Smirnoff Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Er nok aller mest sannsynlig at du må bytte ut hovedkortet da ja, siden Core 2 Duo/Quad ikke eksisterte på den tiden. Om maskinen ikke har noen finurlige løsninger og man kan bruke hvilket som helst hovedkort, så er det jo en del å velge mellom, avhengig av hvor mye penger du har lyst til å legge i det, evt. om du vil bytte ut kabinettet i samme slengen. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Tingen er at PC-en har vært noen ganger på reprasjon og da har dem byttet ut både strømforsyning og hovedkort til noe mer datert. Dem har aldri sagt hvilkene deler dem byttet til og jeg vet ikke hvordan jeg kan finne ut hva jeg har for noe nå. Finnes det noen programmer som sier hva hovedkortet/strømforsyningen jeg har i PC-en heter? Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Everest viser hva hovedkort du har. http://www.lavalys.com/products.php?lang=en Lenke til kommentar
FitFlex_ Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg sier bare lykke til med 8800 Ultra kortet ditt, Myagos. Det kan være litt trøblete å få stabilt bl.a. pga kjøling. Lenke til kommentar
dedeee Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg tviler sterkt på at prossessor er problemet. Glem det for nå. Det du trenger er en ny strømforsyning (den du har er uansett for svak). Hvis du fortsatt har problemer etter det, se etter nytt hovedkort og CPU. Men PSU er garantert et problem og trenger å byttes ut, det er ikke vits i å bomme penger på en ny CPU hvis det ikke er kilden til problemet ditt (nå er en P4 en liten flaskehals i forhold til en 8800 Ultra, men det er et annet problem). Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 (endret) -Bioshock, Medieval2 og LOTRO som er mine mest krevende spill, fungerer som smurt på fullt uten lagg nå. Dette var ikke tilfelle før jeg ga kortet mer strøm som dere hjalp meg med. Med mitt gamle X800XT virket alt mye treigere. -Faktisk tror jeg har allerede en bedre strømforsyner siden dem bytta den gamle på reprasjon med en som ser mye større og kraftigere ut. Vet ikke hvor masse watt den har da. -Fant også en gammel adapter for de molax ledningene så nå får både skjermkortet og dvd-disken strøm uten at feilmeldingen kommer opp:). Men vil Quad virke dårligere enn Duo på spill hvis vi tenker på fremtiden? Gjør jeg et dårlig valg når jeg tar Quad i stedet for Duo? Hvis spill vil kreve 4 kjerner etterhvert blir det ikke sløsing hvis jeg velger DUO nå? Det er dette jeg lurer mest på, skal jeg angre på Quad CPUen og bestille Duo i stedet? Takker for svar. Endret 15. september 2007 av Myagos Lenke til kommentar
Filla Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 - Q6600 er IKKE en dårlig prosessor ! Var ikke meningen å gi deg det inntrykket. Poenget mitt er at 6850 kjører høyere frekvens og er raskere på alt av dagens programmer og spill. Det vil nok komme spill som støtter 4-kjerner, men er usikker på om det vil skyve en Q6600 foran 6850 i ytelse. Forskjellene er uansett ikke store, så du går ikke vill uansett. - Q6600 utvikler også en del varme, noe som du bør ta hensyn til om PC-en står i et varm rom eller at du har få vifter i kabinettet ditt. Lenke til kommentar
FitFlex_ Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 -Bioshock, Medieval2 og LOTRO som er mine mest krevende spill, fungerer som smurt på fullt uten lagg nå. Dette var ikke tilfelle før jeg ga kortet mer strøm som dere hjalp meg med. Med mitt gamle X800XT virket alt mye treigere. -Faktisk tror jeg har allerede en bedre strømforsyner siden dem bytta den gamle på reprasjon med en som ser mye større og kraftigere ut. Vet ikke hvor masse watt den har da. -Fant også en gammel adapter for de molax ledningene så nå får både skjermkortet og dvd-disken strøm uten at feilmeldingen kommer opp:). Men vil Quad virke dårligere enn Duo på spill hvis vi tenker på fremtiden? Gjør jeg et dårlig valg når jeg tar Quad i stedet for Duo? Hvis spill vil kreve 4 kjerner etterhvert blir det ikke sløsing hvis jeg velger DUO nå? Det er dette jeg lurer mest på, skal jeg angre på Quad CPUen og bestille Duo i stedet? Takker for svar. 9501368[/snapback] Hvilket 8800 Ultra har du? Hva har du av kjøling? GPU idle og load temp? System temp? Jeg sendte mitt XFX 8800 Ultra 650M tilbake etter mye prøving og feiling. Virket som temperaturen på kortet ble for høy under load til tross for 7x vifter av ymse slag i kabinettet. Kjører nå EVGA 8800GTX AC3 KO og det går som smurt. Test kortet ditt med Colin McRae DiRT. Ultra-kortet mitt hang seg etter kun kort tid med alt på max i 1920x1200 oppløsning. EVGA kortet kjører det stabilt. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Bruker Asus 8800 Ultra som sagt går alt hittil som smurt uten hakking og temperaturen er grei. Har ikke fått Q6600 i posten enda. Tempen er rundt 40-50 idle og kan komem opp til 60 i spill. Har dessverre ikke Colin McRae DiRT, er ikke fan av bilspill Endret 19. september 2007 av Myagos Lenke til kommentar
FitFlex_ Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Bruker Asus 8800 Ultra som sagt går alt hittil som smurt uten hakking og temperaturen er grei. Har ikke fått Q6600 i posten enda. Tempen er rundt 40-50 idle og kan komem opp til 60 i spill. Har dessverre ikke Colin McRae DiRT, er ikke fan av bilspill 9527284[/snapback] Det høres jo bra ut! Men det er greit å teste kortet litt "hardt" for å sjekke om kortet har stabilitet hele veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå