enden Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Fotogalleriet til Vista er ganske ålreit. Taggene lagres som en del av bildeegenskapene og kan således i teorien brukes av andre programmer. Informasjonen er i alle fall flyttbar med bildet, noe som er viktig for meg. Er det noen som vet hvor tekst man legger til bildet lagres? Regner med at det er en del av bildet det også, men jeg ble overrasket over at jeg ikke fant dette i bildeegenskapene. Er det noen som vet hvor denne lagres? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Bruker ikke Vista, men jeg vil gjette på at taggene ligger i en egen fil, f.eks. som .ini-filene i Picasa. Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Nå skrev jeg jo at taggene ble lagret i bildeegenskapene da Dermed virker det noe fåfengt om Microsoft skulle velge å plassere teksten i en egen fil. Men man vet jo aldri hva de tenker med, de som lager programmer... Lenke til kommentar
qdos Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Du kan åpne et tagget bilde i notepad, og søke etter tekst i taggen. Hvis du finner den der ligger den i bildet, i motsatt fall ligger den et annet sted. Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Du er ikke så dum som jeg ser ut du. Burde vel egentlig tenkt på dette selv som gammel programmerer Teksten ligger lagret som embedded XML. Lurer på hvorfer den ikke ligger i egenskapene. Mulig det er en plassbegrensning? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hvis du med egenskapene mener metadataene, f.eks. EXIF o.l. kan det godt hende det ligger en plassbegrensning der. Jeg vil heller tro at de gjør det på den måten for å kunne behandle alle bildefiler likt, og ikke forskjellsbehandle ulike bildeformater, ettersom ulike bildeformater ikke har de samme metadataene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå