-INTERcEPTOR- Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Skulle legge inn Win Xp på en pIII 700 m 256mb ram, eneste kort som står i denne pcen er et Ge-force 256, Win 98 var på fra før, har formatert å gjordt klart til innsallering av xp, men akkurat idet pcen skal til å boote fra cd blir bare sjermen svart, å ingenting virker, Har innstallert Xp mange ganer før på andre marskiner uten problemer, så jeg fatter ikke hvorfor det ikke virker på denne pcen??? Noen som har en Ide?? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 hmm, 700 Mhz med så lite ram....hvist det funker, så blirre UTROLIG treigt. anbefaller min. 1 Ghz og min 156 MB ram. prøv og starte WinXP i VGA modus eller sikkerhets modus, eller bare la den stå, for det kan somsakt ta laaaaaang tid før den er i Windows Lenke til kommentar
-INTERcEPTOR- Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Har brukt Xp på en 700 m 128 mb å går helt fint... påenget her er at plata starter ikke, verken 98 eller xp, å jeg vet cd-romen fumker, har ikke noe operativsystem på denne pcen nå, så jeg får ikke startet den... Plata er det heller ikke noe galt med, har nettopp testet den på min pc (Xp 1700+ 512ddr Ge-force 4600TI 148GB) Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 hmm, 700 Mhz med så lite ram....hvist det funker, så blirre UTROLIG treigt. anbefaller min. 1 Ghz og min 156 MB ram. prøv og starte WinXP i VGA modus eller sikkerhets modus, eller bare la den stå, for det kan somsakt ta laaaaaang tid før den er i Windows eeehh... 156 MB RAM??? 256 mener du vel :wink: 128 er uansett ALT for lite. Anbefaler minimum 256 MB RAM. og minimum 1GHz CPU. Pers. kjører jeg XP på 1 GB RAM og 2.4 GHz, så.. Det går fint iallefall Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 En kamerat av meg kjører XP på en 450Mhz m/256MB ram. Har ingen problemer til nå. Og det går ihvertfall raskere enn Win98! Men jeg har faktisk vært oppi noe lignende. Skulle installere XP på en 900Mhz/256Mb ram og når jeg skulle restarte ble alt svart og det var ikke sjangs til å komme inn i maskinen. Måtte bruke en bootdisk. Heiv inn Win98 da jeg hadde dårlig tid. Skal se om jeg får prøvd en gang til for å se om jeg får det samme problemet en gang til. Si ifra hvis du får fikset det! Lenke til kommentar
trubadurix Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 står det first boot devise cd rom i bios?? hvis ikke kan det kan være en grunn til at xp ikke booter Lenke til kommentar
-INTERcEPTOR- Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 står det first boot devise cd rom i bios?? hvis ikke kan det kan være en grunn til at xp ikke booter Jepp, allt skal funke, men gjør det ikke... Lenke til kommentar
trubadurix Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 prøv å sett i xp plata og restart med restartknappen og se om den vil boote da Lenke til kommentar
-INTERcEPTOR- Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 prøv å sett i xp plata og restart med restartknappen og se om den vil boote da Har prøvd det og... Lenke til kommentar
trubadurix Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 da er det bare en løsning igjen legg in win 98 så setter du inn xp plata og kjører compatibilitetstest da vi xp fortelle deg om oppsettet ditt passer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå