Gå til innhold

Utnytter 30-50% av kapasiteten til PS3 og X360

Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
joa men hvorfor lager ikke alle spill utviklere kvalitets grafikk som i Gears?

9513022[/snapback]

Fordi de ikke har råd, og fordi det ikke nødvendigvis er en god investering (tenk deg uber grafikk i et drittspill som f.eks. Vampire Rain).

9513159[/snapback]

det handler jo også om kunnskap om hardware og utviklings verktøy...

ville bare fram til det for og si hvor man ikke kan bruke all ytelsen..

9513198[/snapback]

Gears of War ble laget av Epic games - Microsoft game studios. Ikke rart det ble bra!

9520843[/snapback]

Gleder meg til UT3 timed Ps3 eksklusiv :D (Eller er Xbox 360 versjonen kanselert? leste noe om det, men det kan være tull)

9523146[/snapback]

hvis det er sant så er det et forbanna dumt trekk av Epic siden de vill tape sykt mye penger på og bare selge til PS3

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
joa men hvorfor lager ikke alle spill utviklere kvalitets grafikk som i Gears?

9513022[/snapback]

Fordi de ikke har råd, og fordi det ikke nødvendigvis er en god investering (tenk deg uber grafikk i et drittspill som f.eks. Vampire Rain).

9513159[/snapback]

det handler jo også om kunnskap om hardware og utviklings verktøy...

ville bare fram til det for og si hvor man ikke kan bruke all ytelsen..

9513198[/snapback]

Gears of War ble laget av Epic games - Microsoft game studios. Ikke rart det ble bra!

9520843[/snapback]

Gleder meg til UT3 timed Ps3 eksklusiv :D (Eller er Xbox 360 versjonen kanselert? leste noe om det, men det kan være tull)

9523146[/snapback]

hvis det er sant så er det et forbanna dumt trekk av Epic siden de vill tape sykt mye penger på og bare selge til PS3

9523186[/snapback]

Skjønner du ikke hva "timed exclusive" betyr? :roll:
Lenke til kommentar

Må slutte å høre på Avean han er en pro sony fanboy.

PS3 og 360 er begge utrolig bra konsoller og når man ser på spill som har kommet til begge er det vell bare 2 (!) titler som er bedre på PS3 og det er Oblivion og Cm Dirt.

Når det gjelder saken om att man ikke utnytter kapasiten til konsollen maks på så kort tid etter release så er det mye pga att man ikke har engines som utnytter kraften til det max.

Lenke til kommentar
Må slutte å høre på Avean han er en pro sony fanboy.

PS3 og 360 er begge utrolig bra konsoller og når man ser på spill som har kommet til begge er det vell bare 2 (!) titler som er bedre på PS3 og det er Oblivion og Cm Dirt.

Når det gjelder saken om att man ikke utnytter kapasiten til konsollen maks på så kort tid etter release så er det mye pga att man ikke har engines som utnytter kraften til det max.

9540035[/snapback]

Ja jeg vet jeg burde ignorere min venn.

Men, det kribler i kroppen av hans lavinformerte meninger.

Lenke til kommentar
Veldig så enig, jeg bryr meg ikke om spillet drar 5 eller 110% av maskinen så lenge det gir meg masse morro!

Det er det spill handler om!

:)

9540818[/snapback]

Ikke nødvendigvis. Ta Ico som eksempel, mener du det er et spill som kun handler om å ha det morro? Selv om det kanskje er slik det er for deg, så finnes det faktisk spill som prøver å formidle flere ting enn ren og kjær morro, eksempelvis estetiske elementer og dypere historier.

Lenke til kommentar
Veldig så enig, jeg bryr meg ikke om spillet drar 5 eller 110% av maskinen så lenge det gir meg masse morro!

Det er det spill handler om!

:)

9540818[/snapback]

Ikke nødvendigvis. Ta Ico som eksempel, mener du det er et spill som kun handler om å ha det morro? Selv om det kanskje er slik det er for deg, så finnes det faktisk spill som prøver å formidle flere ting enn ren og kjær morro, eksempelvis estetiske elementer og dypere historier.

9542723[/snapback]

Nå kan det vel gå an å tenke seg til at mannen prøver å skille mellom spill som er kjedelig og spill som er morro å spille?

Tviler på han mente spill som bare inneholder lollipopper, tegneseriefigurer og sukkersøte disney historier.

Selvfølgelig er dystre spill, spill med dypere historie "morro" å spille dersom de er godt gjennomført.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Dette kan muligens være en strategi de har for å kunne melke konsollen for det den er verdt.

Lansere gradvis bedre å bedre spill og oppfølgere som er hakket bedre enn det forrige. På denne måten kan de selge ufattelig mye spill i mange år framover uten å måtte bruke milliarder på ny og revolusjonerende grafikk etc.

Er bare en teori da selvfølgelig...

Lenke til kommentar
Dette kan muligens være en strategi de har for å kunne melke konsollen for det den er verdt.

Lansere gradvis bedre å bedre spill og oppfølgere som er hakket bedre enn det forrige. På denne måten kan de selge ufattelig mye spill i mange år framover uten å måtte bruke milliarder på ny og revolusjonerende grafikk etc.

Er bare en teori da selvfølgelig...

9544004[/snapback]

Den teorien faller veldig mye i fisk fordi noen ganger kommer det spill som har dårligere grafikk en det forrige.

Utviklerne vet mye om konsollen, men de finner og ut ting ettersom tiden går, andre måter å tilnærme seg ting som var et problem før og programerer mer effektivt slik at det trenges mindre resurser i et område, som kan tildeles til et annet område som trenger det.

Denne utviklingen så vi på PS2 ettersom tiden gikk. God of War 2 kan med letthet klassifiseres som det grafisk beste spillet i forrige generasjon med Twilight Princess hakk i hel.

Lenke til kommentar
Nå kan det vel gå an å tenke seg til at mannen prøver å skille mellom spill som er kjedelig og spill som er morro å spille?

Tviler på han mente spill som bare inneholder lollipopper, tegneseriefigurer og sukkersøte disney historier.

Han sa at det ikke spilte noen rolle om man utnytet 5% eller 110% av konsollens kraft. Poenget mitt var vel at systemressurser har mye å si når det gjelder estetiske kvaliteter. Tenker da i hovedsak på grafikk/animasjoner.

Lenke til kommentar

ICO har både det visuelle og det spillbare på plass og blander dette til ein herlighet av beste kaliber. Tatt i betraktning kor tidlige spillet var ute med sine grafiske effekter er det enda meir imponerende. Gameplayet er UNIKT og vanedannende. Eit av de beste spillene forrige generasjon etter min meining.

Bare så det er sagt :p

Lenke til kommentar
ICO har både det visuelle og det spillbare på plass og blander dette til ein herlighet av beste kaliber. Tatt i betraktning kor tidlige spillet var ute med sine grafiske effekter er det enda meir imponerende. Gameplayet er UNIKT og vanedannende. Eit av de beste spillene forrige generasjon etter min meining.

Bare så det er sagt :p

9545320[/snapback]

Ja, jeg er helt enig. Fins det noe tilsvarende i sjangeren for andre plattformer egentlig?

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

I såfall får noen komme med noen tips til oss :)

Eg skal inrømme eg var skeptisk til heile opplegget til ICO, meget skeptisk. Førsteintrykket var ikkje så overbevisende for å si det sånn. Kom vel muligens av at eg var litt vel opptatt med SotC ved siden av :ph34r: Men eg gav spillet noen timer igjen i ettertid. Og alt klaffet så altfor bra. Heilt sinnsykt kor herlig brettdesign dette spillet her har. Eg satt og måte fleire steder faktisk. Så skal eg ikkje si slutten på spillet var dårlig heller :wee:

Nei som vi gleder os til neste spill ut fra Team Ico på PS3, det blir nok heilt enormt[/i]

Ser Bear^ lurer i tråden her også, og han er nok rimelig enig tror eg :whistle:

Lenke til kommentar
Andre sier de har nådd 95% med Xbox360 og med PS3 så er det ukjent pga Cell prosessoren som ingen kan å utnytte fullt enda.

9494628[/snapback]

Blablablabla, jeg drar rykter ut fra rumpa mi fordi jeg må prøve og beskytte en maskin av uante grunner.

Altså, hvem bryr seg om hvor mye kraft de har brukt sålenge spillene blir bra?

Mega Man 2 er fortsatt bedre enn resistance fall of man.

Og btw, Cell er oppskrytt, ingen spill på ps3 ser bedre eller "føles" bedre enn på 360.

Så denne "hintingen" til att ps3 har en sååå dyp powah de ikke har klart og utforske enda kan du bare dytte tilbake i rumpa di.

9539846[/snapback]

There you go :)

Lenke til kommentar
Andre sier de har nådd 95% med Xbox360 og med PS3 så er det ukjent pga Cell prosessoren som ingen kan å utnytte fullt enda.

9494628[/snapback]

Blablablabla, jeg drar rykter ut fra rumpa mi fordi jeg må prøve og beskytte en maskin av uante grunner.

Altså, hvem bryr seg om hvor mye kraft de har brukt sålenge spillene blir bra?

Mega Man 2 er fortsatt bedre enn resistance fall of man.

Og btw, Cell er oppskrytt, ingen spill på ps3 ser bedre eller "føles" bedre enn på 360.

Så denne "hintingen" til att ps3 har en sååå dyp powah de ikke har klart og utforske enda kan du bare dytte tilbake i rumpa di.

9539846[/snapback]

There you go :)

9555804[/snapback]

intressan link det der...cell er ikkje oppskrytt..den har en enorm prosseseringskraft og tall knusings ferdigheiter...når utviklere begynner og bruke alle spuene til cell så får vi sjå nokre heftige saker..killzone2 foreks..dei bruker spuene ganske bra virker det som etter tech demoane og grafene dei har vist av cpu bruk..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

men, hvis man ser på en PC, så får man ikke ultra bra grafikk ala, Crysis med

ati 9700 pro og en core 2 duo 15ghz cpu, altså veldig mye ligger på grafikk kort, minne osv, så cell kan være så kraftig den vill, men man må fortsatt ha alt det andre også...

sier ikke at dette er PS3, bare en tanke at CPU har vell egentlig ikke så mye å si i forhold til andre komponenter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...