Gå til innhold

Gjøre "Removable Disk" til "Fixed" i Windows?

ozone

Anbefalte innlegg

Jeg er litt i tvil hvor jeg skal poste denne, da det ikke finnes noen forumgruppe "Operativsystem", men prøver meg her.

I mangel av tilgjengelige Flash-Disker eller SSD har jeg laget en selv med et CF-kort på 4GB og en CF-IDE adapter. Dette funker helt fint. MEN:

Selv om den står rett i IDE-1 og dermed burde bli detektert som en hvilken som helst harddisk, så ser Windows den som "Removable Disk"! Egentlig helt greit for meg.

Men dette gjør at Windows nekter å legge swap-filen der. Og i mangel av andre steder må jeg kjøre uten swap-fil. Heller ikke noe stort problem.

Men p.g.a mangel på swap fil, får jeg ikke Windows-Update til å funke (Får feilmelding på akkurat det). Litt større problem!

Så spørsmålet: Er det noen der ute som vet hvor i registeret man kan sette om en disk er "Removable-Disk" eller "Local-Disk"? Jeg har søkt både internett og registeret opp og ned, men finner det ikke... Kanskje det ikke er mulig? Men Windows selv må jo sette det et eller annet sted, så håpet er der :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe av det første jeg prøvde!

Får bare valgene: Endre stasjonsbokstav, og Eject :)

Dette er et vifteløst VIA-hovedkort som brukes som musikkspiller i stuen (all musikken ligger på server på loftet), så derfor anstrengelsen med lydløs flashdisk... Men som sagt, det fungerer helt fint! Men det hadde jo vært greit å få WU til å funke ;)

Takk for svar!

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...