Dragoncrest Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Denne uttalelsen kom frem under et intervju med 4 engelske utviklere i det siste Edge (Oktober 2007). Chris Kingsley fra Rebellion sier at de kun utnytter rundt 30% av kapasiteten til PS3 og X360. Mens Nick Burton fra Rare sier at de i dag er på rundt 50% med tanke på X360. Tror nok vi kan vente oss mye fint i fremtiden på begge maskinene, og det er godt mulig vi ikke har sett i hele tatt hva de kan prestere. Endret 14. september 2007 av Dragoncrest Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 En ting jeg tenker hver gang jeg hører slikt: Herregud, hvorfor utnytter de ikke resten hvis det er mulig? Liker ikke slike uttalelser. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Andre sier de har nådd 95% med Xbox360 og med PS3 så er det ukjent pga Cell prosessoren som ingen kan å utnytte fullt enda. Lenke til kommentar
aabxx Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Chris Kingsley fra Rebellion sier at de kun utnytter rundt 30% av kapasiteten til PS3 og X360.Mens Nick Burton fra Rare sier at de i dag er på rundt 50% med tanke på X360. Og hvordan kommer man frem til slike tall? Sammenligner ytelsen med teoretiske tall som man for det første ikke forstår fullt ut og som man aldri vil komme i nærheten av uansett? Det er typisk med dagens gode, billige maskinvare og stadig mer intrikate programvare at man ikke kommer i nærheten av potensialet til maskinvaren. Det mer interessante spørsmålet er hvor nært opp mot det "praktisk mulige" de ligger på for øyeblikket. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 En ting jeg tenker hver gang jeg hører slikt: Herregud, hvorfor utnytter de ikke resten hvis det er mulig? Liker ikke slike uttalelser. 9494490[/snapback] Du har nok misforstått litt. CPU-en ligger jo selvfølgelig på 100% og de bruker så mye ram de klarer, men det finnes mye mer effektive måter og bruke minnet, gpu og cpu på. Og da regner de med at nå ligger de bare på 30-50 % av hva som er mulig. Sammenlign det med aeorydynamikk på biler. Det er ikke mulig og bare oppnå tilnærmet ingen luftmotstand sånn helt uten videre, det må forskes og prøves ut hva som er best. (Kom ikke på noen bedre sammenligning) Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hvis de vet hvor mye de har brukt, så vet de jo hvor mye de har igjenne, og vet de det så er det jo ingen problemer å ta bruk av det, eller? Realiteten er vel heller at de famler i blinde og leker lotto (med en lur en liten joker jævel liggende). Ikke ren tipping, men ikke langt unna. La oss nå ikke glemme den gamle sliteren PS2, og hva den har bevist. Du kan spå hvor mye saft du har i en appelsin, men det er først når du klemmer den at du vet hvor mye du får ut, og det har PS2 bevist. Det er ikke noe sikkert hvor mye man har brukt av krefter i dagens konsoller, eller hvor mye man har igjenne. Man blir å få se mer og mer av nydelig grafikk og andre løsninger i spill ettersom tiden går. Husk nå på PS2 og hva den både har gjort og gjør i dag. Det skulle vel være bevis nok. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Tallene er jo bare et estimat for hva de respektive utviklerne tenker om saken. Men det fins liten tvil om at det tar noen år før man greier å utnytte en ny og avansert arkitektur til det fulle. Det har svært lite med lotto å gjøre, da de fleste taper i Lotto selv om de har spilt det i aldri mange år. Det handler om å lære av erfaring. På PS3 er det jo svært lett å se at folk ikke utnytter alt, når enkelte har ledige SPUer selv om spillet kjører. Men selv om alle resursser er i bruk, så betyr det på ingen måte at man har nådd potensialet. Alt handler om effektivitet. Jeg kan for eksempel LETT lage et lite spill som bruker alt av resursser på PS3, men det betyr da på ingen måte at jeg har lært å utnytte all kraften i den. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Det er det som er så flott med konsoll - optimalisering! Vet ikke egentlig hva jeg skal tro om utnyttelsen av kraft i 360', men jeg er overbevist om at det er mer og hente. Nå begynner utviklere og bli så kjent med hw'en i 360'n at snart kan vi nok forvente oss CryEngine2 spill fra Ubisoft... Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Det er det som er så flott med konsoll - optimalisering! Vet ikke egentlig hva jeg skal tro om utnyttelsen av kraft i 360', men jeg er overbevist om at det er mer og hente. Nå begynner utviklere og bli så kjent med hw'en i 360'n at snart kan vi nok forvente oss CryEngine2 spill fra Ubisoft... 9496155[/snapback] veeel.. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Vi kan definitivt få CryEngine2 spill på 360, selv om de seff må skalere det ned så den klarer å kjøre det glatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 vi har jo Farcry 2 det er cryengine 2 og ser ikke ned skalert i det hele tatt på 360, ser utrolig bra ut... Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Sier vel seg selv dette. Spilla som kom etter 2 år på PS2 så vel ikke akkurat ut som God of War gjør? Om et par-tre år kommer vi til å flire av Gears. Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 mer heftig grafikk Lenke til kommentar
aspic Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Eg lurer på kor mykje "ekspertane" meiner vi bruker av kapasiteten til Wii.... Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Tja skal vi tro Chris Hecker (2 gamecubes duct taped together)... skal vi si 110% ? Edit: D'oh! Endret 15. september 2007 av Bad_Byte Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Vi kan definitivt få CryEngine2 spill på 360, selv om de seff må skalere det ned så den klarer å kjøre det glatt. Ser ut som det er store sjanser for det, ja. "On May 11, 2007 Crytek announced that they would be using the engine to create a game based on their new Intellectual Property. The new game is rumored to be a multiplatform game, coming to PC as well as either the PlayStation 3 or Xbox 360 if not both and will be produced by Crytek's second development studio located in Kiev." vi har jo Farcry 2 det er cryengine 2 og ser ikke ned skalert i det hele tatt på 360, ser utrolig bra ut... Far Cry 2 bruker ikke CryENGINE2. On topic: Sånne utsagn er jalla. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 jalla og jalla, men sant trodde jeg hadde lest om det, men saken var at det er en ny motor som heter Dunia, og er veldig lik CryEngine2 på mange punkter men det er jo helt tullete å si at cryEngine2 ikke kan kjøre på full guffe på 360 eller PS3, det er vell bare minnent som kan sette en stoppe, men man har jo optimaliserings mulighter på en konsoll, som man ikke har på pc... Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Exactly, det handler i stor grad om flinke produsenter og stoooor tålmodighet! Lenke til kommentar
Amored Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 En ting jeg tenker hver gang jeg hører slikt: Herregud, hvorfor utnytter de ikke resten hvis det er mulig? Liker ikke slike uttalelser. 9494490[/snapback] Hvis de utnytter alt med en gang, har de ikke mulighet til å lage så veldig mye bedre spill senere. De driver jo faktisk butikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 En ting jeg tenker hver gang jeg hører slikt: Herregud, hvorfor utnytter de ikke resten hvis det er mulig? Liker ikke slike uttalelser. 9494490[/snapback] Hvis de utnytter alt med en gang, har de ikke mulighet til å lage så veldig mye bedre spill senere. De driver jo faktisk butikk. 9499972[/snapback] tror heller saken er at de ikke kan eller vet hvordan man gjør det, de bruker ikke bare30% bevisst men det er det de får til nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå