ozone Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg er litt i tvil hvor jeg skal poste denne, da det ikke finnes noen forumgruppe "Operativsystem", men prøver meg her. I mangel av tilgjengelige Flash-Disker eller SSD har jeg laget en selv med et CF-kort på 4GB og en CF-IDE adapter. Dette funker helt fint. MEN: Selv om den står rett i IDE-1 og dermed burde bli detektert som en hvilken som helst harddisk, så ser Windows den som "Removable Disk"! Egentlig helt greit for meg. Men dette gjør at Windows nekter å legge swap-filen der. Og i mangel av andre steder må jeg kjøre uten swap-fil. Heller ikke noe stort problem. Men p.g.a mangel på swap fil, får jeg ikke Windows-Update til å funke (Får feilmelding på akkurat det). Litt større problem! Så spørsmålet: Er det noen der ute som vet hvor i registeret man kan sette om en disk er "Removable-Disk" eller "Local-Disk"? Jeg har søkt både internett og registeret opp og ned, men finner det ikke... Kanskje det ikke er mulig? Men Windows selv må jo sette det et eller annet sted, så håpet er der Lenke til kommentar
qdos Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hva hvis du høyreklikker på My Computer > Manage > Disk management, og forsøker å konvertere til basic disc? Vet ikke om det virker, men det meste som kan gjøres med diskene kan gjøres fra det bildet. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Noe av det første jeg prøvde! Får bare valgene: Endre stasjonsbokstav, og Eject Dette er et vifteløst VIA-hovedkort som brukes som musikkspiller i stuen (all musikken ligger på server på loftet), så derfor anstrengelsen med lydløs flashdisk... Men som sagt, det fungerer helt fint! Men det hadde jo vært greit å få WU til å funke Takk for svar! Endret 14. september 2007 av ozone Lenke til kommentar
qdos Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Du er sikker på at du forsøkte å høyreklikke på feltet hvor det står Disk0, Disk1 osv, og ikke på selve volumet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Basic / Dynamisk er bare måten disken er partisjonert på, det har ingenting å gjøre med Fixed / Removable. Det er ikke logisk at man selv skal kunne forandre mellom Fixed / Removable i Disk Management. Jeg antar det er driveren for lagringsenheten som setter premissene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå