RolfB Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Har planer om å oppgradere fra xp pro32bit til xp pro 64bit eventuelt ha en dualbot på xp32 og xp64. Er litt rusten i formatering og instalasjon så trenger litt hjelp. 1 jeg har flere disker med flere partisjoner og har instalert xp pro 32bit på to av disse. Har en dualbot med win 98 og xp pro 32bit pe den ene disken. Diskene inneholder masse data og jeg er litt skeptisk til å bare kjøre igang med instalasjon av nytt operativsytem igjen. så spørmålet: risikerer jeg å miste noe data fra de andre partisjoner enn den jeg velger å instalere xp pro 64bit på ? jeg mener er det fare for at hele den disken jeg instalerer xp 64 på blir formatert slik at jeg mister alle data og de andre partisjonene på disken? Vet det kan være problemer med hardware som ikke vil kjøre med 64bit gjelder dette feks dvd brenneren og skjærm og tastaturet? Fint om noen med 64bit har noen tips å komme med. Lenke til kommentar
Roger J. Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hvis installasjonsrutinen er likedan som i xp 32-bit, noe som er veldig sansynlig, så er det du som velger om en partisjon skal formateres eller ikke. Hvis du velger en av de som er ledige vil xp-64bit installeres på den og legge seg i boot.ini menyen som kommer opp under oppstart. Når det gjelder dualboot så er jeg litt usikker. Hvis du vil være bombesikker, kan jeg anbefale at du installerer microsoft virtual pc (gratis), legger inn win98 og xp32, for å få et så likt miljø som mulig, og deretter installere xp64, tror at Virtual pc støtter xp x64. Lenke til kommentar
RolfB Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Hvis installasjonsrutinen er likedan som i xp 32-bit, noe som er veldig sansynlig, så er det du som velger om en partisjon skal formateres eller ikke. Hvis du velger en av de som er ledige vil xp-64bit installeres på den og legge seg i boot.ini menyen som kommer opp under oppstart. Når det gjelder dualboot så er jeg litt usikker. Hvis du vil være bombesikker, kan jeg anbefale at du installerer microsoft virtual pc (gratis), legger inn win98 og xp32, for å få et så likt miljø som mulig, og deretter installere xp64, tror at Virtual pc støtter xp x64. 9493436[/snapback] Ok takker for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå