Gå til innhold

Canon HV20 EU modell?

Anbefalte innlegg

Hei!

I prisguiden står det på samtlige listinger for Canon HV20 at det er EU modell...

https://prisguiden.no/product.php?productId=63192

Jeg regner med at det er det HV20 E, står for... men fotovideo selger også HV20E, men den står ikke listet som EU modell...

Noen som vet noe rundt dette? Jeg er fristet på å kjøpe fra amentio eller stretto som er billigst i prisguiden,..

J

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"E" er modellene som selges i Europa, og står derfor ikke spesifikt for EU modell. Med andre ord, så heter også de norske/nordiske utgavene "E" (ettersom Norge og Norden er i Europa).

Fotovideo selger, så vidt jeg vet, kun utgaver kjøpt fra norsk importør. Norsk importør har ingen egen betegnelse på kameraene, altså ut over "E" som står for Europa.

De som selger EU-modeller, er pliktet å opplyse om dette. Kjøper du en EU modell, kan du spare noen få hundrelapper, men du får ikke nødvendigvis med bruksanvisning på noe annet språk enn f.eks Polsk og russisk. Selv om det er EU modell, så er du dekket av kjøpsloven på fem år, men kun fra butikken, ikke den norske importøren. Så går butikken konkurs, så sliter du om du trenger å benytte denne. Det kan også være greit å ha en norsk modell, om du trenger hjelp av importør til et eller annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...