete å starte Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 diff.problem ja .. kunne jo hende at det er noe feil der ja Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg tipper det er servopumpa som holder igjen motoren. Ved fullt rattutslag må du trykke sammen en slags gummipute inni tannstanga (den skal beskytte mot skader ved fullt rattutslag..) Dette er en stor belastning for servopumpa, som holder igjen/kveler motoren. Som et eksempel kan jeg nevne at min fars gamle porsche 944 slurte mellom reima og servopumpa ved fullt rattutslag. Reima var rett og slett for slitt til å drive pumpa. Her var løsningen selvsagt å skifte reim, men det viser bare at det er stor motstand i pumpen ved fullt rattutslag. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 hmm kanskje ... det kommer kun når jeg bruker klutsjen. når jeg triller med klutsjen i bånn, så går det helt fint:p Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Da er det nok drivverk. Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hvor langt har den gått? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 202.000 Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Da er det på tide uansett med en helsjekk. Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Men hvis det ikke er veldig til lugging, så kan du jo sjekke luftfilter, plugger for å sjekke om det er der problemet ligger, at en "bil" sliter mer når man bennytter seg av servoen og i tillegg fra tomgang er ikke unaturlig. Men er jo mest sannsynelig at det er drivverk, men sjekk det billigste først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå