Gå til innhold

lan - trådløst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg skal ha lan ute i garasjen, men har kun trådløst internett der.. (54mbps og fullt signal) vil det funke å koble til 6-7 stykker på det, uten lagg i spill? og vi har rundt 3mb linje, vil det bli veeeldig treigt visst alle sitter på msn + surfer + laster ned?

9493918[/snapback]

vis alle laster ned vil d bli laggylaggy

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det blir laggy, hvis du ikke har en super router...

Du kan vel bare dra en kabel og evt sette routern uti garasjen så noen kan koble seg via lan og andre via trådløs? det hjelper vel på litt ihvertfall

 

men visst jeg kobler sånn, vil det forhindre lagg i spillingen..? internettet blir jo ikke så mye bedre uansett, med 4 mb linje... det vet jeg.. men vil det forhindre lagg i spill er det jeg lurer på.

Endret av 99tnor
Lenke til kommentar

altså, det er begrensa hvor mange pc'r som kan sitte samtidig på nett med 4mb linje uten at det lagger

 

Det holder at en av dere laster ned, så blir nettet ufattelig tregt for alle andre

 

Edit: hvis dere alle kjører trådløst så vil dere i tillegg oppleve endel lagg pga at routern sannsyneligvis ikke greier 7 pc'r på en gang

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Daruu, les før du skriver. 99tnor har kun trådløst nett i garasjen, men tenker på å plasere en switch der for å forhindre lag lokalt. Til din informasjon; Ja, det vil forhindre lag, men for å koble LANet ditt til WANet trenger du enten en switch med trådløse funksjoner, et trådløst accesspunkt eller en PC med trådløst kort og mulighet for å dele internettilkoblingen.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Daruu, les før du skriver. 99tnor har kun trådløst nett i garasjen, men tenker på å plasere en switch der for å forhindre lag lokalt. Til din informasjon; Ja, det vil forhindre lag, men for å koble LANet ditt til WANet trenger du enten en switch med trådløse funksjoner, et trådløst accesspunkt eller en PC med trådløst kort og mulighet for å dele internettilkoblingen.

 

takk, jonas, endelig en som skjønte det..:D

Lenke til kommentar
er det ikke mye enklere å bare trekke en kabel?

 

nei..

 

jeg er ikke ute etter internettet nå, se vekk i fra det! det blit seff treigt når alle skal sitte på trådløst internett, men det er spillingen jeg vil forhindre lagg i.. og det blir som jonas sier, at jeg skal fjerne lokal lagg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...