Gå til innhold

Utnytter 30-50% av kapasiteten til PS3 og X360


Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tror heller saken er at de ikke kan eller vet hvordan man gjør det, de bruker ikke bare30% bevisst men det er det de får til nå...

9499996[/snapback]

Vel. Selv om de visste hvordan, ville de nok ikke brukt den kunnskapen riktig enda allikevel.

9500045[/snapback]

Du tror de kaller slowMatrixMultiply() i stedet for fastMatrixMultiply() for å spare noen FPS til en senere anledning? I don't think so.

 

Javisst er det butikk de driver, men den dreier seg vel mere om kostnader i forbindelse med videre utvikling av grafikkmotorer og optimalisering for de eventuelle plattformene.

Lenke til kommentar
Du tror de kaller slowMatrixMultiply() i stedet for fastMatrixMultiply() for å spare noen FPS til en senere anledning? I don't think so.

 

Javisst er det butikk de driver, men den dreier seg vel mere om kostnader i forbindelse med videre utvikling av grafikkmotorer og optimalisering for de eventuelle plattformene.

9500123[/snapback]

Gjelder PS3 også det da? Eller er det bare Xbox 360 du sparker nå?

Lenke til kommentar

Uansett så er det bare bullshit å sette seg ned så tidlig i racet og si hvor mye man har brukt av kapasiteten og indirekte si hvor mye man har igjenne, for fakta er at det er tall man ikke foreligger med, men bare tipper.

 

En ting man kan være enig i er at begge konsollene har mye mer fremfor seg med tanke på det visuelle.

Lenke til kommentar
Du tror de kaller slowMatrixMultiply() i stedet for fastMatrixMultiply() for å spare noen FPS til en senere anledning? I don't think so.

 

Javisst er det butikk de driver, men den dreier seg vel mere om kostnader i forbindelse med videre utvikling av grafikkmotorer og optimalisering for de eventuelle plattformene.

9500123[/snapback]

Gjelder PS3 også det da? Eller er det bare Xbox 360 du sparker nå?

9500436[/snapback]

Skjønner ikke helt hva du mener. Jeg sparker ingen. Måtte vært spillprodusentene isåfall.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Med tanke på hva dem har greid og "skvise" ut av PS2. Lurer på hvor mye dem egentlig kunne greid å skvise ut av xbox 1.. Den er jo ganske mye kraftigere enn PS2..

9502308[/snapback]

Det vil naturlig være større avvik mellom begynnelsen og slutten når det gjelder PS2-spill, da den på samme måte som PS3 var regnet for å være utrolig vanskelig å utvikle for når den kom. Xbox var ikke veldig ulik arkitekturen til en helt vanlig PC, og man kunne derfor kjappere dra nytte av maskinens potensiale.

Lenke til kommentar
tror heller saken er at de ikke kan eller vet hvordan man gjør det, de bruker ikke bare30% bevisst men det er det de får til nå...

9499996[/snapback]

Vel. Selv om de visste hvordan, ville de nok ikke brukt den kunnskapen riktig enda allikevel.

9500045[/snapback]

Og hvor har du det fra? Selvfølgelig hadde de utnyttet alt om de klarte det! Det er jo bare tåpelig og "spare" på kraft. De vil jo lage spill som ser best mulig ut, med best mulig AI og flottest grafikk. DET er og drive butikk! Det og eie alle andre spill når det gjelder grafikk, AI osv. er noe de VIL, ikke spare på til alle andre også har klart og utnytte alt. Det er bare så ulogisk som man får det.

Lenke til kommentar
Og hvor har du det fra? Selvfølgelig hadde de utnyttet alt om de klarte det! Det er jo bare tåpelig og "spare" på kraft. De vil jo lage spill som ser best mulig ut, med best mulig AI og flottest grafikk. DET er og drive butikk! Det og eie alle andre spill når det gjelder grafikk, AI osv. er noe de VIL, ikke spare på til alle andre også har klart og utnytte alt. Det er bare så ulogisk som man får det.

 

Ja helt enig med den. Det er jo rart at de sparer på kreftene samtidig som de ihugget forsøker å utnytte konsollens potensialer hele tiden.

Lenke til kommentar
Ta hardware da f.eks. Intel vet helt sikkert hvordan man lager f.eks. en 7Ghz prosessor, men de gjør det ikke, fordi da tjener de ingenting på 5-6GHz.

9512976[/snapback]

Det er også dyrere, så de venter kanskje på å finne billigere metoder som kan gjøre at det å lage 7Ghz prossessorer skal bli billig nok.

Lenke til kommentar
Ta hardware da f.eks. Intel vet helt sikkert hvordan man lager f.eks. en 7Ghz prosessor, men de gjør det ikke, fordi da tjener de ingenting på 5-6GHz.

9512976[/snapback]

Hadde ikke Intel hatt konkurrenter så kunne de holdt på slik ja. Noe de faktisk gjorde i lange perioder når AMD og resten av gjengen lå flere hakk bak Intel ytelsesmessig.

 

Men så lenge det finnes konkurrenter som vil stjele kunder fra deg så er det lite smart å holde tilbake ett overleget produkt.

 

For å si det slik så hadde Intel tjent enorme mengder penger hvis de hadde kunne overkjøre AMD. Hvorfor da holde tilbake produktet som kan fremheve ditt eget merke?

 

På spillfronten er jo konkurransen så hard at det ville vært totalt idioti og muligens kommersiellt selvmord og la være og utvikle det beste man kan på ett gitt tidspunkt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
joa men hvorfor lager ikke alle spill utviklere kvalitets grafikk som i Gears?

9513022[/snapback]

 

 

Fordi de ikke har råd, og fordi det ikke nødvendigvis er en god investering (tenk deg uber grafikk i et drittspill som f.eks. Vampire Rain).

9513159[/snapback]

 

det handler jo også om kunnskap om hardware og utviklings verktøy...

ville bare fram til det for og si hvor man ikke kan bruke all ytelsen..

Lenke til kommentar

Husk at de fleste utviklergrupper får beskjed om at spillet skal være ferdig til den og den datoen, og da kan de ikke pusse og pirke på alle detaljer.

 

Så mye som mulig gjenbrukes, og i de fleste spill kommer teknologien ikke til å forbedres bare endres til å se litt annerledes ut.

Lenke til kommentar
joa men hvorfor lager ikke alle spill utviklere kvalitets grafikk som i Gears?

9513022[/snapback]

 

 

Fordi de ikke har råd, og fordi det ikke nødvendigvis er en god investering (tenk deg uber grafikk i et drittspill som f.eks. Vampire Rain).

9513159[/snapback]

 

det handler jo også om kunnskap om hardware og utviklings verktøy...

ville bare fram til det for og si hvor man ikke kan bruke all ytelsen..

9513198[/snapback]

 

Gears of War ble laget av Epic games - Microsoft game studios. Ikke rart det ble bra!

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
joa men hvorfor lager ikke alle spill utviklere kvalitets grafikk som i Gears?

9513022[/snapback]

 

 

Fordi de ikke har råd, og fordi det ikke nødvendigvis er en god investering (tenk deg uber grafikk i et drittspill som f.eks. Vampire Rain).

9513159[/snapback]

 

det handler jo også om kunnskap om hardware og utviklings verktøy...

ville bare fram til det for og si hvor man ikke kan bruke all ytelsen..

9513198[/snapback]

 

Gears of War ble laget av Epic games - Microsoft game studios. Ikke rart det ble bra!

9520843[/snapback]

Gleder meg til UT3 timed Ps3 eksklusiv :D (Eller er Xbox 360 versjonen kanselert? leste noe om det, men det kan være tull)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...