Gå til innhold

Utnytter 30-50% av kapasiteten til PS3 og X360

Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Hvis man leser videre istedenfor å plukke ut en liten del av innlegget så gir det litt mer mening.

Krosjefen har gode poeng her.

Poenget mitt var vel at vi var ganske on-topic. Tråden dreier seg jo faktisk om hvordan konsollene ligger an i forhold til sitt potensiale. Da er en teknisk diskusjon ganske på sin plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis man leser videre istedenfor å plukke ut en liten del av innlegget så gir det litt mer mening.

Krosjefen har gode poeng her.

Poenget mitt var vel at vi var ganske on-topic. Tråden dreier seg jo faktisk om hvordan konsollene ligger an i forhold til sitt potensiale. Da er en teknisk diskusjon ganske på sin plass.

9567316[/snapback]

jepp...ein teknisk diskusjon ER på sin plass...men eg sier bare om topicen betyr noe..om utviklere bruker 40% av x360 så lenge spilla er underholdende nok..selfølelig blir ikkje konsollene utnyttet godt nok..dei er 1 år gamle..!

kva denne tråden egentlig gjer er og "stating the obvius", eg hadde faktisk vorte sjokkert om dei brukte 80-90% av konsollene allerede no..!

det kan kansje ta enda lenger tid denne generasjonen enn med xbox/ps2 sidan denne gangen er det multi core programming som er mykje meir kompleks enn og kun ha ein cpu og forhalde seg til..

vi kan stange fram og tilbake om kva cell/xenon kan få til, men det einaste me kan gjere er og vente og sjå, og diskutere i mellomtiden sjølvsagt.;)

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar
det kan kansje ta enda lenger tid denne gangen enn med xbox/ps2 sidan denne ganger er det multi core programming som er mykje meir kompleks enn og kun ha ein cpu og forhalde seg til..

Eit viktig poeng eg føler dei fleste gløymer. Å utvikle programvare til multicore er jo tilsynelatande mykje vanskeligare enn singelcore. Men når dei først får dreisen på det, jo då vil vi få sjå mesterverk :p

Lenke til kommentar
Veldig så enig, jeg bryr meg ikke om spillet drar 5 eller 110% av maskinen så lenge det gir meg masse morro!

Det er det spill handler om!

:)

9540818[/snapback]

Ikke nødvendigvis. Ta Ico som eksempel, mener du det er et spill som kun handler om å ha det morro? Selv om det kanskje er slik det er for deg, så finnes det faktisk spill som prøver å formidle flere ting enn ren og kjær morro, eksempelvis estetiske elementer og dypere historier.

9542723[/snapback]

MORRO = UNDERHOLDNING = OPPLEVELSE = STORY,GAMEPLAY OSV.

:roll:

Lenke til kommentar
Andre sier de har nådd 95% med Xbox360 og med PS3 så er det ukjent pga Cell prosessoren som ingen kan å utnytte fullt enda.

9494628[/snapback]

Blablablabla, jeg drar rykter ut fra rumpa mi fordi jeg må prøve og beskytte en maskin av uante grunner.

Altså, hvem bryr seg om hvor mye kraft de har brukt sålenge spillene blir bra?

Mega Man 2 er fortsatt bedre enn resistance fall of man.

Og btw, Cell er oppskrytt, ingen spill på ps3 ser bedre eller "føles" bedre enn på 360.

Så denne "hintingen" til att ps3 har en sååå dyp powah de ikke har klart og utforske enda kan du bare dytte tilbake i rumpa di.

9539846[/snapback]

There you go :)

9555804[/snapback]

Ja! kom her med ett forum som har forkjærlighet for ps3 der de forteller om att EN utvikler skryter av en maskin, hei! det er jo ingen som har skrytt av 360 heller.

Makan til meningsløshet har jeg aldri sett før.

Jaja, cell er bra ps3 er bra 360 er bra.

Men vet du hva? det har ingenting og si hvor god kalkulator SPILLEKONSOLLEN din har, det er spillene som avgjør alt.

Lenke til kommentar
MORRO = UNDERHOLDNING = OPPLEVELSE = STORY,GAMEPLAY OSV.

Nei, skaff deg en ordbok. Syns du Schindlers Liste er morro?

9578938[/snapback]

Nå får du gi deg, du skjønte ikke poenget mitt.

Ja og nå tenker du: Hæ skjønte ikke, det gjorde jeg vel.

Men nei det gjorde du ikke.

Og Schindlers liste klarte fint og skape stemning uten HD opptak og andre nymotens effekter, så det argumentet der har ingenting og si i det hele tatt.

Jeg sa att det handler om spill og ikke kraft, og ico som du nevner er fortsatt like stemningsfullt og det kjører på en gammel gammel maskin.

Så kraft = Stemning?

NEI.

Endret av thehazen
Lenke til kommentar
Så kraft = Stemning?

NEI.

Nå må du slutte å slenge rundt med likhetstegn, den ligningen der var det du som fant opp.

Jeg sa att det handler om spill og ikke kraft, og ico som du nevner er fortsatt like stemningsfullt og det kjører på en gammel gammel maskin.

Det var skapt for å presse PS2 så langt de kunne. Det hadde ikke kjørt fint og stemningsfullt på en dårligere maskin. En detaljert naturscene som presser PS3 til sitt ytterste, hadde på samme måte ikke gitt samme nytelsen om alt var pikselert og frameraten var lav.

Hvis maskinkraft ikke hadde vært et viktig verktøy for å formidle et spill, så hadde vi vel ikke byttet ut konsollene hvert femte år..

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Så kraft = Stemning?

NEI.

Nå må du slutte å slenge rundt med likhetstegn, den ligningen der var det du som fant opp.

Det var skapt for å presse PS2 så langt de kunne. Det hadde ikke kjørt fint og stemningsfullt på en dårligere maskin. En detaljert naturscene som presser PS3 til sitt ytterste, hadde på samme måte ikke gitt samme nytelsen om alt var pikselert og frameraten var lav.

Hvis maskinkraft ikke hadde vært et viktig verktøy for å formidle et spill, så hadde vi vel ikke byttet ut konsollene hvert femte år..

9579900[/snapback]

Hmm den dag i dag syns jeg The Secret of Monkey Island er mer stemningsfult enn noe annet spill, og folk som syns det var stemning i spill før PS2 og den slags må da ha vert fullstendig sveiseblind? Nei du det er mye annet en det visuelle som skaper stemningen, du har tydligvis ikke stor erfaring med f.eks en god bok. Story, dialog tekst, musikk og det artistiske (så absolutt ikke avhengig av maskinkraft) er langt viktigere for å skape stemning enn et teknisk pent spill.

Lenke til kommentar
Hmm den dag i dag syns jeg The Secret of Monkey Island er mer stemningsfult enn noe annet spill, og folk som syns det var stemning i spill før PS2 og den slags må da ha vert fullstendig sveiseblind? Nei du det er mye annet en det visuelle som skaper stemningen, du har tydligvis ikke stor erfaring med f.eks en god bok. Story, dialog tekst, musikk og det artistiske (så absolutt ikke avhengig av maskinkraft) er langt viktigere for å skape stemning enn et teknisk pent spill.

Til din opplysning har jeg lest veldig mange bøker i mitt liv. Jeg spiller også mange gamle klassikere fra NES, SNES og PC og syns dem er gode den dag i dag. Men det betyr ikke at grafikk ikke kan skape stemning. Visuell kvalitet, fysikk, partikkeleffekter, osv. osv. kan selvfølgelig bidra til å gjøre et spill bedre. Selv om gamle spill var og er gode vil man ikke at utviklingen skal stoppe. Eller skulle du helst ønske vi fortsatt bare hadde gode og stemningsfulle spill som kjørte på de gode gamle konsollene våre?

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Til din opplysning har jeg lest veldig mange bøker i mitt liv. Jeg spiller også mange gamle klassikere fra NES, SNES og PC og syns dem er gode den dag i dag. Men det betyr ikke at grafikk ikke kan skape stemning. Visuell kvalitet, fysikk, partikkeleffekter, osv. osv. kan selvfølgelig bidra til å gjøre et spill bedre. Selv om gamle spill var og er gode vil man ikke at utviklingen skal stoppe. Eller skulle du helst ønske vi fortsatt bare hadde gode og stemningsfulle spill som kjørte på de gode gamle konsollene våre?

9581044[/snapback]

Du har helt rett. "Kan" er nøkkelordet, og du snakker til feil person dersom du tror jeg blir imponert av teknisk pen grafikk, partikkeleffekter og verdens mest realistiske fysikk, dette kan bidra til å gjøre spillet bedre, men det er en hel del andre ting som står i rekken fremfor dette for å gjøre om det er et bra spill, eller en oppgradering.

Lenke til kommentar
Du har helt rett. "Kan" er nøkkelordet, og du snakker til feil person dersom du tror jeg blir imponert av teknisk pen grafikk, partikkeleffekter og verdens mest realistiske fysikk, dette kan bidra til å gjøre spillet bedre, men det er en hel del andre ting som står i rekken fremfor dette for å gjøre om det er et bra spill, eller en oppgradering.

Det kommer selvfølgelig an på spillet. Har aldri påstått at slike kvaliteter alene "gjør" at et spill er bra. Så hvorfor du quoter det jeg sier og påstår at jeg leser lite bøker skjønner jeg lite av. Gameplay er og blir det viktigste elementet i et spill, noe annet har jeg ikke sagt.

Lenke til kommentar
Geofrank, slaget tapte du i det du sa KAN skape stemning.

Det er det ingen som har klaget på, alt vi sa var att grafikk ikke nødvendigvis betydde alt.

Så bare gi deg nå. :love:

9585815[/snapback]

Jeg har aldri sagt noe annet. Jeg sa at det kan skape stemning. Jeg sa også at visuell kvalitet er en viktig del av enkelte spill. Hvis du er enig, hvorfor diskuterer du da videre?

Det er jo jeg som blir kritisert for det jeg sier. Jeg sier at visuell kvalitet er veldig viktig i enkelte spill. Så sier dere "næhei, for monkey island er dritbra selv om det ikke er noe å skryte av visuelt". Og det er helt rett at det ikke er visuell kvalitet som gjør det spillet til en klassiker. Men det vil ikke si at det er slik med alle spill. For enkelte spill er det visuell kvalitet som gjør spillet til det det er.

Så, hva er det egentlig du vil fram til? Det virker som om du vil vinne denne diskusjonen, men det er jo ingen diskusjon. At visuell kvalitet har noe å si er et faktum.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Andre sier de har nådd 95% med Xbox360 og med PS3 så er det ukjent pga Cell prosessoren som ingen kan å utnytte fullt enda.

9494628[/snapback]

Blablablabla, jeg drar rykter ut fra rumpa mi fordi jeg må prøve og beskytte en maskin av uante grunner.

Altså, hvem bryr seg om hvor mye kraft de har brukt sålenge spillene blir bra?

Mega Man 2 er fortsatt bedre enn resistance fall of man.

Og btw, Cell er oppskrytt, ingen spill på ps3 ser bedre eller "føles" bedre enn på 360.

Så denne "hintingen" til att ps3 har en sååå dyp powah de ikke har klart og utforske enda kan du bare dytte tilbake i rumpa di.

9539846[/snapback]

There you go :)

9555804[/snapback]

Ja! kom her med ett forum som har forkjærlighet for ps3 der de forteller om att EN utvikler skryter av en maskin, hei! det er jo ingen som har skrytt av 360 heller.

Makan til meningsløshet har jeg aldri sett før.

Jaja, cell er bra ps3 er bra 360 er bra.

Men vet du hva? det har ingenting og si hvor god kalkulator SPILLEKONSOLLEN din har, det er spillene som avgjør alt.

9578948[/snapback]

Vel nå er vel Valve ganske nøytrale? De har ingen ting på å tjene på å skryte av Ps3. Det de sier er basert på øøøøøderes erfaring, hvis du ikke jobber i Valve med å utvikle TF2 så tror jeg at jeg tror mer på dem enn de forhånds tankene du har gjort deg om at Ps3 ikke er bra.

Lenke til kommentar

Ja, fordi det var jo det jeg sa.

Att ps3 ikke er bra.

NEI, det har jeg aldri sagt.

Og jeg har heller aldri antydet att jeg var fanboi av den ene eller andre konsollen, det eneste jeg noengang har sagt er att 360 har flest og best SPILL akkuratt nå og att noen tar dette med CELL litt alvorlig og tror den er milevis bedre enn 360 sin Cpu.

Jeg driter i formatet og bryr meg om spillene.

Valve er rimelig nøytrale ja, men og poste ting fra ett Forum som elsker ps3 har ingen mening da meningen er påvirket av deres fanboisme.

Hele poenget der var att Ps3 ikke var noe BEDRE enn noe annet nødvendigvis.

Jeg har aldri Bashet ps3 og kalt den noe negativt, jeg har kun nevnt att spill utvalg er ganske labert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...