Gå til innhold

Sette inn BBkoder med javascript

Anbefalte innlegg

Holder på med et bloggsystem sånn på hobbybasis, og har satt inn støtte for BBkode i scriptet.

For å øke brukervennligheten tenkte jeg at det kunne være greit å bare trykke på en knapp så kom ønsket BBkode opp, akkurat slik som på forumet her.

Gjorde et søk på forumet, og fant fram til denne:

<script language="Javascript" type="text/javascript"> 
<!-- 
function addbbcode(bbcode) { 
 document.getElementById('brtekst').innerHTML+=bbcode;
}  
// --> 
</script>    

og

<input type="button" class="button" value="Fet" onclick="addbbcode ('[b][/b]');" >

Funker fjell til jeg skal teste ut. Når jeg først har skrevet noe i textarea brtekst, nekter javascript å legge inn BBkoden jeg trykker på, med andre ord knappen blir død når jeg har skrevet noe der.

Noen som har en løsning på problemet eventuelt en alternativ løsning som funker på samme måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
function addbbcode(bbcode) {

document.getElementById('brtekst').innerHTML+=bbcode;

}

9493420[/snapback]

Jeg er litt usikker på om jeg skjønte dette. Det funksjonen gjør er vel å legge til den koden du sender med som parameter til elementet brtekst.

Knappen din:

<input type="button" class="button" value="Fet" onclick="addbbcode ('');" >

9493420[/snapback]

Ser bare ut til å sende med en bold-tag som parameter, dermed vil en boldtag bli lagt til elementet ditt, det vil vel ikke synes på skjermen?

Eller sender du med en annen parameter? Og hva skjer om du legger inn: alert('Innhold: ' + bbcode); i starten av funksjonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...