HåkonN Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Etter litt frem og tilbake i markedet for bærbare PC`er har jeg begynt å snuse på Mac. Har overhode ingen erfaring med Mac, men des mer jeg leser om det ser du ut som det passer godt med mine ønsker. Legger vekt på følgende: -Rask til Adobe Photoshop CS3/bildebehandling (les: til tider tunge bildefiler) -Bra 17" skjerm. Dvs. lyssterk, bra fargegengivelse etc (se punkt 1) -Surfing -Bra/rask til videoredigering (HD) -Generelt rask og stabil -Sannynligvis noe spilling, men ikke mye -Noe bruk av Usenet -God lyd -Mye lagringsplass God lyd og mye lagring faller vel bort etter som jeg har skjønt, men de andre punktene tyder vel på at en Macbook vil passe meg perfekt. Har sett på 17" versjonen med følgende oppgraderinger: 4Gb RAM 160Gb (ekstra rask/7200rpm) Ekstra høy oppløsning på skjerm: 1920x1080 (matt) Lurer på derfor på følgende: 1. Trenger jeg hele 4Gb med minne på en Mac? 2. Hvor lenge har Macbook vært på markedet? Er det sannsynlig at det kommer en ny utgave til vinteren (sammen med Leopard?) ? 3. Har en PC hjemme (vista) med over 1TB lagring + jobb-bærbar + HTPC. Kan jeg mappe opp disker mellom PC og Mac for deling/flytting av filer? 4. Noen store ulemper med å handle MacBook Pro i USA? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå