Gå til innhold

Error melding da jeg fikk 8800 Ultra


Myagos

Anbefalte innlegg

Hey har skaffet meg 8800 Ultra til en allerede så utdatert PC som desperat trengte en opdatering. Da jeg hadde plugget den inn og starta PCen fikk jeg en liten melding da jeg starta den.

 

To protect your hardware from potential damage or causing a potential system lockup, the graphics processor has lowered its performance to a level that allows continued safe operations.

 

Jeg tenkte allerede at mitt intel kort ville være udatert. Så siden jeg kan veldig lite om PCer lurer jeg på om jeg kan få noen tips på hvilket intel kort jeg burde oppgradere til. Forstår ikke forskjellen på DUO, QUAD og hvilket merke som passer best til kortet mitt så anbefallinger hadde vært bra.. Jeg skal ha det beste og rimligste.

 

Har nå : Intel Pentium 4 CPU 3.60 GHz (3 GB ram)

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en ledig plugg i høyre hjørne, har allerede puttet i den ledningen som var i mitt eldre grafikkort. (Gjør jeg ikke det hyler PCen som en gal)

 

I boksen er det to ledninger som er identiske, det er en sort ledning som passer i grafikkortet og ut kommer det to hvite firkanter som har tilsammen 6 plugger når jeg ser inni den. Kan putte den sorte ledningen i kortet men finner ingen steder å plugge i de to hvite firkantene.

Lenke til kommentar
Jeg har en ledig plugg i høyre hjørne, har allerede puttet i den ledningen som var i mitt eldre grafikkort. (Gjør jeg ikke det hyler PCen som en gal)   

 

I boksen er det to ledninger som er identiske, det er en sort ledning som passer i grafikkortet og ut kommer det to hvite firkanter som har tilsammen 6 plugger når jeg ser inni den. Kan putte den sorte ledningen i kortet men finner ingen steder å plugge i de to hvite firkantene.

9494420[/snapback]

 

Har du to av den sorte som passer inn i grafikkortet? I så fall skal en av dem inn i hver av pluggene på grafikkortet. Hvis ikke trenger du en adapter (følger med kortet, vanligvis) som du plugger to molex-kontakter i (hvite firkanter) og som gir deg en 6-pins plugg som går inn i skjermkortet.

Lenke til kommentar

Jeg har to av den ledningen du ser på dette bildet (Midten)

 

asus_8800gtx_bundle_sm.jpg

 

Når jeg putter i den plugen som var i mitt gamle kort og som ender inni strømforsyningen som er boltra fast så har jeg en ledig plass til for den pluggen som fulgte med 8800.

Tingen er at hvis jeg putter i den så har jeg ingen ledninger som passer til de hvite pluggene.. har ikke peiling på hva jeg skal gjøre med den? Men hva har det med dette å gjøre? Er det ikke en bedre prossesor jeg trenger?

Lenke til kommentar

Det er noen der men de fleste av dem er allerede koblet til en annen som går via harddisken. Skal jeg ta ut dem å koble i den jeg fikk i 8800 kortet? Vil PCen virke da? Skal jeg putte i begge de hvite pluggene?

 

Dette er PCen min og innholdet i det. Eneste jeg har endret er en rambrikke og 8800 kortet.

http://www.fujitsu-siemens.no/Resources/55/413790482.pdf

 

Takler pcen min Q6600?

 

Strømforsyningen bli endret på reprasjon, men jeg vet ikke hvilken de satt inn.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Hvis du hverken har nok molex (hvite) kontakter eller 6-pins, er du nødt til å ofre to harddisker eller tilsvarende for at 8800en din skal funke. Da vil du ikke lenger ha tilgang til de harddiskene du har plugget ut.

Ser på pdf-en du linka at PSU (strømforsyning) er på 350W. Dette er nok litt i minste laget for en 8800 Ultra.

CPU-mulighetene på den maskinen er så vage at det er umulig å si hvilken socket (og dermed hvilken prossessor som kan settes på den) du har. I så fall må du si oss hva slags du har nå (finner du ved å høyreklikke på "min datamaskin", så venstreklikke "egen skaper").

 

Jeg tror dommen her er at du trenger en ny PSU. Sjekk litt rundt på PSU-delen av forumet eller i anbefalningen på hovedsiden. Du vil vel helst ha noe på rundt 500W av et skikkelig merke for å være trygg på at 8800-en din for den strømmen du trenger, spesielt hvis du har noen ekstra disker liggende. 500W skal gi deg to 6-pins og en haug molex-er. Du greier deg nok med mindre hvis du har nok på 12V-rail, men nå begynner det å bli litt teknisk, og kan hende du angrer på at du gikk for mindre den dagen i fremtiden du vil oppgradere CPU eller kjøpe noe annet ekstra innmat.

 

Redigert: Du sier at "de fleste" molex-kontaktene er brukt? Det er irrelevant så lenge du har 2 liggende. Har du ikke det er det ingenting vi kan gjøre for deg, du trenger ny PSU uansett hvor mange A på 12V-rail den kan gi deg.

Endret av dedeee
Lenke til kommentar

- Strømforsyningen i PCn din er på 350W, det kan bli litt i underkant for et 8800 Ultra, som er det kraftigste skjermkortet som er mulig å få tak i pt. Med mindre du har en svær skjerm, har du også kjøpt noe som mange vil kalle "overkill".

 

- Om du skal spille med PCn (noe jeg håper er planen med et 5-tusen kroners skjermkort), så er Intel sin Core 2 Duo E6850 er bedre valg enn en Q6600. Quadprosessorene er bedre på tung multitasking (mange krevende program som kjøres samtidig).

 

m.a.o:

 

En 500W strømforsyning og en E6850, så har du en svært kraftig spillmaskin.

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Takker for svar

 

PCen er mange år gammel og det er først nå jeg ser at jeg må oppgradere den.

Hvorfor er quad dårligere enn duo? Jeg tenker litt fremtidsberettet, fordi jeg har allerede bestilt Q6600 så hvis kraftigere spill som krever 4 kjerner kommer ut hva er vitsen med å ha DUO når prisen er så og si samme? Forstår ikke hvorfor Q6600 skal virke dårligere på PC spill enn E6850, burde jeg avbestille Q6600?

 

-Noen tips om brae strømforskyninger hadde vært hyggelig hvis dere kunne hjelpe meg ut her hadde det vært topp! (må passe til HK mitt)

 

Å jeg har ofret en DVD Spiller for skjermkortet mitt så jeg får ikke den meldingen opp lengre. Bioshock går som smurt på fullt.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Står på PDF-fila som han linka til at HK støtter Core 2 Duo

9497949[/snapback]

PDF filen er fra 2007, mens trådstarters PC er som han selv sier:

PC-en er mange år gammel og det er først nå jeg ser at jeg må oppgradere den.

I PDF filen står det at Scaleo X kan bestilles med den CPUen man ønsker, dvs kompatible med alle prosessorene for hjemmebruk, med denne tankegangen ville jo det samme hovedkortet også ha støtte for AMD CPUene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...