_KroSjefen_ Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 men, hvis man ser på en PC, så får man ikke ultra bra grafikk ala, Crysis med ati 9700 pro og en core 2 duo 15ghz cpu, altså veldig mye ligger på grafikk kort, minne osv, så cell kan være så kraftig den vill, men man må fortsatt ha alt det andre også... sier ikke at dette er PS3, bare en tanke at CPU har vell egentlig ikke så mye å si i forhold til andre komponenter 9560518[/snapback] greia er att RSX (gpu) skal kun fargelegge bildet...animasjon, fysikk, lys, skygger, AI, texturer..++ blir behandla av cell...så sendt av gårde til rsx for fargelegging..og sjølv om x360 sin gpu er hvassere enn ps3 så er ikkje RSX noen sinke den heller.. me har alle sett killzone2..der ser du kva som faktisk er mulig..og det kjem ut te neste år...hva går da an om 5 år...ps2 anyone..? Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 greia er att RSX (gpu) skal kun fargelegge bildet...animasjon, fysikk, lys, skygger, AI, texturer..++ blir behandla av cell...så sendt av gårde til rsx for fargelegging..og sjølv om x360 sin gpu er hvassere enn ps3 så er ikkje RSX noen sinke den heller..smile.gif Ikke gå i detaljer når du tydeligvis ikke vet så mye om dem. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 greia er att RSX (gpu) skal kun fargelegge bildet...animasjon, fysikk, lys, skygger, AI, texturer..++ blir behandla av cell...så sendt av gårde til rsx for fargelegging..og sjølv om x360 sin gpu er hvassere enn ps3 så er ikkje RSX noen sinke den heller..smile.gif Ikke gå i detaljer når du tydeligvis ikke vet så mye om dem. 9561301[/snapback] Hvis du mener Krosjefen har feil i noe av det han skriver så er det vel kjekt at du faktisk påpeker hva som er feil? Det innlegget er like mye verdt som de som kommer fra en viss person her inne vi alle vet hvem er. Jeg vet du kan bedre Geo Så gogogogo. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Kilde til å backe opp er fint Det krosjefen sier høres jo veldig bra ut viss det stemte da. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Sant nok, jeg burde kanskje utdype litt mer. Nå er jeg ingen über grafikkprogrammerer selv, men jeg vet nok til at jeg ser at det der ble feil. Hovedsakelig var det påstanden om at RSX bare fargelegger bildet som fikk meg til å hoste litt. Det er et uttrykk som ikke gir noen mening i en slik sammenheng. Teksturer blir da lagt i skjermkortminnet og behandlet av GPU som på et hvilket som helst annet skjermkort. Det er rett at AI behandles av Cell, men AI behandles da alltid av CPUen.. Det Cell kan hjelpe med grafisk er en del enkel vertex-prosessering og post-render-effekter (effekter som blir lagt på etter at bildet er renderet) etter som jeg har forstått det. Om det gjør PS3 mer kappabel grafisk enn X360 er vel enda uvisst, men de havner nok i samme ballpark uansett, så det blir nok opp til utviklerne å avgjøre hvilken av dem som har "best grafikk". Mitt forrige innlegg var ikke så uhøflig ment som det kom ut. Blir fort provosert når folk misjonerer om noe det føles som de absolutt ikke vet noe særlig om. Men hei, nå gjorde jeg vel det samme selv på sett og vis Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Har du noe kilder elr noe sånt? ikke at jeg ikke trur deg, men greit å ha papirer på det Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Har du noe kilder elr noe sånt? ikke at jeg ikke trur deg, men greit å ha papirer på det tongue.gif Tja, det er litt vanskelig å oppdrive en kilde på noe slikt, siden det er mer et bruksmønster enn et fakta, samt at de som faktisk jobber med det ikke publiserer så veldig mye (de er som regel bundet av en NDA (non-disclosure agreement)). Angående det rent tekniske kan jeg anbefale "Graphics Programming with DirectX 9" av Gary Simmons & Adam Hoult, som tar for seg mye rundt generell grafikkprogrammering til tross for sin tittel. Informasjonen min har jeg i alle fall fra "Console Technology"-delen av Beyond3D-forumet, der det er et ofte diskutert tema. Der er det spillprogrammerere og andre grafikkentusiaster som deler kunnskapen sin. Av de som navngir seg selv har vi f.eks. en av lead developerene bak Heavenly Sword, Mike Acton fra Insomniac Games, samt flere. Endret 24. september 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Dette burde vel avlive myten om at Cell er så bra på grafikk rendering: "Comment by Barry Minor — March 10, 2007 @ 1:29 am KapN, Each PS3 only has 6 SPEs available under Linux so at 1080p resolution it would take around 15 PS3s to render this scene at 30 fps." http://gametomorrow.com/blog/index.php/200...wer-at-gdc-2007 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Hva i guds navn beviser det MistaPi? Har du sjekket 3dmark cpu testen, den der cpu kjører grafikken? Selv med nyeste og beste quad core til intel så går testen med 0 - 1 fps i sekundet. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Hva i guds navn beviser det MistaPi? Har du sjekket 3dmark cpu testen, den der cpu kjører grafikken? Selv med nyeste og beste quad core til intel så går testen med 0 - 1 fps i sekundet. 9562669[/snapback] Har jeg sagt at dagens x86 CPU'er er noe bedre? Poenget mitt at dedikert hardware vil være langt langt bedre egnet til dette. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Skjønner ikke at folk orker å sette seg ned å krangle om Cell's kapasitet og X360 sin kapasitet, det er dette det ender opp med, en krangel uten like hvor man slenger rundt seg med tekniske termer og påståelser, som igjen ender med enda mer krangling. Er det ikke nok å vite at vi gamere har mye å se frem til fra begge partene? Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Hva i guds navn beviser det MistaPi? Har du sjekket 3dmark cpu testen, den der cpu kjører grafikken? Selv med nyeste og beste quad core til intel så går testen med 0 - 1 fps i sekundet. 9562669[/snapback] Har jeg sagt at dagens x86 CPU'er er noe bedre? Poenget mitt at dedikert hardware vil være langt langt bedre egnet til dette. 9562750[/snapback] For det første er det en kompleks scene som er valgt for scenariet, altså ikke et reellt spill. For det andre er det ikke snakk om å gjøre all rendering på Cell, men å la den bidra på de områdene hvor det faktisk greier å utgjøre en forskjell i prosessen. Lenke til kommentar
Xbox-PS2 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) det handler jo også om kunnskap om hardware og utviklings verktøy...ville bare fram til det for og si hvor man ikke kan bruke all ytelsen.. 9513198[/snapback] Joda, men hadde de hatt nok penger vedder jeg på at de kunne kjøpt seg denne kunnskapen (hence, ikke råd eller god nok investering...) (Ikke hvordan man bruker det fulle potensiale til maskinen, men i det minste matchende grafikk til de flotteste spillene på markedet) Endret 24. september 2007 av Xbox-PS2 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 For det første er det en kompleks scene som er valgt for scenariet, altså ikke et reellt spill. For det andre er det ikke snakk om å gjøre all rendering på Cell, men å la den bidra på de områdene hvor det faktisk greier å utgjøre en forskjell i prosessen. 9562886[/snapback] Nokså komplekst mtp triangle oppsett, men ellers ganske middelmådig rendering kvalitet. Et reelt spill hadde måtte ta hensyn til en del andre ting også. Men posten min var uansett rettet mot _KroSjefen_ og andre som mener at PS3 har nærmest en slags multi-GPU oppsett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 det handler jo også om kunnskap om hardware og utviklings verktøy...ville bare fram til det for og si hvor man ikke kan bruke all ytelsen.. 9513198[/snapback] Joda, men hadde de hatt nok penger vedder jeg på at de kunne kjøpt seg denne kunnskapen (hence, ikke råd eller god nok investering...) (Ikke hvordan man bruker det fulle potensiale til maskinen, men i det minste matchende grafikk til de flotteste spillene på markedet) 9562921[/snapback] så du sier at f.eks hvis man spiller gitar kan man kjøpe seg kunnskap og bli like flink som verdens beste gitarist? det høres litt rart ut, kunnskap er noe man må lære seg, altså man må lære seg og utvikle ting, noen er flinkere enn andre... Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 så du sier at f.eks hvis man spiller gitar kan man kjøpe seg kunnskap og bli like flink som verdens beste gitarist? det høres litt rart ut, kunnskap er noe man må lære seg, altså man må lære seg og utvikle ting, noen er flinkere enn andre... 9562982[/snapback] Litt flisespikking her.. Kunnskap kan så absolutt kjøpes i den form at man rett og slett kjøper selskap med ansatte som sitter på kunnskapen. Dette gjøres jo titt og ofte i spillindustrien og andre kunnskapsorienterte retninger. Man kan ikke på samme måten kjøpe seg personlige gitar-ferdigheter, men ett band kan jo fint hente inn en glimrende gitarist f.eks. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Eg hører vertfall på Mistapi.. mannen har ved flere anledninger bevist att han kan hardware..! mens vi forsatt prøver og holde topic her..som bear seier så er det virkelig spilla som gjelder her. Gears of War presser kansje ikkje x360 hardwaren men det er undeholdende...gow var kansje eit dårleg eksempelme tanke på grafikk;)...halo3 hadde ikkje den skarpeste grafikken men det vil slå an i mange år framover.. warhawk presser hvertfall ikkje hardwaren til ps3 men det er umåtelig moro fordiom, problemet er viss utviklere ikkje har optimalisert spillet for maskinen..det er eit ordentlig problem som me har lov og irritere oss over..jaggis, framefrops, ++..om spillet virkelig bruker maskinens potensiale betyr null og niks..og veldig kjedelig viss den gjorde siden me skal ha desse maskinene i 7-8 år til.. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Til de som er interesert i Cell sin prossessor kraft Here is more Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 mens vi forsatt prøver og holde topic her..som bear seier så er det virkelig spilla som gjelder her. Tror du skal lese topic'en en gang til jeg.. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 mens vi forsatt prøver og holde topic her..som bear seier så er det virkelig spilla som gjelder her. Tror du skal lese topic'en en gang til jeg.. 9567137[/snapback] Hvis man leser videre istedenfor å plukke ut en liten del av innlegget så gir det litt mer mening. Krosjefen har gode poeng her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå