Gå til innhold

Hvordan kjøre finalize på plate fra DVD-kamera?

Anbefalte innlegg

Svigermor har og besøkt venner i Bulgaria, og har fått med seg en DVD (miniDVD?) hjem med minner fra oppholdet. Vedkommende som eide kameraet fikk ikke til å kjøre finalize på platen (uvisst av hvilken grunn). Nå er det jeg som har fått oppdraget med å gjennomføre dette da, men jeg har liten eller ingen anelse om hvordan jeg skal gå fram. Jeg vet null om hvilket kamera (merke og type) som er benyttet.

Den eneste erfaringen jeg har med finalizing er når jeg brenner ting fra min HD-opptager til DVD, og deretter kjører finalize. Antar det ikke er så enkelt som å putte denne platen inn i DVD-spilleren på HD-opptageren og kjøre "Finalize"? Finnes det noe sotware som gjør susen, eller er man avhengig av å ha et program som følger med kamraet, evt. må man bruke et kamera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svigermor har og besøkt venner i Bulgaria, og har fått med seg en DVD (miniDVD?) hjem med minner fra oppholdet. Vedkommende som eide kameraet fikk ikke til å kjøre finalize på platen (uvisst av hvilken grunn). Nå er det jeg som har fått oppdraget med å gjennomføre dette da, men jeg har liten eller ingen anelse om hvordan jeg skal gå fram. Jeg vet null om hvilket kamera (merke og type) som er benyttet.

Den eneste erfaringen jeg har med finalizing er når jeg brenner ting fra min HD-opptager til DVD, og deretter kjører finalize. Antar det ikke er så enkelt som å putte denne platen inn i DVD-spilleren på HD-opptageren og kjøre "Finalize"? Finnes det noe sotware som gjør susen, eller er man avhengig av å ha et program som følger med kamraet, evt. må man bruke et kamera?

9493536[/snapback]

Vil nesten tro at du må bruke samme slags kamera som DVDen er tatt opp på. Der er det sikkert noen menyvalg. Og siden du bare antar at HD-opptakeren din ikke greier dette, så går jeg ut fra at du ikke har prøvd?

Lenke til kommentar

9493536[/snapback]

Vil nesten tro at du må bruke samme slags kamera som DVD-en er tatt opp på. Der er det sikkert noen menyvalg. Og siden du bare antar at HD-opptakeren din ikke greier dette, så går jeg ut fra at du ikke har prøvd?

9495193[/snapback]

Korrekt, jeg har ikke forsøkt dette, da jeg er redd for å foreta meg noe som kan ødelegge det som er på plata. Er denne bekymringen grunnløs?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...