eppa15 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hei Jeg har lagret rankene i raden rank men hvordan gjøre slik enkle sider kun kan vises til de som har den og den rangen mest mulig sikkert.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg er redd du må forklare oss problemstillingen din en gang til, eller vise oss litt av koden. Jeg forstå delvis hva du ville (ha hjelp til), men jeg aner ikke hva du allerede har av kode eller hva du kan. Vi er ikke tankelesere Lenke til kommentar
eppa15 Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Greit Info om databasen. rad: Rank (der står alle rankene angitt i tall) Jeg vil ha et script med sikkerhet som sjekker om de har eks rangen 1 hvis de har den rangen så skal de komme inn hvis ikke skal de få teksten "Du har ikke tilgang" Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Da må du ha et skjema hvor man logger inn også. Hvordan har du tenkt å lagre den informasjonen? Cookies? Sessions? Skal se om jeg gidder å sette sammen noe før noen andre poster en enklere løsning. Lenke til kommentar
eppa15 Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 det er i session men jeg vil helst det skal sjekkes opp mot mysql istedet for session Lenke til kommentar
eppa15 Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 noe mer info dere trenger ta kontakt Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Ikke tolk dette på feil måte, men mener du at noen her skal skrive hele koden for deg, gratis? Hvor mye PHP kan du? Du kan begynne med å lage et login-system. Dette er ikke vanskelig hvis du har middels med PHP-kunnskaper. Lagre brukernavn og passord (kryptert) i en database. Sjekk om det brukeren skriver stemmer, og lagre informasjonen i en session. Sjekk om den innloggede brukerens rank er høyere eller lik den nødvendige ranken for å vise siden. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) if $rank == '$rank_level' echo //den siden du vil vise her else echo 'du har ikke tilgang' Bare et forslag (Vil ikke fungere!) men skal funke i prinsippe, gidder ikke og lage noe kode EDIT: Endret litt på koden.. Du må ha en rad i tabellen som heter "rank_level" der hvilken rank brukeren skal ha. Hvis du da har en side som brukere med rank 15 skal ha tilgang til skal du endre rank_level til 15.. Dette fungerer med en side! Du kan bruke mysql til og legge inn info på siden til de forskjellige rankene... Da blir det slik: if $rank == '$rank_level' echo $protected_site else echo 'du har ikke tilgang' Som sagt dette vil ikke fungere, men vis du kan litt PHP, så skal det i prinsippet fungere! Endret 14. september 2007 av Microsoftbruker Lenke til kommentar
eppa15 Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 jeg har jo login osv da Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Vel, når du har sjekket at de er logget inn, er det bare å slenge på en: $query = mysql_query("SELECT `rank` FROM `users` WHERE `username` = '$user'"); $rank = mysql_fetch_assoc($query); switch($rank) { case 1; include('side1.php'); break; case 2; include('side2.php'); break; } Noe sånt du lette etter? Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) $query = mysql_query("SELECT `rank` FROM `users` WHERE `username` = '$user'"); if ($query['rank'] == 2) // Rank 2 er adminrank { header ( "Location: admin.php" ); } if ($query['rank'] == 1) // Rank 1 er vanelig bruker { header ( "Location: index.php" ); } Endret 22. september 2007 av TheClown Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå