Norsk81 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Hei. Jeg kjøpte en Dell data for ca 2-3 år siden. Denne har et hovedkort som har 775 Socket. Er det slik at jeg ikke trenger/vits i å oppgradere dette HK'et når jeg nå skal kjøpe en Q6600 775 prosessor? Er det noe å hente ytelsesmessig å kjøpe nytt HK? bortsett fra extra funksjoner og OC'egenskaper som jeg ikke er særlig opptatt av? Hilsen uvitende. Endret 14. september 2007 av Norsk81 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Du vil mest sannsynlig/sikkert ikke kunne bruke en Q6600 på et så gammelt hovedkort! De første hovedkortene som støttet prosessor arkitekturen var vel oppdaterte 975X kort. Det er da en rekke andre ting du må tenke på. Det er ikke alltid enkelt å gjøre noe med en ferdigbygget DELL PC, du trenger foruten plass til et nytt hovedkort, en strømforsyning som er sterk nok, kanskje nytt minne. Det enkleste tror jeg er å bare bygge en ny PC, men om du oppgir hvilken PC det er snakk om og hvilke komponenter som sitter i den kan sikkert noen se på det. Et flott program for å få oversikt er SIW Lenke til kommentar
Norsk81 Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 Ok. takker så mye for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå