Gå til innhold

Compal IFL90+ VERSUS TOSHIBA X200

Moff

Anbefalte innlegg

jeg er på jakt etter bærbar pc. Den jeg har i kikkerten nå er denne. er nå usikker på hvilken jeg skal ta av compalen eller denne toshibaen : /

Compalen

- 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050

- NVIDIA® GeForce® 8600M GT skjermkort 512MB

- Intel Core 2 Duo Mobile T7700 2.40GHz 4MB Cache

- 250GB SATA 5400RPM 2.5"

- 4GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (2 x 2GB)

- 9-celler 7200mAh XL

- Intel® Turbo Memory 1GB

- MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit

sjekk mer her

blir 15 058,-

Toshibaen

- 17.1 " med 1,680 x 1,050 intern oppløsning

- NVIDIA® GeForce™ 8700M GT

- Intel® Core™2 Duo-prosessor T7300

- kapasitet : 320 (160 + 160) GB

- Minne 4,096 MB

sjekk mer her

Totalt : 16 250,-

Den skal brukes for det meste til :

- Gaming og må kunne klare "Star Wars - Force unleashed" når den kommer ^^

- Skal vel også se en film i ny og ne.

- Trenger også et bra nettverks kort, noe jeg tror denne Compalen har med et 10/100/1000 Mbps nettverkskort ?

Er ikke så veldig erfaren akkurat så trenger litt hjelp med eventuelle forandringer, advarsler eller kanskje tips om en helt annen pc som er bedre ^^ Ville vert kjempe fint !

Er ikke så veldig viktig med prisklasse hvis noen hvet om noe som er en del bedre. Men vil vel holde meg på 15 hvis det er nødvendig

- Moff

:fun:

edit, 32, til 64 bit vista

edit med versus toshiba : /

Endret av Moff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil heller si at det er mye. Kan sikkert knipe inn nogre daler på å gå ned til 2,0 GHz uten at det går særlig utover ytelsen. Tror uansett ikke prosessoren blir noen betydelig flaskehals -- i spill er det nok uansett grafikkortet som begrenser. Ikke det at GPUen er dårlig (for den er veldig bra), men slik er det som oftest med tunge 3d-applikasjoner.

Noen som er uenig?

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar. Der sparte jeg vel de pengene uten at det gjorde noenting :D

Men utenom det. dere kommer vel ikke på noen andre bærbare jeg heller burde ha, sån at jeg ikke går glipp av noe eller gjør noe fryktelig dumt ? xD

glemte å skrive skjermkortet forresten:

NVIDIA® GeForce® 8600M GT skjermkort 512MB

einer seg ?

Endret av Moff
Lenke til kommentar

2.4 GHz er mye. trenger ikke mer en 2.0 eller 2.2ghZ

NVIDIA® GeForce® 8600M GT skjermkort 512MB er et bra kort. Jeg har det samme kortet med 256mb og det drar det meste av spill lett. det er etter det jeg har hørt ikke så veldig mye forskjell på 8600M GT med 256mb og 512mb. (men det kan selvfølgelig vært feil)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar !

Jeg har det samme kortet med 256mb og det drar det meste av spill lett

Så den drar ikke alt like lett ? ikke for å mase men vil bare være sikker. Så lenge jeg får spillt mitt belowed Star Wars force unleashed.. :roll:

Men nå ser det vel ut som det går mot denne, men må nesten snoke rundt på noen sider litt til. Litt negativt at det er 15" og ikke 17". hadde også vert greit med en numpad da

Endret av Moff
Lenke til kommentar
Tusen takk for svar !

Jeg har det samme kortet med 256mb og det drar det meste av spill lett

Så den drar ikke alt like lett ? ikke for å mase men vil bare være sikker. Så lenge jeg får spillt mitt belowed Star Wars force unleashed.. :roll:

9495365[/snapback]

Jo, den gjør vell egentlig det. Jeg har bare prøvd CS:S, BF2 og Two Worlds. Jeg kan kjøre CSS og BF2 med high, men Two Wolds lagger det litt når jeg har High grafikk.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Var nedenom en lokal ps data og de sleit med å finne noe bedre sa de, så det blir vel denne!

er ikke helt inni det med internet , nettverkskort i bærbare og sånt, Trenger jo en dugelig "mottaker" . 10/100/1000 b/m/g ellernoe ?

Endret av Moff
Lenke til kommentar
Takk for svar! Var nedenom en lokal ps data og de sleit med å finne noe bedre sa de, så det blir vel denne!

er ikke helt inni det med internet , nettverkskort i bærbare og sånt, Trenger jo en dugelig "mottaker" . 10/100/1000 b/m/g ellernoe ?

9499695[/snapback]

Det vanlige nå til dags er 802.11G standaren(54mbps), noe alle bærbare nettverkskort støtter, skal fungere bra nok det som er i compalen til ditt bruk.

Du må nødt å kjøpe en trådløs router til om du skal bruke det trådløse. Må huske på at selv med beste trådløs router og beste nettverkskort til den, så blir ikke farten på langt nær 1000mbps, slik man kan få på kablet nettverk.

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke laptop på skolen eller bli flyttet mye så er ikke 17" til å anbefale. Skal du være samt litt portabel og ha muligheten til å spille er 15.4" ganske idèelt.

Men til ditt bruk kan den toshibaen fra multicom være et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Takk for svar  :)

Nå fant jeg en toshiba ifra samme butikk : /

her er den 17,1" istedenfor 15,4"

ser bedre ut

har numpad

og bedre grafikk kort

Trenger hjelp !

9507376[/snapback]

Er vel toshiba x200 du tenker på ? Den har bedre skjermkort ja, men "bare" 2gb med minne, noe du kan kjøpe til mer av senere, og 2ghz CPU. Uansett er den overlegen i spill ytelse grunnet 8700GT skjermkortet.

Den har også HD-DVD spiller som ikke akkurat er så billig for tiden, og den har et meget pent design etter min smak. Får med Intel Turbo Memory i tillegg.

EDIT: Forresten, var ganske stiv pris på den toshiba du hadde linka til, ta en titt i prisguiden å finn en billigere.

Endret av Harribo
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar !

Enig med prisen. Den må ha blitt oppdatert i natt. Sist jeg så på den lå den på 16, men nå er den på 18. Da går jeg vel for Stretto sin til 15 254,-

Toshibaen har da halparten så lite minne som compalen ?men, siden det er skjermkort som har noe å si i gaming, gjør vel ikke det så mye ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...