Gå til innhold

Kan det være så stor forskjell på GeForce4 MX420 og MX440 ??

jansenweb

Anbefalte innlegg

Hei!!

Sitter å hjelper min bror , og har et merkelig problem.

Har en merkelig lav ytelse på hans maskin, nesten alle spill hakker.

Kan det være så stor forskjell på GeForce4 MX420 og MX440 ????

Hans maskin :

IBM Netvista 8310-44G

3Dmark: 1005 poeng

CPU : Pentium 4 - 2,4 Ghz

Ram : 256 Mb DDR

Grafikkkort : Geforce 4 Mx420

Online result browser viser at folk med samme prosessor og

ATI Radeon 9700. og GeForce 4 Ti4600 ligger på en ca 13000 poeng

Min maskin :

IBM Aptiva

3Dmark: 3368 poeng (som jeg mener er normalt -- med gjeldende spec)

CPU : Pentuim3 - 800 Mhz

Ram : 512 Mb DDR

Grafikkkort : Geforce 4 Mx440

MVH

Christian :google:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IBM Netvista 8310-44G

3Dmark: 1005 poeng  

CPU      : Pentium 4 - 2,4 Ghz

Ram      : 256 Mb DDR

Grafikkkort : Geforce 4 Mx420

Online result browser viser at folk med samme prosessor og  

ATI Radeon 9700. og GeForce 4 Ti4600  ligger på en ca 13000 poeng

Nei det var en utrolig lav score ja

Lenke til kommentar

Den største forskjellen er at MX420 har SDRAM, og MX440 har DDR SDRAM, dette gjør en ganske stor forskjell! Men det er fortsatt litt vel lav score! Det er en konflikt mellom VIA's KT133 og 266 chipset og nVidia skjermkort, kan tenke meg at det er en vanvittig konflikt mellom IBM's Netopia hovedkort og nVidia. IBM blir bare verre og verre. Håper de går konkurs snart! Gjerne nett etter at de har kjøpt opp Compaq og Packard Bell!

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Peter Pan skrev :

Det er vel ikke satt for lav fsb i bios? men så er det det med IBM da...

-----

Noen som vet hvordan jeg forandrer det på ibm'en da???, trenger jeg et prog eller noe??? får ikke forandret noe som har med prosessor å gjøre.

Ser også at hans kort blir gjenkjent som et PCI kort i PCI slot 10 (eller noe)

Kan det vøre noe feil her??? Det er at AGP kort, I 3D mark er det også gjenkjent at AGP porten kjører på 1x, hvordan forandrer jeg dette, På min maskin kjører den på 2x.

Lenke til kommentar

Kortet skal jo for så vidt kjøre på AGP 4x, dette skal kunne endres på i BIOS, men IBM liker ikke at folk skal få gjøre det de vil med PC'en som de har kjøpt, så dette kan sikkert være litt vrient på IBM'en! Men se litt rundt i BIOS, så kan det hende du finner noe, kan også tenkest at de kaller det for noe annet en det egentlig heter, det er jo også litt morsomt synes IBM.

1x AGP forklarer den vanvittig lave 3DMark scoren!

2x AGP er også lavt!

Lenke til kommentar
Kortet skal jo for så vidt kjøre på AGP 4x, dette skal kunne endres på i BIOS, men IBM liker ikke at folk skal få gjøre det de vil med PC'en som de har kjøpt, så dette kan sikkert være litt vrient på IBM'en! Men se litt rundt i BIOS, så kan det hende du finner noe, kan også tenkest at de kaller det for noe annet en det egentlig heter, det er jo også litt morsomt synes IBM.

1x AGP forklarer den vanvittig lave 3DMark scoren!

2x AGP er også lavt!

Alt jeg kan justere angående skjermkort er , hvilket kor som er i bruk.

AGP / PCI / Intergrert

Størrelse på virituelt minne på PCI / Intergrert opp til 8 MB

Og Overføring på AGP. Satt til 256 MB, som vel bør være 4x, men det hjelper ikke på hastigheten, samm om den står til 64Mb eller 256Mb.

Lenke til kommentar

"Overføring på AGP" er hvor mye av fysisk minne på maskinen skal kunne benyttes av AGP kortet, sett denne lavere, 64 er godt nok! Fysisk minne er treigere enn det som er på skjermkortet, så du taper ytelse om kortet bruker denne!

Om du ikke kan stille på AGP harstigheten, da har du for så vidt en møkkamaskin, men IBM er jo et møkkamerke, så det kom ikke som noen overaskelse.

Du får spare noen tusenlapper og kjøpe deg en skikkelig maskin!

Til folk som jobber hos IBM, spar oss for denne ondskapen av produkter og si opp jobbene deres idag! Nok er nok, nå har IBM herjet på for lenge!

International Bulshitt Manufacture

-Chief-

Lenke til kommentar

Jeg har en maskin med P3-1Ghz, 128MB SDram, og et PCI GF4 MX420 kort. Med dette får jeg ca 2500 poeng i 3dmark2001, så det er tydelig at det er et driver problem på din maskin. Se om du finner noen nye chipset driver på IBM sine sider.

IBM = Incompatible Business Machines :)

Lenke til kommentar
Den største forskjellen er at MX420 har SDRAM, og MX440 har DDR SDRAM

Jeg har et Asus mx420 med DDR-ram på,og det yter akkurat like dårlig som et mx440 kort.De korta yter IKKE bra i 3dmark eller nyere spill.Kjøp deg et ordentlig kort hvis du skal spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...