Gå til innhold

Bruke Nvidia og ATI-kort i samme maskin

meankanin

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det går det greit å ha både Nvidia og ATI-kort i samme pc? Eller blir det trøbbel pga forskjellige drivere?

Bruker Windows XP, og satt inn et ATI Radeon 9250 PCI-kort i en maskin som allerede hadde et Nvidia GeForce 6200 PCI-Express-kort. Skal bruke to skjermer, men ting virker ikke helt.

Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelt, det går ikke.

Du kan ha to skjermkort om hovedkort og skjermkort støtter dette.

Men det må da være av samme merke og av samme type skjermkort.

ATI's Crossfire løsning kunne/kan man ha to forskjellige ATI kort, men det ene kortet må da være av Crossfire Master card typen. ATI har dog gått mer over til en funksjon a'la nVIDIA sin SLi løsning, slik at du kan kjøre Crossfire setup bare du har to Crossfire klare skjermkort og hovedkort som støtter Crossfire.

Det samme gjelder for nVIDIA, du må ha to like SLi klare skjermkort og hovedkort som støtter SLi

Er bittelitt usikker på dette, men har sett nyere hovedkort som kommer med 2xPCIe porter uten å være direkte knyttet til SLi eller Crossfire funksjonen. Etter det jeg forstår kan man på disse kjøre både SLI og Crossfire. Men du må uansett ha to skjermkort av samme merke og samme type.

Lenke til kommentar

hvis nvidia kortet ditt støtter dual screen eller hva det heter kan du bruke KUN nvidia kortet uten å ha et skjermkort till men som et - blir video minnet delt i to da :/ og ting kan gå litt tregere men siden det er en kontor masking kan det kansje gå greit likevell

Endret av jegernorsk
Lenke til kommentar

jegernorsk, Nvidia kortet støtter bare en skjerm. ATI-kortet støtter to, though, så om ingen kloke hoder kan redde meg ut av denne situasjonen får jeg bare gå for to skjermer på ATI-kortet. Hadde vært greit å få Nvidia til å virke, for jeg hadde tenkt å gå for tre skjermer med tiden... :)

Lenke til kommentar

Eg har tidligere brukt kort fra Nvidia og Matrox på samme tid i samme PC. Det funket helt fint uten noen som helst problemer. Når eg spillte kunne eg velge mellom kortene i spillet. De spillene eg spillte fungerte fint på begge kort, men bare på ett kort av gangen naturligvis. Det var forresten mens eg brukte Win 98.

Det var ett AGP-kort, og ett vanlig PCI-kort.

Kan ikkje se at det skulle by på noen problemer å kombinere Nvidia og ATI heller. Isåfall er det noe i veien med driverene, for windows skal takle det.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...